دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ وب نسیم

سئو سایت اهداف زیادی را دنبال میکند و در صورتی که به صورت اصولی و استاندارد در سایت به کار رود میتواند نتایج فوق العاده ای روی کسب و کار و سودآوری شما داشته باشد. کدهایی هستند که اگر از آنها در نوشته ها یا برگه های سایت خود استفاده کنیم، باعث میشود موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری را در نتایج جستجو نمایش دهند. این سایت میتواند در تحلیل رقبا، تعداد بک لینکها و موارد بسیار زیاد دیگری به شما در سئوی صفحات سایتتان کمک نماید. برای این که سرعت سایت خود را بسنجید، یکی از ابزارهای بسیار مفیدی که میتواند در رتبه شما در موتورهای جستجو هم اثر مثبت بگذارد، استفاده از پیج اینسایت خود گوگل است. به این معنی که کاربران، از موتورهای جستجو سوال کنند و موتورهای جستجو بگویند که اطلاعات مد نظر در کجا و چگونه قابل دسترسی هستند. یعنی موتور جستجوی گوگل، یک صفحه مشخص از سایت ما را دیده و آن را در فهرستش قرار داده است.

Meta Keyword یا کلمه کلیدی متا نوع خاصی از تگ‌های متا است که به موتور‌های جستجو در فهمیدن موضوع صفحه کمک می‌کند. کلمات کلیدی متا از کلمات کلیدی معمولی متمایز هستند؛ چرا‌که در پشت صحنه (در فایل کد‌های صفحه) ظاهر می‌شوند و نه در صفحه قابل مشاهده برای کاربران. تگ‌های متا اطلاعاتی را درباره یک صفحه وب در فایل‌های HTML ارائه می‌دهند.

  • با رسیدن به رتبه‌های اول گوگل، کاربران زیادی از سایت بازدید می‌کنند.
  • Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود.
  • در واقع شما میدانید سئو چیست اما، اهمیت سئو را به درستی درک نکرده اید.
  • این راهکار را می توان برای ابزارک های کامنت گذاری و چت اعمال کرد.

به همین دلیل برخی از متخصصان سئو هزینه دریافتی خود را با توجه به میزان فروش سایت که به دلیل سئو آن ها بوده است، تعیین می کنند. به این پروسه که طی آن مشکلات فنی سایت مورد تحلیل قرار گرفته و مرتفع می شوند، سئو تکنیکال یا فنی می گویند. فشرده سازی کدها، بهبود سرعت سایت، امنیت، وضعیت صفحات 404 و ریدایرکت ها، بررسی وضعیت تگ ها و … از جمله اقداماتی هستند که در سئو فنی باید انجام شوند.

پس می‌توانید به ما اعتماد کنید و یادگیری سئو را از آکادمی آموزش سئو شروع کنید.

در واقع باسئو تکنیکال، می‌توان به موتورهای جستجو کمک کرد تا بدون هیچ مشکلی به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند، آن را بخزند، تفسیر کنند و فهرست کنند. بعد از این که به عنوان مدیر یک وب سایت به طور دقیق و کامل فهمیدید بهینه سازی سایت چیست و آن را پیاده سازی کردید، باید توانایی آنالیز نتایج را نیز داشته باشید. یکی از مهمترین اهداف سئو رساندن سایت به رتبه بندی های بالای گوگل است تا فروش / بازدید وب سایت شما بالا برود. کسب رضایت بیشتر کاربران به حدی برای گوگل اهمیت دارد که اگر هیچ یک از فاکتورها را رعایت نکنید اما کاربران از وبسایت شما راضی باشند، شما رنک و رتبه مطلوبی در نتایج گوگل دریافت خواهید کرد.

سئو کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)

و Dwell Time معیار مهمی در تعیین آن است که کاربران در استفاده از یک صفحه چقدر رضایت دارند. اما آیا این به آن معنی است که Sitewide Links تاثیر منفی روی سئو‌ی سایت ما خواهند گذاشت؟ پاسخ این است که در صورت لینک سازی‌های طبیعی، دیگر نیازی نیست نگران پنالتی شدن از جانب گوگل باشیم. اما مسئله‌ای که هست، این است که گوگل توجه کمی به اینگونه لینک‌ها می‌کند و اگر‌ این لینک‌ها برای سئو‌ی سایت شما مضر نباشند، آنچنان مفید هم نخواهند بود. عنوان یک مطلب را tittle می‌گویند که مهمترین بخش در سئوی آن مطلب به حساب می‌‌‌‌آید. در عنوان یک مطلب حتما باید کلمه‌ی کلیدی اصلی که می‌خواهیم روی آن سئو شویم را استفاده کنیم ،قطعا وجود کلمه کلیدی ما در عنوان مطلب تاثیر بسیار بالایی در سئوی سایت خواهد داشت.

سئو به‌طور کلی دارای تعریف و کاربرد مشخصی است که قبل‌تر به آن اشاره کردیم. البته توسط متخصصین و سایت‌های مرجعی چون backlinko و یا searchengineland کمی در بیان دارای اختلاف است که توصیه می‌کنم این دو لینک را نیز مطالعه کنید. سئو چیست و چگونه باعث قرارگیری سایت شما در صدر نتایج و درآمدهای رؤیایی می‌شود؟ بهتر است جواب این سؤال را در قالب یک مثال کاربردی مطرح کنیم. کاربران محلی را تشویق می­کند تا پس از جستجو از فروشگاه فیزیکی شما نیز بازدید کنند. کلید واژه­ های مناسبی که برای جذب جستجوگران و موتورهای جستجو بهینه شده باشد.

زمانیکه عبارت “سئو” را در گوگل جستجو میکنیم با تعداد بیشماری صفحه و مقاله مختلف مواجه میشویم که هریک تعاریف و مفاهیم متفاوتی را برای آن ارائه کرده است. هدف ما فقط کسب جایگاه در گوگل نیست بلکه پاسخ به نیاز مخاطبینی است که از مجراهای مختلفی به دنبال جواب خود هستند. سئو یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران . وقتی می توانیم رضایت را جلب کنیم که به شناخت کافی از هر دو رسیده باشیم. برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم. سئو در کسب و کارها و شرکت های بزرگ یعنی ارتباط موثر تیم سئو با تیم فنی، تیم محتوا، تیم محصول و تیم مارکتینگ و UX بر پایه مستندات و بنچ مارک.

در فصل قبل به تکنیک های سئو داخلی که مرتبط با محتوا بودند پرداختیم. مسئله این است که به عنوان یک نویسنده، نمی توانید بین 2000 تا 5000 کلمه در مورد موضوع خود چرت و پرت سر هم کنید. برای به دست آوردن رتبه‌های خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید.

لینک داخلی، لینکی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت است، در حالی که لینک خارجی، لینکی از یک وب سایت دیگر است. توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است یا نه، می توانید آن را با این ابزار گوگل تست کنید یا به گوگل سرچ کنسول بروید و ببینید آیا در بخش Mobile Usability مشکلی وجود دارد یا خیر.

داشتن یکی از آنها، به خزنده‌ها (پایشگرها) اجازه می‌دهد همه صفحات شما را پیدا کنند. کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است. به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”.