دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

این بستر برای کسانی که قصد دارند به سئو سایت خود، سرعت ببخشند و مشکلی در هزینه کردن ندارند، کاربردی و مناسب باشند. البته کسانی که می دانند سئو چیست و به خوبی تکنیک های آن را آموخته اند، هیچگاه به دنبال گوگل ادسنس نمی روند. به همین دلیل معمولا سئوکارانی که مهارتی در این زمینه ندارند، مشکلات شناسایی شده را به توسعه دهنده وب سایتشان انتقال می دهند و از او می خواهند تا این مشکلات را مرتفع کند. بعد از آن، مسیر بهینه سازی سایت هموار شده است و شما به راحتی می توانید به دیگر بخش های سئو سایت بپردازید و بهترین نتیجه را بگیرید. شبکه های اجتماعی یکی دیگر از سیگنال های تاثیرگذار خارجی هستند که رتبه سایت شما را بهبود خواهند داد. شرکت شما در زمان طراحی وبسایت باید کاربران را در نظر داشته باشد نه موتور جستجو.

  • اگر از نظر شما ایرادی نداشته باشه من میتونمی مقاله بنویسیم در مورد سئو و در سایت شما منتشر بشه.
  • اما با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی تاکنون به خوبی شناخته شده اند.
  • معرفی شما به عنوان یک برند معتبر باعث اعتبار بخشیدن به کسب و کارتان میشود.
  • تا اینجا دقیقاً متوجه شدیم که سئو چیست، سئو به چه معناست و باید دقیقاً چه چیزی را بهینه کنیم.

بنابراین آنها می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند و برتری رقابتی به شما بدهند. با ویژگی Google Autocomplete یا تکمیل خودکار گوگل، فقط باید کلمه کلیدی اولیه خود را در جستجوی گوگل بنویسید و سپس پیشنهادات به طور خودکار ظاهر می شوند. به عنوان مثال از جمله صفحاتی که تحت این ارزیابی قرار میگیرند می توان به مواردی اشاره کرد که به صورت مستقیم و جدی بر روی سلامت انسان، شادی و امنیت او تاثیر گذارند.

موتورهای جستجو دقیقاً چه هستند و چگونه کار میکنند

اما چرا صفحات یتیم برای سئو مشکل ایجاد می‌کنند؟ موتور‌های جستجو ازجمله گوگل، معمولا صفحات وب را به دو طریق پیدا می‌کنند. برعکس صفحات وب، که معمولا با اهداف متفاوتی ساخته می‌شوند، صفحات فرود تنها با یک هدف بوجود می‌آیند. همین تمرکز بر روی تنها یک هدف معین، باعث شده تا صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی و نیز کاهش هزینه‌های فروش باشند.

موتور جستجو چیست؟ معرفی مهمترین موتورهای جستجوگر اینترنت

یاهو، بینگ و بسیاری از موتورهای جستجو با اختلاف زیادی از گوگل عقب‌تر هستند. دلیل این پیشی گرفتن گوگل نیز تمرکز بر روی رضایت مخاطبان خودش است. گوگل قصد دارد تا بهترین نتایج را به مخاطبانش ارائه دهد و برای این هدف الگوریتم‌های زیادی را به وجود آورده است. سئو کردن یک وب‌سایت هم در واقع بهینه کردن یک وب‌سایت نسبت به همین الگوریتم‌هایی است که گوگل با ارائه آن‌ها قصد داشته تا کیفیت خودش را بالا ببرد.

در واقع هزینه به ازای هر کلیک در تبلیغات گوگل، بصورت مزایده‌ای مشخص می‌شود. من همیشه سعی می کنم جهت بهینه سازی از ابزارهای موز استفاده کنم. ابزارهای موز یکی از بهترین ابزاهای سئو سایت است فقط به نظرم تنها ایرادی که این محصول دارد قیمت به نسبت بالا آن است.

سایت خود را برای کدام موتور جستجو بهینه کنیم

با بررسی نرخ کلیک برای جایگاه‌های مختلف در صفحه نتایج گوگل به نظر می‌رسد رتبه‌‌های ۱ تا ۳ اختلاف شدیدی با سایر رتبه‌ها در نرخ کلیک دارند. اما شکل حرفه‌ای‌تر یادگیری سئو این است که ابتدا مفهوم سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را یاد بگیرید و سپس، تکنیک‌های مربوط به هر یک از این دو شاخه را با جزئیات بیشتر و دقیق‌تر بررسی کنید و بیاموزید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود.

در اینصورت صفحات “بازاریابی ایمیلی”، “بازاریابی محتوایی” و “بازاریابی شبکه‌های اجتماعی”، صفحات فرزند شما خواهند بود. علاوه بر آن، این صفحات هر کدام خواهر و برادر یکدیگر محسوب می‌شوند. Sitewide links لینک‌هایی هستند که در سر‌صفحه و پا‌نویس سایت و یا بسته به نوع قالب وبسایت، در نوار کناری سایت نیز وجود دارند. این لینک‌ها در اکثر یا تمام صفحات یک وب سایت دیده می‌شوند؛ و دلیل آن هم این است که نوار کناری، سر‌صفحه و پانویس یک وبسایت، در تمام صفحات آن وجود دارند. یک نمونه از این لینک‌ها، لینک سوالات متداول در پایین صفحات سایت است.

یک صفحه والد، می‌تواند چندین صفحه فرزند داشته باشد اما صفحات فرزند، می‌توانند تنها یک صفحه والد داشته باشند. علاوه بر آن، یک صفحه فرزند می‌تواند صفحات خواهر و برادر نیز داشته باشد. برای مثال، صفحه “استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال” را بعنوان صفحه والد در نظر بگیرید.

سئو تفاوت یک سایت موفق که جایگاه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و بازدیدکننده زیادی را جذب میکند را با سایر رقبا مشخص میکند. سئو برای من یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران در زمان جستجو. برای کسب جایگاه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید. از کجا بفهمیم که بهترین جواب را به سوال کاربر داده ایم؟ با توجه به جایگاهی که در نتایج جستجو کسب کردیم و تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت ما مراجعه میکنند میفهمیم که پاسخ ما برای آنها مفید و کاربردی بوده است. شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند.

اگر هم به اطلاعات بیشتر و به‌روز درباره الگوریتم‌ها نیاز دارید ما سعی کردیم برای هر آپدیت الگوریتم یک راهنمای جامع منتشر کنیم. همۀ این راهنما ها را در صفحه الگوریتم‌های گوگل می‌توانید ببینید و مطالعه کنید. کافیست وارد سایت Woorank شوید و در اولین کادری که می‌بینید لینک سایتتان را وارد کنید و اینتر را بزنید. در صفحۀ بعدی لیست کاملی از آنالیز بخش‌های مختلف ساییتان را مشاهده می‌کنید که با سه رنگ مختلف جدا شده‌اند. رنگ سبز نشان‌دهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان می‌دهد که روی این بخش اصلاً کار نشده.