دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ وب نسیم

پس بهتر است به جای آن که هزینه برای تبلیغ کسب و کارتان در سایت های دیگر انجام دهید سعی کنید بیشتر روی سئو سایت تان تمرکز کنید تا با پرداخت هزینه معقولانه سود چند برابری کسب کنید. تبلیغ کننده لوازم مهمانی به طور متوسط برای این عبارت جستجو حدود ۱ دلار برای هر کلیک هزینه می کند. این بدان معناست که ترافیک وب سایت ۲۲۰۰۰ بازدیدکننده تقریباً ۲۲۰۰۰ دلار در ماه ارزش دارد. با توجه به اینکه اولین نتیجه در گوگل حدود ۲۰ درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد ، اگر در صدر صفحات بالا ظاهر شوید ، ماهانه ۲۲۰۰۰ بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید می کنند.

این امکان وجود دارد که در صورت لینک دادن به سایت های بی ربط در ابعاد زیاد و همینطور سایت های جریمه شده، وب سایت شما نیز مورد جریمه قرار گیرد. گوگل همواره به وضعیت وب سایت لینک داده شده نگاه می کند و در صورتی که آن وب سایت سابقه خوبی نداشته باشد، ممکن است شما را با جرایمی رو به رو کند. گوگل می تواند به طور موقت یک برچسب عنوان جدید برای صفحه برای نمایش در نتایج جستجو ایجاد کند.

  • امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و صنعت رو به گسترش شناخته می‌شود.
  • یکی از مهم ترین نکات در لینک سازی های داخلی و خارجی انکرتکست است.
  • پس جای تعجب ندارد که سایتهای زیادی برای اعتبار بخشی به مطالب خود به سایت وبسیما لینک دهند.
  • اگر گوگل نتایج بدردنخور و نا‌کار‌آمد برای کاربران فراهم می‌کرد یا تجربه‌ای بد را برای آنان رقم می‌زد، گوگل نمی‌شد.
  • بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود.

سایت شما باید روی کلمات و عباراتی رتبه داشته باشد که بیشترین انطباق را با کسب و کار شما داشته باشد. همانطور که ترافیک مرتبط بیشتری را به سایت خود وارد می کنید، نرخ تبدیل بالاتری خواهید داشت. این به این دلیل است که افرادی که به سایت شما می آیند بیشتر به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند. همیشه سعی کنید در حالی که بهترین کارتان را انجام می‌دهید حواستان به رقبا هم باشد و آن‌ها را هم رصد کنید.

اگر تصمیم گرفتید از روش دوم استفاده کنید، یعنی خودتان سئو را یاد بگیرید باید در یک دوره آموزشی مطمئن شرکت کنید، زیرا معمولا قیمت دوره‌های سئو حرفه‌ای که با شرکت در آنها تبدیل به یک سئوکار واقعی شوید ارزان نیست. مزیت‌های این روش این است که شما کار را سپرده‌اید و با پرداخت مبلغ اگر سئوکار بتواند کارش را درست انجام دهد رتبه خوبی خواهید گرفت و درگیر عملیات سئو نخواهید شد. در این مطلب هر آنچه لازم است برای سئو بدانید به صورت قدم به قدم و پیوسته توضیح داده شده است تا بتوانید با سئو و فرایندهای آن بطور کامل در سه بخش سئو داخلی، سئو خارجی و تکنیکال آشنا شوید. شما در مورد سئو چگونه فکر می‌کنید؟ آیا تلاشی برای بهبود سئوی سایت خود داشته اید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر نکته مبهمی در سئو برای شما وجود دارد، با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره سئو و بهینه سازی سایت

یعنی بهینه سازی کردن سایت برای تایید گرفتن از دیگر سایت ها و عوامل بیرونی. به صورت مثال کسب بک لینک از دیگر سایت ها یک نوع سئو خارجی می باشد که به این شکل میباشد که وقتی یک محتوای خوب به کاربران خود ارائه میدهید کاربران ان مقاله شما را به اشتراک بگذارند و به دیگران نیز پیشنهاد بدهند. این کار اگر به صورت اصولی و صحیح صورت بگیرد اعتبار و امتیاز زیادی به سایت شما تعلق می گیرد. به طور کلی میتوان گفت اصلی ترین مزیت بهینه سازی موتور جستجو افزایش ترافیک سایت شما و تبدیل کاربران بیشتر به مشتری واقعی و وفادار میباشد. این بار گوگل الگوریتمی را ارائه می‌کند که روی نتایج مرتبط با مکان تمرکز دارد. الگوریتم کبوتر گوگل برای کسب‌وکارهای محلی یک فرصت عالی ایجاد کرده است تا بتوانند جزو نتایج اولیۀ جستجوهای کاربران نزدیک به خودشان باشند.

اهمیت سئو و کاربرد آن چیست؟

در طرف مقابل نیز بدون استفاده از گوگل ادوردز نیز نمی توانید مخاطبین هدف، رفتارهای آنها و کلمات کلیدی مورد جستجویشان را شناسایی کنید. اگر سایت شما قابلیت خوبی برای حرکت در بین صفحات داشته باشد، بازدیدکنندگان شما به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا خواهند کرد. با داشتن لینک های متنی مرتبط، آنها به جای ترک وب سایت، با هدف یافتن پاسخ های خود در دیگر صفحات سایت، زمان بیشتری را با محتوای شما صرف می کنند. در گذشته که تعداد سایت‌ها کمتر بود، موتورهای جستجو با معیارهایی مانند سرعت بارگذاری، عنوان‌های مناسب و محتوای استاندارد و… آن‌ها را از نظر سئو رتبه بندی می‌کردند.

اکثر کارشناسان سئو پیشنهاد می کنند که خرید بک لینک ارزش ریسک ندارد. همانطور که قبلا در بخش PageRank توضیح دادیم، صفحاتی که بک لینک های باکیفیتی دارند، link equity بیشتری را به صفحه گیرنده لینک شده ارسال می کنند. این موضوع بدان معناست که صفحه لینک دهنده باید در مورد موضوعی مشابه با صفحه لینک داده شده باشد. Link profile یکی دیگر از اصطلاحات مهم سئو است که باید درباره آن بدانید. این اصطلاح برای توصیف تمام لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند استفاده می شود.

اگر از وردپرس استفاده می کنید پلاگین های زیادی برای اینکار وجود دارد و نمونه ای خوب آن wp smush است ولی هیچ ابزاری قدرت سایت tinypng رو ندارد در فشرده ترین حالت عکس باز درصد زیادی از حجم عکس را کاهش خواهد داد. برای شروع ابتدا باید با سئو و تکنیک‌های آن کاملاً آشنا شوید و بعد آن را قدم به قدم بر روی وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید.توصیه می‌کنیم از منو مقالات بخش آموزش‌های سئو را به طور کامل مطالعه کنید. بر اساس نیاز کارفرما و میزان سختی کلمه کلیدی هزینه سئو متفاوت است ولی حداقل مبلغ موردنیاز ۱ میلیون و حداکثر تا ۱۰۰ میلیون هم می‌توان برای پروژه‌های سئو متصور شد. نمونه بارز و شناخته شده این الگوریتم‌ها Rankbrain یا هوش مصنوعی گوگل است. رنک برین توسط سه ویژگی و پارامتر میزان رضایت‌مندی کاربر از نتایج نمایش داده شده در SERP را متوجه می‌شود.