دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ وبیما راهکارهای هوشمند بازاریابی و برندینگ دیجیتال-دنی سالیوان | سئو

امروز برای اینکه در سئو موفق شوید؛ باید با مهارت‌های دیگری هم تا حد نیاز آشنا باشید. تقریبا تمام وب‌سایت‌‌هایی که موفق هستند سرمایه‌گذاری مناسبی روی سئو انجام داده‌اند. سلام دوست عزیز از اینکه این مقاله مورد توجه شما واقع شده است، بسیار خوشحال هستیم.

از همین رو یکی از اصلی‌ترین نکات برای رسیدن به سئو بهتر، داشتن سرعت مناسب در لود شدن صفحات سایت خواهد بود. اگر می‌خواهید که علاوه بر رشدی که دارید، گذشته خود را نیز بهبود ببخشید، بهتر است تا محتواهای قبلی خود را نیز تغییر دهید. پس از آن که تا حدودی سئوی سایت خود را رشد دادید، بهتر است تا به سراغ محتواهای قبلی خود بروید. به هرحال در سایت محتواهایی وجود دارند که به اندازه محتواهای امروز خوب نیستند. برای بهبود این محتواها، لازم است تا اقدامات لازم را انجام دهید. این راهکار خود می‌تواند سبب شود تا محتواهای قبلی شما نیز دیده شود و سئوی سایت شما نسبت به دیگر رقبا، رتبه بهتری را از آن خود کند.

  • وجود نقشه سایت هیچ ضرورتی در سئو ندارد و فاکتور رتبه‌بندی نیست.
  • تولید محتوای تصویری با در نظر گرفتن اصول صحیح، علاوه بر اینکه سایت خبری شما را جذاب تر می کند، بلکه برای سئوی آن نیز سودمند می باشد.
  • اگر بخواهیم برای آشنایی بیشتر با سئو به سراغ اولین بارهای شکل گیری و استفاده از آن برویم، باید به دهه 90 میلادی بازگردیم.
  • قبولش برام سخت بود، اما با توجه به دلایل منطقی شما در قسمت سوم این راهنما، من کاملا توجیه شدم.
  • با نگاه کردن به صفحه نتایج جستجو می توانید تشخیص دهید که هدف از جستجو در پشت عبارت جستجوی شده توسط کاربر چیست و آیا آن کلمه کلیدی با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر.

اما نکته مهم اینجاست که فقط بعضی از اسکیماها موجب تولید ریچ‌اسنیپت می‌شوند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها خواهم پرداخت. قطعات نرمال عبارتند از تایتل، آدرس صفحه و متادسکریپشن که برای تمام وب‌سایت‌ها به نمایش در می‌آید و ریچ‌اسنیپت‌ها،‌ قطعات اضافی مانند تصویر، ستاره، سوال و جواب، ویدیو و… هستند. ریچ اسنیپت یا ریچ ریزالت قطعات اضافی هستند که در نتایج گوگل و در زیر قطعات نرمال یک صفحه به نمایش در می‌آیند.

تفاوت سئو با تبلیغات پولی در چیست؟

دانستن این اصطلاحات از نظر کاربردی اهمیتی ندارد اما دانستن معنی و مفهوم این عبارت‌ها خالی از لطف نیست. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. ارزش بک لینک ها به مرور زمان طبق بسیاری از نظر سنجی های انجام شده در حال کاهش است و امروزه گوگل جهت رنکینگ فاکتورهای مختلفی نظیر UX و UI را نیز بررسی می کند و در این حوزه بسیار هوشمند عمل می کند. سئو تکنیکال این امکان را برای موتورهای جستجو فراهم می آورد که کیفیت وب سایت شما را در هنگامی که می خواهند کاربران را به سایت شما هایت کنند، ارزیابی نمایند. در مقاله سئو تکنیکال می توانید این استراتژی های را بصورت کامل بیاموزید.

به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است. البته این 3 گام می‌توانند به صورت موازی نیز پیش بروند که نیاز به تخصص بیشتری برای انجام این موضوع است. یعنی روی کلمه سخت و پر رقابتی مثل طراحی سایت گاها مدیر سایت باید به ازای هر کلیک تا 15 هزار تومان هم هزینه پرداخت کند! در مقابل ممکن است کلمه کلیدی شما آنقدر آسان باشد که به ازای هر بار کلیک کمتر از هزار تومان پرداخت کنید. اینجاست که برای بررسی واقعی بودن یا نبودن اعتبار شما به سراغ سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… میرود.

محتوا باید برای مخاطبان شما ایجاد شود نه موتورهای جستجو

چراکه بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو در این شیوه از بهینه سازی، در گروی بهینه سازی صفحات برای کاربران است. فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگ‌ها و تصاویر است. با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردی‌تر و باارزش‌تر می‌سازید.

بهینه سازی به عنوان یک تکنیک برای سئوی سایت بسیار مفید است اما گاه آنقدر در اجرای آن زیاده روی می کنیم که باعث تخریب جایگاه ما در گوگل می گردد. در سال 2000 که یاهو همچنان از الگوریتم آلتاویستا استفاده می کرد تصمیم به ترک آن گرفت و به پیروی از الگوریتم گوگل روی آورد. رویت رتبه صفحات وب سایت ها نیز در سال 2001 از طریق منوی ابزار نشان داده شد و در سال 2005 نیز یک الگوریتم جدید با اسم تگ no follow ارائه شد. در سال 2004 میلادی موتور های جستجو برای جلوگیری از لینک های تقلبی، الگوریتم های جدیدی را توسعه دادند، که این الگوریتم ها باید توسط متخصصین سئو بررسی شوند.

درحالی که این نظریه به طور کامل صحیح نیست و محتوا یک صفحه می‌تواند شامل متن، تصویر، فیلم و پادکست است که برای راهنمایی کاربران در سایت قرار می‌گیرد. محتوا سبب می‌گردد که ترافیک بیشتر و هدفمند وارد سایت شوند. تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ فرآیند پیداکردن عبارات و کلماتی است که برای وبسایت سودآوری به همراه دارد. تحقیق کلمه کلیدی می‌تواند بر موضوعات محتوایی، لینک‌سازی و استراتژی تاثیرات مستقیمی داشته باشد. نتایج جستجوی ارگانیک که به نتایج طبیعی نیز شناخته می‌شوند، نتایجی هستند که براساس شایستگی‌ها و عملکرد، رتبه‌بندی شده‌اند.

این یعنی ۱ بک‌لینک باکفیت برابر است با صدها بک‌لینک اسپم و بی‌کیفیت. چون حالا افراد شروع به ساخت لینک‌های غیرواقعی می‌کردند تا رتبه بهتری کسب کنند. تا بدینجا سعی کردم نکات مهم مربوط به سئو داخل سایت را خدمتتان عرض کنم. همانطور که در ابتدای این صفحه خدمتتان عرض کردم، عملیات سئو به ۲ بخش سئو داخل سایت و سئو خارج سایت تقسیم می‌شود. در یک مطالعه که اخیرا بر روی ۱,۷۵۴,۹۵۷,۶۷۵ پاپ‌آپ انجام شد، در حالی که میانگین نرخ تبدیل وب‌سایت ۳٫۰۹% بود، تاثیر پاپ‌آپ‌ها حدودا ۳ برابر بهتر بود و به طور متوسط ​​۹٫۲۸% نرخ تبدیل داشتند.

اگر سئو را به این روش انجام دهید، بدون شک روی مخاطبان حقیقی خود تمرکز خواهید کرد و همچنین شما سعی خواهید کرد بهترین محتوای ممکن را به آنها ارائه دهید و مطابق قوانین SEO گوگل پیش خواهید رفت. یکی دیگر از عوامل خارج از صفحه که در سئو نقش دارد، رقبای شما و رتبه آن‌ها در گوگل است. در برخی از جایگاه‌ها و کلمات کلیدی، رتبه‌بندی بسیار دشوارتر از سایرین است. بنابراین رقابت‌پذیری بازار هدف شما نیز تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی سایتتان دارد.