دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ وبیما راهکارهای هوشمند بازاریابی و برندینگ دیجیتال

هر چه رتبه بندی شما در SERP برای کلمات و عبارات کلیدی مربوطه بالاتر باشد، احتمالا مشتریان بیشتری سایت و خدمات و محصولات شما و یا موضوعات مربوطه در موتور جستجو را پیدا می کنند. Cloaking یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به کرالر‌های موتور‌های جستجو نشان داده می‌شود با محتوایی که به کاربران نشان داده می‌شود متفاوت است. همانطور که گفته شد، هر بازدید کننده یک IP مخصوص به خود را دارد و بوسیله آن شناسایی می‌شود. امکان تشخیص اینکه یک IP به کرالر تعلق دارد یا یک کاربر واقعی، با بکار بردن ترفند‌هایی وجود دارد.

اما این به تنهایی کافی نیست و یکسری فاکتور مهم دیگر وجود دارند که باید رعایت شوند. اگر علاقه مند هستید بیشتر در این زمینه اطلاعات به دست بیاورید، مقاله سئو داخلی ما می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگر سایتی تمام لینک های خود را به صورت فالو قرار دهد و سایت های دیگری را لینک کند گوگل کاملاً احساس می کند که این سایت قصد فروش بک لینک داشته و سایت را اسپم خواهد کرد. در نتیجه با وجود حساسیت گوگل برای جلوگیری از تخلفات لینک سازی، بک لینک نخرید و خودتان به صورت اصولی با تعداد کنترل شده شروع به ساختن لینک های خارجی کنید. البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است! بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت می‌دهد!

  • وبسایتی که در نتایج نخست یا حداقل صفحه اول نتایح جستجو دیده نمی‌شود دقیقاً وضعیت مشابهی با انسان گیر افتاده ته چاه دارد.
  • از PHP همچنین در توسعه اپلیکیشن‌های موبایل نیز استفاده می‌شود.
  • برای یلدا یه سری محصول داشتیم که براشون یه دسته بندی جدید درست کرده بودم.
  • ما هم در این مقاله برای اینکه اهمیت این بخش از سئو را به خوبی درک کنید، آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده‌ایم.

اینکه محتوای شما در یک زیردامنه معرفی شده باشد یا بخشی از صفحات خود سایت باشد یک فاکتور تعیین کننده نیست. در نتیجه به جای پیدا کردن راه های جایگزین بهتر است بر کیفیت محتوا و بهبود صفحات فعلی تمرکز کنید. سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت.

عملیات سئو سایت را به سه روش مختلف می‌توانیم انجام داد:

بک لینک های وب سایت شما بایستی به گونه ای ایجاد شوند که حالتی طبیعی داشته باشند. به صورت استاندارد تقریبا 50 درصد انکر تکست ها دارای نام برند یا دامنه وب سایت هستند، 20 درصد انکرتکست ها کاملا با موضوع وب سایت در ارتباط بوده و 30 درصد مابقی نیز به گونه ای غیر مستقیم با کلمات کلیدی وب سایت مرتبطند. متن انکرتکست های بایستی تنوع زیادی داشته و به گونه ای جلوه کند که گوگل به غیر طبیعی بودن آنها شک نکند. وجود انکرتکست های یکسان و غیر طبیعی به واسطه الگویتم پنگوئن، موجب جریمه وب سایت شما خواهد شد. سئو دانشی نیست که بتوان چیزی را به صورت صد در صد در آن از قبل پیش بینی کرد. به عنوان مثال در صورت هدف گیری صد کلمه کلیدی رقابتی برای سایت، در بهترین و ایده آل ترین شرایط شصت درصد آنها به صفحه اول گوگل خواهند رسید.

آیا به آژانس سئو نیاز دارم؟

خدمات بهینه سازی سایت به شما کمک می کند تا خدمات و یا محصولات خود را به بسیاری از کاربران نمایش دهید. مردم به طور روزانه موارد مختلفی را جستجو می کنند که نشان از اهمیت سئو در شکار کاربران و تبدیل آن ها به مشتری است. روزانه در حدود 3 و نیم میلیارد جستجو در سطح جهان انجام می شود. یک شرکت سئو می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد. امیدوارم از مطالعه سئو چیست لذت برده باشید و در مقالات آینده به معرفی بهترین ابزارهای سئو، آموزش روش های لینکسازی، تکنیک های سئو کلاه سفیدمتناسب با زبان فارسی در ایران می پردازیم. علاوه بر فاکتورهای سئو داخلی، رتبه شما توسط چند فاکتور سئوی خارج از صفحه (سئو خارجی Off-page SEO) نیز تعیین می‌شود.

مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری. اگر در سایت خود عکس و ظاهر قشنگی داشته باشید و هم چنین بهHEO اهمیت زیادی داده باشید باعث می‌‌شود که کاربر در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری در سایت بماند. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است. اگر شما گوگل بودید، مطمئنا همین شیوه و ساز و کار را در‌پیش می‌گرفتید؛ چراکه آنچه موجب موفقیت و شهرت شما می‌شود، مردم و کاربران هستند.

این هسته فعالیت های اصلی را کنترل کرده و فاکتورهای مهم سئو به آن مربوط است. همین محتواها هستند که در نتایج جستجو روی کلمه کلیدی خود سئو شده و مخاطبان زیادی را به وب سایت شما وارد میکنند. البته باید در این بین مراقب باشید که از نقش پراهمیت سئو محتوا غافل نشوید. در ابتدای کار موتور جستجوی گوگل، پاسخ به سوال سئو چیست امری سخت بود؛ اما وب سایت های برتری که در این زمینه فعالیت داشتند، عبارات و اصطلاحاتی را بیان کردند تا درک سئو برای همگان ملموس شود.

در این قسمت به رایج ترین پرسش های افراد در هنگام اولین برخورد با موضوع سئو پاسخ داده ایم. در این فصل به بررسی پرتکرار ترین سوالات در زمینه سئو پرداخته ایم و در عین حال از طریق پاسخ ها مروری بر فصول قبلی هم داریم. از سوی دیگر، اگر تغییری پیش‌بینی نشده اتفاق بیفتد، تقریباً هرگز نمی‌توانید از گزارش‌های پیش‌فرض چیزی نتیجه‌گیری کنید. اولین قانون تجزیه و تحلیل این است که همیشه تا آنجا که ممکن است تلاش خود را معطوف به یافتن اصلی ترین علت کنید. برای توصیف همه ویژگی‌ها و گزارش‌هایی که Google Analytics ارائه می‌کند، به یک راهنمای کامل جداگانه نیاز داریم. یک گزینه جستجوی ساده در بالای هر جدول داده برای محدود کردن نتایج وجود دارد.

پس به هیچ عنوان از روش‌های خلاف و کلاه سیاه که در همین مقاله راجب آن به شما توضیح داده‌ایم استفاده نکنید. گوگل قوانین خاص خود را دارد و برای رسیدن به رتبه‌های اول، باید حتماً آن‌ها را رعایت کنید. گاهی اوقات افراد با دور زدن قوانین گوگل، سعی در رسیدن به رتبه‌های اول دارند. گاهی اوقات هم این اتفاق می‌افتد که اصطلاحاً به آن سئوی کلاه سیاه گفته می‌شود. حال اگر گوگل متوجه شود که قوانین را دور زده‌اید، سایت شما را پنالتی می‌کند که ممکن است منجر به حذف سایت شما از نتایج جستجوی گوگل شود. سئوی کلاه سیاه تنها برای سایت‌هایی مناسب است که می‌خواهند در زمان کوتاه به رتبه‌های اول برسند و برای مدت زمان محدودی به چنین چیزی نیاز دارند.

یک راه عالی برای برنامه ریزی و سازماندهی موضوعات محتوا استفاده از به اصطلاح “هاب محتوا” است. گوگل در کنار الگوریتم ها از داده های انسانی نیز استفاده می کند. آنها از نرم افزاهارهایی که تحت نام پایشگر یا بات شناخته می شوند استفاده کرده و از طریق لینک ها به کشف صفحات جدید می پردازند. همچنین به صورت مستمر نیز صفحات پیدا شده را مجددا برای بروزرسانی چک می کنند. اگرچه این این اصطلاحات از دید عملی اهمیتی ندارند، اما خوب است معنای آنها را بدانیم. این راهنمای سئو به قدری سادست که حتی برای مادربزرگا هم به هیچ وجه پیچیده نیست.