دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-دنی سالیوان | سئو

پیشنهاد می کنم در مورد الگوریتم های گوگل مطالعه کنید و مقدمه مطلب استراتژی محتوا را حتما بخونید. کاربران وقت کمتری روی سایت‌های کُند می‌گذارند و با بستن زودهنگام صفحه به گوگل می‌فهمانند که این سایت خوب نیست. حالا یکی از عوامل تاثیر گذار روی سرعت سایت چیست؟ حجم عکس‌ها!

بررسی کامل گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ابزار ردیاب رتبه شما می تواند به شما درک بهتری از مشکل بدهد. به این معنی که می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد مراحل بعدی اقدامات خود بگیرید. این گزارش برای تعیین اینکه افراد هنگام بازدید از وب سایت شما به چه چیزی علاقه مند هستند و همینطور تصمیم گیری در مورد شناسایی صفحاتی که نیاز به بهبود دارند، مفید است. منظور از Segment زیر مجموعه ای از داده ها در Google Analytics است.

به عبارت دیگر، اگر از HTTPS استفاده نکنید، ممکن است وب سایت شما در گوگل بدتر از رقبا عمل کند. سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است. داشتن یکی از آنها، به خزنده‌ها (پایشگرها) اجازه می‌دهد همه صفحات شما را پیدا کنند. به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”. نکته آخر اینکه باید از کلمه کلیدی هدف در انکر تکست لینک های داخلی خود استفاده کنید.

در واقع؛ سیستم رتبه بندی گوگل از الگوریتم‌های متعددی تشکیل شده است که عوامل مختلفی مانند ارتباط، اتوریتی و تجربه کاربری را در نظر می‌گیرند. وقتی شما بتوانید در وب‌سایت شخصی خودتان رتبه‌های خوبی کسب کنید و ترافیک خوبی ایجاد کنید این بهترین اعتبار سازی برای شما است. این خدمات به شما کمک می‌کند محتوا را بر اساس کلمه کلیدی و استراتژی محتوای خود ایجاد کنید. این امکان وجود دارد که شما تاکنون محتوای باکیفیت مورد نیاز برای کسب جایگاه بالا برای کلمات کلیدی هدف خود را نداشته باشید. چون طبیعی نیست تمام بک‌لینک‌های دریافتی یک وب‌سایت دقیقا کلمه کلیدی باشد و اینکار ممکن است موجب جریمه گوگل شود. سپس گوگل از الگوریتم‌ پنگوئن (در بخش‌های بعدی صفحه در مورد پنگوئن صحبت خواهیم کرد) رونمایی کرد که می‌توانست بک‌لینک‌های بی‌ارزش را تشخیص دهد و وب‌سایت‌های متخلف را جریمه کند و از نتایج جستجو حذف کند.

  • در سئو با اصطلاحات زیادی رو به رو می شویم که هر یک معنی خاص خود را دارند.
  • اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.
  • طراحی وب سایت هم بایستی به گونه ای باشد که استفاده از محتوا آسان بوده و چشم نواز نیز باشد.

سئو نیز مانند هر چیز دیگری، برای خود ترفندهای و تکنیک های خاصی دارد. ترفندهایی که شما در طی زمان و کار کردن آن‌ها را فراخواهید گرفت و با آن‌ها به مرور آشنا خواهید شد. در این بخش قرار است تا بخشی از این ترفندها را برای شما بازگو کرده و درباره آن‌ها نکاتی را بیان کنیم. به کار بردن واژگان ساده و قابل فهم در قالب جملات کوتاه، راهکاری است که مورد قبلی را کامل‌تر می‌کند.

مسئولیت‌های یک مشاور سئو

اگر این صفحات محتوای ارزشمندی ندارند و جایگاهی هم در نتایج گوگل کسب نکرده‌اند پیشنهاد میکنیم از روی سایت حذف شده و کد 410 را در آنها نمایش دهید. همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند. از آن جایی که گوگل شرکتی است که بر اساس الگوریتم های هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر میگیرد، این کاملاً طبیعی است که توصیه های گوگل را مبنای کار خود قرار دهید.

استراتژی های سئو

مثلا من وقتی سئو را شروع کردم؛ به زبان‌های بک‌اند، فرانت‌اند و مدیریت سرور تا حدی مسلط بودم و این مسئله باعث شد مباحث مربوط به تکنیکال سئو را بهتر درک کنم. دقت داشته باشید که یک متخصص سئو برنامه نویس نیست که کد بنویسد. و البته همانطور که عرض کردم اگر به برنامه‌نویسی مسلط باشد یک پوئن مثبت برای او به حساب می‌آید و راحت‌تر مسائل را درک می‌کند.

امروزه نتایج جستجو (با نام صحیحSERP) شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پویا تریست. از نمونه نتایج طبیعی جستجو پویا می توان به بخش هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد. این ویژگی ها با توجه به چیزی که کاربران به دنبال آن هستند در حال ارتقا و تغییر هستند. گوگل اطلاعات خود برای نمایش در Knowledge Graph را از منابع بزرگ دریافت می کند، بنابراین نمایش وب سایت خود در این بخش کاری نیست که بتوان آن را مدیریت کرد. با این حال شما می توانید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را در ویکیپدیا ثبت کرده و با استفاده از سیستم های نشانه گذاری مانند Schema Markup نمایش بهتری از وب سایت خود در بخش Knowledge Graph داشته باشید. گوگل آنالیتیکس محبوب ترین ابزار برای کسب آمارهای ابتدایی و نظارت بر روی ترافیک وب سایت است.

گوگل آنالیتیکس (google-analytics) یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد گوگل است. هر وقت از کارکنان و کارشناسان بخش جستجوی گوگل می‌پرسند که گوگل از چه اطلاعاتی برای تحلیل رفتار جستجوی کاربران استفاده می‌کند؟ آنها در جواب می‌گویند فقط رفتار کاربران موقع جستجو را رصد می‌کنیم. کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین‌تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این. تعداد کاراکترهایی که در توضیحات متا می‌توانید استفاده کنید 155 تا 165 کاراکتر است؛ در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما آن را بیش از حد با کلمات کلیدی پر نکنید.