دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-دنی سالیوان | سئو

از سوی برخی از کاربران از طریق لینک‌هایی که در سایت‌های دیگران ساخته شده وارد سایت ما خواهند شد که تمامی این موارد ترافیک سایت ما را افزایش خواهد داد. باتوجه به این افزایش بازدیدها، امکان خرید از سایت ما نیز افزایش می‌یابد. توجه کنید که به این لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر برای سایت ما ساخته می‌شوند، بک لینک می‌گویند.

ابزار Disavow گوگل غالبا پس از چند روز تاثیر خود را می گذارد. اما در مواردی نیز که تعداد بک لینک های یک وب سایت زیاد بوده، مشاهده شده که این پروسه چند هفته به طول انجامیده است. خرید بک لینک تا زمانی که نوفالو باشند معمولا مشکلی ایجاد نمی کند. اگر هدف شما از خرید بک لینک ارتقا سئو وب سایت است، ممکن است که این کار شما با جریمه هایی رو به رو باشد.

پیشنهاد میکنیم در اولین قدم نقشه سایت را از طریق گوگل سرچ کنسول معرفی کنید. این صفحات ارزش سئو ندارند چرا که کاربران با این ادبیات در گوگل جستجو نمیکنند. از طرف دیگر این صفحات از نظر موضوعی بسیار به هم شبیه بوده و میتوانند مصداق کنیبالیزیشن باشند. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او بازی می‌کند. اصول بهینه سازی موتور جستجو را می توان در عرض 3 ماه فهمید و آموخت، با این حال، مفاهیم پیشرفته تر می تواند بین 6 تا 18 ماه طول بکشد.

  • در این روش؛ شما نظر ده‌ها متخصص در مورد یک موضوع را جمع‌آوری می‌کنید و در صفحه می‌نویسید.
  • کیفیت ساختار URL بر روی سئو و رتبه وب سایت تاثیر گذار خواهد بود.
  • در این هنگام شما با یک تیر دو هدف را نشانه رفته‌اید؛ هم محتوای خود را به صفحه اضافه کرده‌اید و هم با آپدیت مداوم به گوگل این سیگنال را فرستاده‌اید که این مقاله درحال آپدیت است.
  • این پیوندها بک لینک نامیده می شوند و شامل پیوندهای طبیعی و پیوندهای دستی هستند.

در دوره گوگل سرچ کنسول روش رفع این ارورها را کامل توضیح دادم و اینجا مجال پرداختن به این نکات نیست. افزونه یواست امکانات خوبی برای سئو on-page به ما می‌دهد اما تعدادی از امکانات این افزونه هم در سئو On-page؛ خیلی کاربردی نیست. در فصل تولید محتوا و در بخش بهینه‌سازی مقاله؛ به صورت کامل به بهینه‌سازی محتوا پرداختیم و اینجا تکرار مکررات نمی‌کنیم. مثلا اگر کلمه کلیدی شما درست کردن دم نوش زنجبیل است؛ همین را در بخش افزودن عنوان می‌نویسید.

نحوه شناسایی و پیدا کردن رتبه سئوی سایت در گوگل

اگر ما بتوانیم در کلمه ای خاص در گوگل رتبه ای به دست بیاوریم، بدون شک در موتورهای جستجوی دیگر هم دارای رتبه خواهیم بود. کسب و کار شما اگر در صفحه اول هست و جزء سه نتیجه ابتدایی در موتور های جستجو نیست، احتمالاً نمیدانید سئو چیست. سئوی کلاه سفید، کلاه سیاه، و کلاه خاکستری چیست و بهتر است ما از کدام روش سئو استفاده کنیم. انجام سئو کامل سایت باعث بهتر دیده شدن محتوای سایت و همینطوری بهتر دیده شدن سایت برای کاربران جستجو کننده خواهد شد. شما تصور کنید که تیم سئو دی‌ام‌روم در یک مقاله آموزش سئو رایگان، این حجم از اطلاعات را در اختیار شما قرار داده است. حال در دوره جامع سئو که به همت مدیر مجموعه گردآوری شده است، به چه نکات طلایی اشاره خواهد شد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

مطالبی که از نظر محتوا استانداردهای لازم را رعایت کرده باشد به فهرست مطالب موتورهای جستجوگر اضافه خواهد شد. توجه داشته باشید که ایندکس شدن به معنای حضور در صفحه اول نیست. پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر این موضوع به پادکستی که در قسمت زیر قرار داده‌شده گوش کنید تا با مفهوم کرال آشنا شوید. بهترین روش برای آموزش سئو مراجعه به ویدئو، پادکست و مطالعه کتاب‌های موجود می‌باشد.

سئو یعنی متقاعد کردن گوگل

مثلا به آنها بفهمانند که محصول فروشگاه شما، کتاب است یا این متنی که الآن در حال انتشار آن هستید باید به عنوان یک مقاله شناخته شود. اگر سرعت سایت شما پایین باشد باید کمی در مورد سئو آن نگران بوده یا حتی گاها بترسید!! موتورهای جستجو به شدت روی سرعت وب سایت شما حساس هستند و در صورتی که استاندارد آن را پایین تشخیص دهند، سعی میکنند وب سایت های معتبرتری را در نتایج جایگزین شما کنند.

اگر سایت شما توسط گوگل جریمه شده باشد معمولا با افت شدید جایگاه و بازدید مواجه میشوید. اگر نام برند یا آدرس دامنه را در گوگل جستجو کردید و صفحه اصلی سایت در صدر نتایج جستجو دیده نشد احتمالا سایت شما توسط گوگل جریمه شده است. می‌توان بدون بررسی سایت و رقبا در مورد عدم کسب جایگاه در نتایج گوگل اظهار نظر کرد. اگر منظور شما این است که صفحه دیگری جایگاه کسب کرده بهترین راه حل ریدایرکت کردن آدرس قبلی به صفحه هدف است. استفاده از تکنیک‌های سئو درجهت رضایت مشتریان و پیروی از استانداردهای معرفی شده توسط گوگل برای رسیدن به جایگاه برتر در نتایج جستجو را سئو کلاه سفید می‌نامیم. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم.

یک محتوا می‌بایست علاوه بر کیفیت از تعداد کلمات مناسبی برخوردار باشد. یک محتوا با 300 یا 500 کلمه مطمئنا نمی‌تواند به طور کامل به رفع نیاز کاربر بپردازد و به تمامی سوالات کاربر پاسخ دهد. همانطور که ما در این مقاله “آموزش سئو” از تعداد کلمات مناسب به همراه محتوای باکیفیت استفاده کرده‌ایم. یکی از مباحث مهمی که در آموزش سئو سایت، باید به آن دقت کنید، توجه به آدرس صفحات سایت است. بهترین روش استفاده از Urlها استفاده از نام صفحه پس از نام دامنه است.

به نظرم در مبحث سئوی داخلی نکته ای نماند و اگر مطلبی به ذهنم رسید، مجدد آن را مورد باز نگری قرار خواهم داد. سعی کنید از پاراگراف بندی در مطالب خود استفاده کنید و عناوین مناسبی انتخاب و آنرا در تگ های H2 قرار دهید. و یا خود کلمه سئو چیست را لینک کنم به مقاله اصلی که در این رابطه نوشته ام.