دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

سئو می تواند یک استراتژی بازاریابی بلند­مدت برای وب­سایت شما باشد. با توجه به تجربه کاری و ارتباط با مشتریانی که قبل از یافتن ما تجربه منفی از سئو داشته اند، رایج ترین اشتباهاتی که انجام داده اند را در سه مورد اصلی و رایج به شما نمایش میدهیم. همچنین یک شرکت سئو بد می تواند چند هفته یا چند ماه یا حتی چند سال دوام بیاورد. اگر یک شرکت برای مدت طولانی فعالیت داشته، می تواند نشانه سالم کار کردن آن ها باشد. یک شرکت با تجربه سئو می تواند ابزارهای مناسب برای استراتژی سئوی شما را پیشنهاد دهد و سپس از آنها به طور موثر استفاده کنید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از کمپین های SEO خود می برید.

  • هرکس بهتر حرف دل کاربر و نیاز اصلیش رو بفهمه و اون رو به بهترین شکل ممکن برطرف کنه، برنده مسابقه است.
  • اگر در زمینه یادگیری سئو جدی هستید، نباید از داده هایی که از طریق ابزارهای سئو به دست می آیند غافل شوید.
  • طراحی وب سایت باعث میشه که صفحات زیباتر و خلاقانه تر جلوه کنند، در حالی که سئو موجب افزایش شانس شما برای دیده شدن در صفحه اول گوگل و رتبه بهتر در نتایج جستجو میشه.
  • متاسفانه فکر میکردم اینکه اگه زیر دامنه داشته باشم و یه سری مطالب مرتبط به سایت اصلی رو درش قرار بدم برای بالارفتن سئو سایت بهتره.
  • به جرات می‌توان گفت اگر سئو را به طور حرفه‌ای بخواهید انجام دهید بدون این ابزار کار شما ناممکن و یا بسیار سخت خواهد بود.

سئو یا بهینه سازی سایت، یک روش بازاریابی دیجیتال است که در آن، با استاندارد کردن کد ها و محتوای سایت مطابق قوانین گوگل، سایت شما با کلمات کلیدی مرتبط در نتایج برتر جستجوی گوگل قرار می گیرد. بطور کلی باید فرآیند سئو را به دو بخش سئو داخلی و خارجی تقسیم کرد. به بیان ساده seo داخلی اقداماتی است که شما در سایت خود انجام می دهید تا رتبه خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. تولید محتوا، اضافه کردن کلمات کلیدی به صفحات و محتواها، بهبنه سازی تگ ها و عناوین سایت بخشی از فعالیت های seo on-page هستند. لازم است در این بخش از مقاله سئو چیست؟ بگوییم اگر می خواهید درست و اصولی در نتایج جستجو بالا بیایید باید از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کنید. این استراتژی seo زمانبر است اما درست ترین و اصولی ترین روش است اما همه افراد صبور نیستند و برخی می خواهند خیلی سریعتر به نتیجه برسند.

الگوریتم فرد (Fred) گوگل (

اما اگر هدفتون دیده شدن پیجتون در صورت جستجوی اسم پیج در گوگل هست، بله تنها کاری که می‌تونید بکنید لینک سازی هست. یا نقشه سایت XML یک فایل با فرمت XML است که شامل آدرس تمام صفحاتی از سایت است که فهرست شدن آن‌ها توسط موتورهای جستجو برای شما مهم است. سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده می‌شود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس می‌توانید از افزونه‌های سئو وردپرس استفاده کنید.

آخرین کاربران ویژه متمم

افزونه های سئو رنک مث و یوست به شما در ساخت نقشه سایت به فرمت XML کمک خواهند کرد. بهبود سرعت وبسایت یک امر شدیدا تکنیکال و فنی است و برای کاربران با دانش فنی اندک کسب نمره بالا در ابزارهای تست سرعت، سخت و دشوار است. اگر سایت شما یک سایت وردپرسی است به سادگی و با استفاده از افزونه‌های افزایش سرعت سایت وردپرس نظیر Wp-Rocket و Asset Clean Up می‌توانید سرعت سایت خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید. در صورت نیاز به مشاوره و دریافت خدمات تخصصی افزایش سرعت بارگذاری سایت می‌توانید با ما تماس بگیرید. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد.

وبینار رایگان کسب درآمد با دیجیتال مارکتینگ!

یکی از کارهایی که این وب سایت ها از جمله Moz، انجام دادند، این بود که فعالیت های مرتبط با سئو را به چندین بخش دسته بندی کردند. در ادامه این دسته بندی ها و نام گذاری ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. اما، عوامل مختلفی از آن ها به صورت خارجی هستند یعنی این عوامل تحت تاثیر بازدید کنندگان و یا خوانندگان وبسایت شما می باشد. مثلا اعتبار سایت شما مبتنی بر کیفیت سایت ها یا افراد دیگری است که از لینک صفحات شما استفاده کرده و یا صفحه شما را برای دیگران به اشتراک می گذارند.

گوگل نیز متناسب با محتوا و مضمون سایت‌های داوطلب، تبلیغاتی را برای به نمایش درآمدن در آن سایت‌ها، انتخاب می‌کند. یکی از مهمترین مراحل انجام سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌‌باشد اگر کلمات کلیدی مناسبی را برای صفحات هدفمند صحیح سئو کنید می‌‌‌توانید به راحتی اعضای سایت خود را افزایش دهید. ممکن است سئوکار سایت شما را با روش‌های کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح پنالتی شوید.

بهبود سرعت سایت یکی از کار هایی است که باید برای بهبود رتبه سایت به آن توجه زیادی داشته باشید و فاکتور هایی که سبب میشود سایت سریع تر لود شود را رعایت کنید. تا اینجا متوجه شدیم سئو ارگانیک یا سئو گوگل پسند چیست اما گوگل در این بین امکانی برای سایت هایی که هنوز نتوانسته اند رتبه خوبی کسب کنند در نظر گرفته است. به دلیل اهمیت طراحی سایت برای گوشی های همراه گوگل مبحث mobile first index را مطرح کرد تا صاحبان سایت ها ابتدا سایت هایشان را برای موبایل و سپس برای دسکتاپ طراحی کنند تا بتوانند کاربران بیشتری را جذب کنند. در این تکنیک شما سعی نمی کنید کسی ویا گوگل را فریب دهید با این حال ، شما در حال تلاش برای به دست آوردن مزیت سئو کلاه سفید مشخص هستید. اگر میخواهید خودتان سایت را در مدتی کوتاه به رتبه های برتر گوگل برسانید میتوانید در صفحه آموزش سئو تکنیک هایی که شما را به این هدف میرساند یاد بگیرید.

وردپرس به صورت اتوماتیک برای هر صفحه یک نسخه RSS تهیه می‌کند که با آدرس feed ساخته می‌شود. این صفحات همگی نوایندکس هستند و تاثیری بر سئو سایت شما ندارند. هر پیامی که در بخش coverage مشاهده می‌کنید لزوما یک خطا یا مشکل در سایت شما نیست. در کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول همه پیام‌ها را بررسی کرده و در مورد دلیل ایجاد آنها در سرچ کنسول صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم ویدیوی این دوره ارزشمند را دریافت و مشاهده کنید.

هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است. اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود. موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت. برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی‌دهد.