دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

برحی از امکانات گوگل مانند featured snippets یا related questions تحت تاثیر سئو می توانند باشند. به عنوان مثال داده های گرفته شده از وب سایت هایی مانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است. به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید.

  • یک بررسی نشان داده که میانگین Dwell Time برای ده نتیجه اول گوگل 3 دقیقه و 10 ثانیه است.
  • این تغییرات بیشتر در زمینه برندینگ و لینک سازی خارجی است که باید انجام دهید.
  • برای بسیاری از وبسایت ها و کسب و کارهای فعال، این مسئله اهمیت دارد که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل، خصوصا در سه نتیجه طبیعی اول قرار گیرند زیرا طبق آمار 58.4 درصد کلیک‌ها به این سه نتیجه اختصاص می‌یابد.
  • برای رسیدن به این هدف باید محتوایی تازه، اختصاصی و مملو از اطلاعات ارزشمند را در زمینه کاری و موضوع مورد نظر خود تهیه کنیم.

موتورهای جستجوگر یا Search Engines مجموعه‌ای از نرم افزارها و سخت افزارها هستند که می‌توانند در یک فضای مشخص در میان حجم گسترده‌ای از داده ها، اطلاعات یا داده‌های مد نظر کاربران یا نرم افزارها را جستجو کنند. پس ضرورتی ندارد برای رتبه گرفتن روی سایر موتورهای جستجو زمان بگذاریم و بهینه سازی خاصی را انجام دهیم. اگر ما بتوانیم در کلمه ای خاص در گوگل رتبه ای به دست بیاوریم، بدون شک در موتورهای جستجوی دیگر هم دارای رتبه خواهیم بود. کسب و کار شما اگر در صفحه اول هست و جزء سه نتیجه ابتدایی در موتور های جستجو نیست، احتمالاً نمیدانید سئو چیست.

لینک دهی به سایر مطالب یا محصولات وب‌سایت خودتان

پس قبل از هر چیز، این مهارت مهم و کار با ابزارها را در دوره تحقیق کلمات کلیدی آکادمی نوین بیاموزید. سئو یا SEO کوتاه شده ی عبارت Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی موتور جستجو است. در سرچ کنسول بخشی به نام international Targeting تعریف شده است که می‌توانید کشور و مخاطبین هدف خود را تعیین کنید. البته این کار به تنهایی نتیجه بخش نیست و گوگل براساس موقعیت جغرافیایی کسب و کار، زبان اصلی سایت و بررسی بازدیدکنندگان در مورد کشور هدف تصمیم گیری میکند. در نهایت باید بگوییم که سئو یعنی هر چیزی که به شما کمک میکند جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید.

سئو ارتباط میان محتوا و مخاطب است

در سئو خارجی سایت تمرکز روی ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت است و هدف جذب ترافیک از موتور جستجو گوگل نیست. همیشه افزایش ترافیک از گوگل سبب موفقیت شما در بازار رقابت سئو نیست گاهی لازم است کاربران از راه های دیگر با خدمات سایت شما آشنا شوند و با ورود به سایت تان نرخ ترافیک را افزایش دهند. سئو داخلی سایت به گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما، نوشتن محتوای زنجیره ای با کیفیت بالا مرتبط با موضوع سایت، اطمینان از متا برچسب ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و سایر عوامل تکنیکی بستگی دارد. از دیگر کاربرد های سئو سایت این است که در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی هزینه کمتری برای شما خواهد داشت و شما میتوانید برای همیشه از نتایج سئوی سایت تان برای بیشتر شدن سود کسب و کارتان بهره بگیرید.

اگر دو لینک از یک صفحه دارید، لینکی که اول ظاهر می شود ممکن است ارزش بیشتری نسبت به دومی داشته باشد. Link equity (همچنین به آن “link juice” نیز گفته می شود) اصطلاحی است برای توصیف قدرتی که از طریق یک لینک، از یک صفحه به صفحه دیگری منتقل می شود. به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که چه متنی باید در یک Featured snippet ظاهر شود. برای اطمینان از اینکه عنوان و توضیحات شما دارای طول مناسبی هستند، می توانید از ابزار رایگان SERP Simulator استفاده کنید. فشرده سازی تصویر فرآیندی است که برخی از داده های غیر ضروری تصویر را حذف کرده و در عین حال کیفیت تصویر را نیز حفظ می کند. ایده آل ترین راه حل قطعا استفاده از فرمت های به اصطلاح نسل بعدی (شامل WebP، JPEG 2000 و JPEG XR) است، زیرا آنها به طور خاص برای صرفه جویی در منابع طراحی شده اند.

استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!

اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را بهبهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.

تشکر از مقالات خوبی که جدیدا در سایت میذارید و چه خوب میشد اگه مقالات مثل قبلا به صورت دوره ای بود یعنی مثلا یه دوره مقالات در زمینه سئو . البته چند وقته سایت شما آموزش مجازی جدیدی هم ارائه نداده و بیشتر روی دوره های تخصصی تمرکز کرده که متاسفانه به دلیل هزینه بالا ، خیلی ها توان شرکت در دوره های تخصصی را ندارند . امروز که شما دارید این مقاله سئو شده را مطالعه می‌کنید‌ میهن وردپرس ماهانه ده‌ها میلیون تومان هزینه تبلیغات می‌کند تا به‌غیراز ورودی از مقالات و محتواها از طریق جست‌وجو مستقیم سایت نیز داشته باشد. در این صورت است که هم سئو خوبی خواهید داشت و هم بعد از سئو جایگاه خود را تثبیت می‌کنید. هر کار یا فعالیتی که شما در سایت‌تان انجام می‌دهید درنتیجه به ارتقا کسب‌وکار و درآمدتان منتهی می‌شود.

پادشاه سئو، محتوای ایجاد شده در مطالب یا محصولات وب سایت شماست. این عبارات کلیدی قرار است محتوای کلی صفحه مورد نظر در سایت شما را توصیف کنند. برای مثال اگر صفحه ایی از سایت شما موبوط به معرفی ارتودنسی نامرئی و بیان مزایا و معایب آن است، یکی از عباراتی که میتواند این صفحه را توصیف کند “ارتودنسی نامرئی” است.

برای ارائه پاسخ دقیق پیشنهاد میکنیم با بخش مشاوره تماس گرفته و درخواست خود را به صورت دقیق ارسال نمایید. رتبه در ایران به رفتار کاربران ایرانی و رتبه جهانی در مقایسه با کل سایت‌ها سنجیده می‌شود و لزوما در یک راستا حرکت نمی‌کنند. معمولا زمانی‌که به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه می‌کند. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش‌های بیشتری بروید. از آموزش فردی و سازمانی گرفته تا اجرای کامل پروژه و مشاوره حرفه‌ای.

این کار آسان نیست، اما این همان چیزیست که در بازاریابی و SEO انجام میشود. شاید، شما هم تصمیم گرفته‌اید که از دیگران عقب نمانید و به تولید محتوای متنی، ویدئویی، تصویری یا صوتی برای سایت خود بپردازید. این استراتژی برای افزایش فروش شما مفید است، به شرطی که مخاطب با شما آشنا شود. یکی از راه‌های افزایش ترافیک سایت و آشنایی مخاطبان با شما، سئو است.