دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2022 نردبان

می‌توانید با تمرکز بر کلمات کلیدی که می‌توانند نتایجی را برای شما به ارمغان بیاورند، در زمان صرفه‌جویی زیادی کنید، حتی اگر هنوز قدرت زیادی ندارید. اولین کار شما این است که کلمات کلیدی اولیه را بیابید، منظور عباراتی هستند که از آنها به عنوان پله ای برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر استفاده می کنید. اگر یک وبلاگ درباره قهوه راه اندازی می کنید، عبارات ساده ای مانند «دانه های قهوه»، «ماشین های قهوه ساز» یا «اسپرسو» بسیار عالی هستند. بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شده اند، اما بسیاری از آنها در سطح گمانه زنی و نظریه باقی مانده اند. از نقطه نظر عملی، بهتر است بر روی عواملی تمرکز کنید که تأثیرشان ثابت شده است، اما همچنین سعی کنید که امتیاز خوبی را در همه زمینه ها کسب کنید.

  • چون به هر حال جستجوی معنایی گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با کلمات کلیدی بدون در نظر گرفتن بار معنایی آن‌ها نه تنها سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود.
  • ساخت sitemap در وب سایت های وردپرسی به کمک افزونه هایی مثل yoast seo انجام میشود و عملا شما نیاز به فعالیت خاصی در قبال آن ندارید، پس نگران نام ترسناکش نباشید!
  • امروزه تعداد پارامترهای تعیین شده از طرف موتورهای جستجو بطور کامل به کاربران معرفی نشده است.
  • به اقداماتی که در خارج از سایت برای بالا بردن جایگاه رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل صورت می گیرد، سئو خارجی یا سئو برون صفحه می گویند.
  • البته هرچند ماه یک‌بار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد.

بسیاری از افراد بی هدف مشغول به درج مطلب در سایت خود می شوند و تصور غلط آنها این است که هرچه مقالات و یا محتوای بیشتری در سایت قرار دهیم سئو بهتری داریم! در این راستا میتوان زمان را بزرگترین سرمایه‌ای دانست که در این راه باید مدیریت شود. در آخر باید اضافه کنیم که خلاقیت برگ برنده شما در کسب و کارتان است و آنچه شما را نسبت به برندها و رقبایتا متمایز می‌کند و جلو می‌اندازد همان میزان خلاقیتی است که به خرج می‌دهید. موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که آن‌ها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت. زمانی که کاربری کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کند کار الگوریتم Rankbrain شروع می‌شود و تست خود برای نمایش بهترین نتیجه را به شکل زیر آغاز می‌کند. اگر سایت شما به هر دلیلی برای خزنده‌های موتورهای جستجوگر قابل‌دسترس و خریدن نباشد مطالب سایت شما نمی‌توانند به خوبی در این سایت‌ها ایندکس شده و به طور حتم سئو سایت شما لطمه بزرگی خواهد دید.

سئو برای هر نوع کسب‌وکار یک استراتژی مناسب است، زیرا تمام شرکت‌ها اعم از کوچک و بزرگ در هر نقطه جهان که باشند، می‌توانند برای دیده شدن خود از موتورهای جستجو استفاده نمایند. البته هر کسب‌وکار برای بهینه‌سازی سئو دارای استراتژی خاص خود است. جهت فراگیری آموزش سئو و بهینه سازی سایت، می‌توانید با واحد بهینه سازی سایت وب جوان تماس حاصل فرمایید و برای کارآموزی وارد مجموعه ما بشوید.

با توجه به اینکه وابستگی به افزونه نداریم و نمونه های موجود را تست نکرده ایم نمیتوان به صورت دقیق اعلام نظر کرد. در حال حاضر به نظر افزونه KK Star امکان انجام کاری که در نظر دارید را فراهم میکند. مثلا یک مجموعه کتاب، فیلم‌‌های چند قسمتی یا سریال‌هایی که چندین فصل دارند.

Search Engine یا موتور جستجو چیست و چه کاربردی دارد؟

بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیرید و بین میزان تلاش و مزایای بالقوه انتخاب های خود، تعادل ایجاد کنید. اگر در زمینه یادگیری سئو جدی هستید، نباید از داده هایی که از طریق ابزارهای سئو به دست می آیند غافل شوید. این ابزارها برتری رقابتی به شما داده و در زمان شما صرفه جویی میکنند.

SMO در‌حقیقت حضور آنلاین شما در مکان‌هایی که مشتریانتان حضور دارند را پر رنگ کرده و باعث ایجاد و گسترش روابط شما با مخاطبانتان می‌شود. فروش بیشتر مهم‌ترین مسئله برای هر کسب و کاری اعم از سنتی و دیجیتالی است. افزایش فروش اینترنتی نیز مانند هر کسب و کار دیگری، نیازمند دیده شدن یا اصطلاحا در چشم بودن است. برای روشن‌تر ساختن این مسئله، اجازه دهید تا آن را در قالب یک مثال بیاوریم. اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که مورد توجه قرار می‌دهید قطعا مکان و موقعیت مغازه است.

بنابراین اگر الگوریتم‌های گوگل را برای سئو در نظر گرفته باشید، سایت شما همیشه بالا می‌ماند اما اگر الگوریتم‌ها را دور زده باشید، با یک آپدیت گوگل ممکن است از لیست نتایج صفحات اول گوگل محو شوید. یکی از مهم‌ترین معایب سئو این است که رقبای شما همیشه در تلاش هستند تا رتبه عالی شما را به سایت خود اختصاص دهند. همین مسئله باعث می‌شود تا همیشه نیاز به رسیدگی به سئوی سایت داشته باشید و برای بالا ماندن سایت، باید فعالیت‌های سئو نظیر تولید محتوا و لینک‌سازی انجام دهید. با رسیدن به رتبه‌های اول گوگل، کاربران زیادی از سایت بازدید می‌کنند. اعتباری که سایت‌های رتبه اول گوگل دارند نسبت به اعتبار سایت‌هایی که تبلیغات زیادی در اینترنت می‌کنند بیشتر است. پس رسیدن به رتبه‌های اول گوگل می‌تواند به رشد جایگاه برند شما کمک زیادی کند.

Page Authority چیست و چه تفاوتی با Domain Authority دارد؟

ما در مقاله سئو تکنیکال به صورت جامع درباره اصول این نوع از سئو توضیح داده ایم. با خواندن این مقاله میتوانید سایت تان را در مدت زمان کوتاعی به رتبه های برتر گوگل برسانید. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری راجب به سئو خارجی به دست آورید میتوانید مقاله سئو خارجی چیست را مطالعه کنید.

سایت A دارای سرعت بارگذاری بسیار بالا، تجربه کاربری عالی و محتوای مناسب است؛ کاربر در چنین سایتی به راحتی به بخش‌های مختلف دسترسی دارد. سایت B سرعت بارگذاری پایین، قالب غیر ریسپانسیو و محتوای غیر ارزشمند دارد. در این صورت، گوگل این دو سایت را با هم مقایسه می‌کند و احتمالاً سایت A را بالاتر نشان می‌دهد اما چرا احتمالاً؟ چون سئو به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و تنها این موارد برای رتبه‌بندی سایت‌ها کافی نیستند. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید.

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اهداف کارشناس سئو این است که ورودی و در حالت کلی ترافیک سایت را افزایش دهد. نوع دیگری از سئوکار هم وجود دارد که به آن کلاه خاکستری می‌گویند. در واقع سئوکار کلاه خاکستری تلفیقی از سئوکار کلاه سفید و سئوکار کلاه سیاه است. این نوع سئوکارها تمایل دارند کلاه سفید باشند و کاملا منطقی یک سایت را سئو کنند. ولی به دلیل اینکه از روش سئوکارهای کلاه سیاه هم استفاده می‌کنند.