دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-دنی سالیوان | سئو

بهترین و آسان ترین راه که می توانیم به شما معرفی کنیم طراحی یک سایت مربوط به محصولات و خدمات شماست. فعالیت در برنامه های مجازی و تبلیغات در سایت ها نیز نکته قابل توجهی در این موضوع است. اما استفاده درست از کلمات کلیدی در سئو برتری بیشتری در افزایش بازدید سایت در یک بازه زمانی طولانی دارد. هنگامی که رتبه سایت شما در گوگل بالا می رود، کم کم شاهد بالا رفتن بازدید سایت نیز می شوید.

اینکه چه افرادی از وب سایت شما دیدن می‌کنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مخاطبان هدف شما اغلب بر‌اساس عوامل و فاکتور‌هایی همچون جنسیت، سن، شغل، درآمد و موقعیت جغرافیایی دسته بندی می‌شوند. این دسته بندی‌ها نیز متناسب با کلمات کلیدی هدف گذاری شده و یا نوع محصولات یا خدماتی که قصد ارائه آن‌ها را دارید، شکل خواهند گرفت. برای مثال، مشتریان شرکت‌های آرایشی عمدتا بانوان هستند و یا مشتریان بسته‌های آموزشی کنکور، دانش‌آموزان خواهند بود. بطور کلی، محتوای سایت شما روی مجموعه‌ای از یک سری کلمات کلیدی سئو می‌شود که افراد با جستجو‌ی آن‌ها، می‌توانند سایت شما را در میان سایت‌های مشابه ببینند. حال، تعیین این که چه افرادی وارد وب سایت شما شوند امری است کاملا نسبی و وابسته به تصمیم و استراتژی خودتان.

  • اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی.
  • البته دقت داشته باشید که تاثیر آنها به اندازه بک لینک نیست، اما وجود آنها در راستای کسب رتبه بالا کاملا ضروریست.
  • سئو کلاه خاکستریترکیبی از دو روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است.

راستی خوشحال می‌شویم پاسخگوی نظراتتان در بخش کامنت‌ها باشیم و شما برای ما بگویید، مهم ترین چالش شما در سئو چیست ؟ یا که چطور آن را در کسب و کار خود اجرا کنید. در صورتی که اگر روی سئو کار نکرده باشید، یک مشتری بالقوه را از دست می‌دهید. چون نمی‌تواند شما را پیدا کند و روی لینک وب‌سایت شما کلیک کند. حالا که متوجه اهمیت پیج‌رنک شدید بیایید ببینیم در لینک‌های داخلی و خارجی سایت چه اتفاقی برای پیج‌رنک می‌افتد. و همانطور که در بخش‌های قبل عرض کردم؛ بهترین راهکار برای شناخت هدف جستجو بررسی نتایج اول گوگل است.

آیا رفتار کاربران در سئو تاثیرگذار خواهد بود؟

تعریف سئو چیست و چرا در حال حاضر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به یک بحث مهم در طراحی سایت و کسب کار های اینترنتی تبدیل شده است. سئو عمل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در اینترنت است. تعریف سئو چیست به تکنیک هایی اشاره دارد که باعث می شوند وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. سئو باعث می شود تا وب سایت شما برای افرادی که به دنبال محصولات و یا خدمات شما هستند به راحتی از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ وب سایت شما را پیدا شود.

Visitor چیست؟

خوانایی متن باعث بهینه‌سازی تجربه کاربری می‌شود و در افزایش رتبه تاثیر مثبت دارد. البته این بدان معنا نیست که سایت‌‌های تازه تاسیس کلمات کلیدی کوتاه را رها کنند و برنامه‌ای برای آن‌ها نداشته باشند. اتفاقا ساخت صفحه برای کلمات کلیدی رقابتی در همان اوایل کار باید انجام شود.

موتورهای جستجو چگونه صفحات جدید را پیدا می‌کنند؟

زمانی که یک سایت از سئوی مناسبی برخوردار نیست، نمی‌تواند نظر مخاطب را نسبت به خود جلب کند. این موضوع سبب می‌شود تا مخاطب به مرور حضور کمتری در یک سایت داشته و سئوی سایت افت پیدا کند. نکاتی که تا به اینجا ذکر کردیم، همگی نکاتی بسیار مهم هستند که درباره هریک می‌توان جزئیات بسیاری را بیان کرد. علاوه بر تمامی این نکات، موارد دیگری نیز هستند که کمتر دیده می‌شوند و تاثیر کمتری را نیز دارند.

نگران نباشید تنها چند مورد ساده وجود دارد که می توانید در سایت خود تغییر دهید تا سایتتان را برای کبوتر بهینه کنید و در نتایج محلی «۳ بسته» یا «three pack» قرار گیرید. این کار باعث شد نتایج شباهت بیشتری به نتایج همیشگی گوگل پیدا کنند. بعد از ارائه این الگوریتم، فاکتورهای مکان و فاصله (در جستجوهایی که مکان محور هستند) بر فاکتورهای سنتی سئو ارجحیت پیدا کردند. تا قبل از انتشار کبوتر، فاکتورهای سنتی سئو برای رتبه‌بندی نتایج محلی وارد عمل می‌شدند.

سئو تنها استفاده از یکسری کلمات کلیدی و دریافت بک لینک نیست و برای بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز به یک استراتژی دقیق احساس می شود! در حقیقت، سئو، نحوه اتصال هر یک از عناصر موجود در یک وب سایت به یکدیگر، برای ایجاد یک استراتژی منسجم است. به عبارت دیگر، همه چیز از رسانه ها تا محتوا باید به دقت طراحی شود تا حداکثر تأثیر را داشته باشد.

در واقع صرف هزینه و زمان روی سئو، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و اگر این سرمایه‌گذاری به همراه استراتژی و هدف‌گذاری درست باشد، می‌تواند نتیجه‌ای مطلوب همراه داشته باشد. آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع و کامل به تکنیک‌های جلوگیری از جریمه توسط گوگل پرداخته است که شما می‌توانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیک‌ها به طور کامل آشنا شوید. از معتبرترین سایت های آموزشی سئو در دنیا می توان Searchengineland را نام برد. این وبسایت که بیشتر در بین سئوکاران مرجع آموزش تخصصی سئو نامیده می شود اینگونه سئو را معرفی می کند.

سئو خارجی به تمامی استراتژی هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود، گفته می شود. استراتژی هایی از قبیل برندسازی، کانتنت مارکتینگ، لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی. پیاده سازی این استراتژی های باعث می شود تا موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد بیشتری نمایند.