دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ همه چیز در مورد سئو سایت seo به زبان ساده سفینه-دنی سالیوان | سئو

پیکربندی آدرس‌های سایت یعنی مشخص کنیم هر صفحه سایت تحت کدام آدرس باید در دسترس باشد. مثلا در تصویر زیر می‌بینید که دو نتیجه اول در این جستجو اتوریتی ۵۵ و ۳۳ دارند. استراتژی یعنی مشخص کردن هدف و طراحی پلن‌های دقیق و توام با جزئیات برای رسیدن به آن هدف. سئو در نهایت در ذیل اهداف کلان یک وب‌سایت و در واقع یک مجموعه تعریف می‌شود و یک وب‌سایت در واقع حکم یک رسانه از یک مجموعه را دارد. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید از نظر ۴۹٪ از دیجیتال مارکترها سئو؛ بهترین ROI یا نرخ بازگشت سرمایه را دارد. اگر می‌خواهید خلاصه‌ای از نکات مهم سئو را مطالعه کنید می‌توانید به انتهای این بخش بروید و در بخش دوم؛ خلاصه مطالب سئو را بخوانید.

  • به یاد داشته باشید که یک استراتژی سئو موفق شامل فعالیت هم در سئو داخلی و هم در سئو خارجی می شود.
  • اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته.
  • Gray Hat Seo یا سئو‌ی کلاه خاکستری نه کلاه سیاه است و نه کلاه سفید؛ بلکه مابین این دو است.
  • صفحاتی که مدام محتوای آنها آپدیت میشود و اطلاعات توسط کاربر وارد میشود شانس زیادی برای کسب جایگاه دارند.

به بیان دیگر، محتوا‌ی تکراری به هر محتوا‌یی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوا‌ی دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحه‌ای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته می‌شود. Meta Keyword یا کلمه کلیدی متا نوع خاصی از تگ‌های متا است که به موتور‌های جستجو در فهمیدن موضوع صفحه کمک می‌کند. کلمات کلیدی متا از کلمات کلیدی معمولی متمایز هستند؛ چرا‌که در پشت صحنه (در فایل کد‌های صفحه) ظاهر می‌شوند و نه در صفحه قابل مشاهده برای کاربران. Rich Card روشی خاص برای نمایش محتوا در جستجو‌‌های موبایلی است. می‌توان آن‌ها را نسخه‌های تکامل یافته Rich Snippet قلمداد کرد. درست مثل Rich Snippet، محتوای Rich Card نیز با فرمت بصری متفاوتی نمایش داده می‌شود تا تجربه کاربران تلفن‌های همراه را بهبود بخشد.

چه کسی باید سئو سایت ما را انجام دهد؟

به طور کلی تولید محتوای باکیفیت همان طور که قبل‌تر گفته شد، کمک ویژه ای به سئو سایت و رسیدن به نتایج اول گوگل می کند. ضمن مطالعه این مقاله شما با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و بطور ویژه گوگل، آشنایی پیدا کردید و فاکتورهای مهم در رتبه بندی وبسایت و سئو را آموختید. برای موفقیت در سئو باید محتوای ارزشمند در اختیار مخاطبانتان قراردهید، با موتورهای جستجو سازگار باشید و اعتبار و ارزش خود را با سرمایه‌گذاری روی سئو آف پیچ و لینک سازی به موتورهای جستجو نمایش دهید.

بهترین روش برای رتبه بندی پروفایل های رسانه های اجتماعی، فعالیت و مشارکت فعال با مخاطبین و دنبال کنندگان در رسانه های مختلف می باشد. البته هنوز ابتدای کار هستید؛ اما اگر بدانید که کارکرد ابزارهای سئو چیست، متوجه خواهید شد که بسیاری از این ابزارهای تحلیل سئو سایت، پروفایل های شبکه های اجتماعی را هم به شما نشان می دهند. این یعنی شبکه های اجتماعی از طرق مختلف می توانند به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کنند. گوگل سرچ کنسول نه تنها می‌تواند به شما در تشخیص مشکلات فنی در سئو سایت کمک کند، همچنین محبوبترین صفحات سایتتان در گوگل را به شما نشان می‌دهد. به کم این ابزار می‌توانید ببینید در چه رتبه‌ای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست؟، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور هست؟ و چه سایت‌هایی به سایت شما ارجاع داده‌اند. این ابزار بطور کلی به شما کمک می‌کند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.

۱۸ الگوریتم مهم گوگل بر اساس تاریخ ارائه

ویژگی ها و بخش هایی مانند Google Autocomplete، People Also Ask یا Related Searches می توانند منبع خوبی برای کلمات کلیدی های جدید باشند. در فصل دوم این راهنمای سئو شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چیستند، چگونه کار می کنند، و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل کدامند. هدف از این اقدامات فراهم نمودن بهترین محتوا در کنار بهترین تجربه کاربری برای نمایش موضوع صفحه به موتورهای جستجو است. بررسی سایت رقبا به شما کمک میکند درک بهتری از میزان رقابت و مدل هدف گذاری در کسب و کار خود داشته باشید ولی دقت کنید که هر فعالیتی لزوما دلیل موفقیت آن سایت نبوده است.

قبل از اینکه گوگل بتواند محتوای شما را در نظر بگیرد، ابتدا باید بداند که وجود دارید یا خیر. گوگل از چندین روش برای کشف مطالب جدید در وب استفاده می‌کند اما اولین روش آن خزیدن یا کاوش کردن است. به بیانی ساده‌تر، گوگل به سراغ لینک‌های می‌رود که کسی آن‌ها را ندیده است. برای انجام این کار، آن‌ها از یک برنامه کامپیوتری به نام عنکبوت استفاده می‌کنند. در مقاله آموزش سئو قدم‌هایی که لازم است برای یادگیری سئو سایت بردارید را شناسایی کرده و می‌توانید طبق این اصول در مسیر درست قدم بردارید. ✅ تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ فرآیند پیداکردن عبارات و کلماتی است که برای وبسایت سودآوری به همراه دارد.