این اصطلاح مخفف User Interface است و منظور از آن هر چیزی است که کاربر در برخورد با سایت میتواند مشاهده کند و با آن سروکار خواهد داشت. این آپدیت تلاش میکرد با محتواهای کپی شده غیرقانونی مبارزه کند. در نتیجه سایتها مجبور بودند حق کپی رایت را رعایت کنند تا امتیاز کسب کنند. با استفاده از این سایت میتوانید چک کنید که سایت شما با موبایل سازگار است یا خیر.
البته با آپدیت الگوریتم های گوگل اثرگذاری هر کدام از این فاکتورها تغییر می کند. از معروفترین الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار ، گوگل پنگوئنو رنک برین اشاره کرد البته حتی اثرگذاری این فاکتورها در زبان فارسی با انگلیسی تفاوت می کند. رتبهبندی صفحات شما تا حدی توسط عوامل درون صفحه (سئو داخلی On-page SEO) تعیین میشود. فاکتورهای سئوی درون صفحه همه چیزهایی هستند که شما، تاثیر مستقیمی بر آنها دارید. این عوامل شامل جنبههای فنی (به عنوان مثال کیفیت کد و سرعت سایت شما) و جنبههای مرتبط با محتوا، مانند ساختار وب سایت شما یا کیفیت مطالب شما است.
- از بیش از حد طولانی کردن متن بپرهیزید و آن را به اندازه کافی ادامه دهید.
- امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هرچه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود.
- به همین دلیل مشتریان شما هم برای یافتن پاسخ سوالات و یا تحقیق در رابطه با محصولات یا سرویس های مختلف، از اینترنت و موتورهای جستجو استفاده می کنند.
در حالت کلی ابزارهایی هستند که میتونید از اونها کمک بگیرید. اگر مطلب خوبی نوشته باشید، این مطلب پتانسیل کسب بک لینک رو در زمان خواهد داشت. اگر رتبه محتوای شما بد نیست، اما بک لینکی برای اون ندارید، خوبه که در این کار کمی وقت بگذارید. برای چک کردن بک لینک ها می تونید از ابزارهایی مثل ahref یا semrush استفاده کنید.
الگوریتم مرغ مگسخوار (Hummingbird) گوگل (
هر عنوان باید به خواننده ایدهای از اطلاعاتی که در متن زیر آن قرار گرفته است، بدهد. Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگهای متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه میدهد. گوگل توضیحات متا را در اسنیپتهای صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش میدهد. توضیحات متا باید خلاصهای مرتبط از موضوع یک صفحه باشد که کاربران را مطلع و علاقهمند سازد. این توضیحات قابلیت این را دارند تا کاربران را متقاعد سازند که این صفحه دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستند. کد وضعیت HTTP پاسخی است که سرور به درخواست جستجوگر میدهد.
برخلاف گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، ابزارهای ردیابی رتبه با اینکه معمولا ابزارهای بسیار سادهتری هستند، اما بسیار مؤثرند. گزارش All Pages ابتدایی ترین گزارش و یکی از مهمترین دلایل استفاده از گوگل آنالیتیکس است. با استفاده از این گزارش کاربران می توانند بفهمند که صفحاتشان چقدر ترافیک دارد. ثانیا، بک لینک ها باید به شما کمک کنند تا به گوگل ثابت کنید که یک برند قابل اعتماد هستید و در این راستا بک لینک از سایتهای معمولی به شما اجازه نمیدهند به این موقعیت برسید. اکثر کارشناسان سئو پیشنهاد می کنند که خرید بک لینک ارزش ریسک ندارد.
Page Speed چیست و چگونه بر سئو اثر میگذارد؟
واژه seo (سئو) مخفف عبارت انگلیسیSearch Engine Optimizationبه معنی “بهینه سازی برای موتور جستجو” است. به بهینه سازی مناسب وب سایت برای موتور جستجو که باعث دیده شدن آن سایت در نتایج جستجو طبیعی کاربران می شود و کمیت و کیفیت سایت را افزایش می دهد، سئو می گویند. یک سایت با سئو خوب یعنی وب سایت از نظر موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیرد و با توجه به هدف سرچ کاربر در نتایج نمایش داده شود. فاکتورهایی که مد نظر موتور جستجو است شامل متون استفاده شده، سرعت سایت، لینک های وروردی و خروجی، چیدمان مناسب ساختار سایت و … می شود.
الان گوگل سعی میکند با استفاده از سیستم معناگرایی خود کلمات مرتبط به جستجوی کاربر را نیز درک کند و سپس از این درک برای رتبهبندی صفحات استفاده کند. در الگوریتم قدیمی، گوگل سعی میکرد صفحهای را رتبهبندی کند که حاوی تمام کلمات موجود در یک عبارت جستجو است، تا یک تطابق کلمه به کلمه بین عبارت جستجو و صفحه وب انجام دهد. بهترین راهکار این است که هدف کاربر از جستجوی یک عبارت را دقیقا متوجه شوید و سپس محتوایتان را طوری درست کنید که به بهترین شکل ممکن پاسخگوی جستجوی کاربر باشد.
به همین دلیله که گوگل امروز به امتیازی که وبسایت ها از نظر معیارهای رفتار کاربر، تجربه کاربری و برندینگ کسب میکنن تو رتبه بندی شون اهمیت زیادی میده! برای بهتر بودن، شما خیلی بیشتر از اینکه فقط کاربران رو به وبسایت بیارید، مسئولین؛ به همین خاطر سئو با افزایش رتبه و ترافیک تموم نمیشه. روشهای مختلفی برای لینکسازی خارجی وجود دارد که برخی از آنها جزو تکنیکهای کلاهسیاه محسوب میشوند و برخی دیگر کلاهسفید. نکتۀ دیگری که در خصوص بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد، انتخاب نام مناسب برای آنها و استفاده از تگ Alt است.