دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ چگونه سئو فروش سایت شما را 100 برابر می‌کند!

اگر صفحات شما به خوبی به هم مرتبط هستند، خزنده های موتور جستجو کار آسان تری برای یافتن و ایندکس تمام صفحات شما دارند. هنگامی که یک کلمه کلیدی هدف دارید، باید از آن برای بهینه سازی صفحه خود در موضوع محتوای مورد نظر استفاده کنید. بنابراین اگر در دسته بندی هایی قرار نمی گیرید که کاربران علاقه مند به دیدن آن هستند، شانس کسب رتبه برای وب سایت شما بسیار کم است، حتی اگر در تمام معیارهای دیگر وضعیت خوبی داشته باشید. بنابراین اگر به هر طریقی با وب سایت خود کسب درامد دارید، تهیه اشتراک از یک ابزار کلمه کلیدی پولی باکیفیت، یک سرمایه گذاری عالی بر روی کسب و کارتان است که دیر یا زود نتیجه خواهد داد.

در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. در نتیجه نسبت به بسیاری از روش های سنتی تجارت، سئو روندی عادالنه تر داشته و به هرکسب و کاری هرچند در سطح کوچک اجازه دیده شدن و پیشرفت میدهد. در واقع ربات ها و الگوریتم ها تمام تالش خود را میکنند تا بهترین نتیجه مورد نظر یک کاربر را در اختیارش قرار دهند. پیش از به کارگیری Seo در کسب و کار خود باید بدانید که عملکرد سئو چگونه میباشد تا بتوانید بهترین تکنیک ها را به کار گیرید. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاي اخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند. یکی از مهم ترین فاکتورهای منفی رتبه بندی که باید حتما از آن آگاه باشید، محتوای تکراری یا کپی است.

  • شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایت‌هایی از این دست، نمونه‌هایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند.
  • نمونه بارز و کاملا شناخته شده موتورهای جستجوگر گوگل است که دیگر بعید است که با اینترنت آشنا باشید ولی حداقل یکبار هم از آن استفاده نکرده باشید.
  • با پیاده سازی این موارد می توانید رتبه بالایی را در نتایج گوگل بدست آورید.
  • سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است.

ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند. این فایل حاوی دستوراتیست که نحوه تعامل گوگل با وب سایتتان را برای ربات ها تعریف می کند. در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید. گوگل آنالیتیکس ابزاری ساخته شده توسط گوگل است که داده های مربوط به ترافیک وب سایت را گزارش می کند.

تفاوت سئو با تبلیغات گوگل(Google Ads (AdWords چیست؟

در هر حال این مورد بایستی توسط یک کارشناس سئو بررسی شده تا در صورت پنالتی شدن، اقدامات لازم صورت گیرد. شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند. آگاهی از برنامه نویسی و کدهای رایج در وب سایت می تواند موجب مهارت بیشتر شما در سئو گردد، اما با این وجود امری ضروری نیست. مهمتر از آن باید از پشت پرده نحوه کار وب سایت و عکس العمل موتورهای جستجو به تغییرات اعمال شده آگاه باشید.

Landing Page چیست و چه فرقی با صفحات وب دارد؟

تولید محتوا در فروشگاه های اینترنتی از عوامل بسیار مهم در موفقیت این گونه سایت هاست. همچنین به دلیل تعداد صفحات بیشتر فروشگاه های اینترنتی نسبت به دیگر وب سایت ها، اطمینان از پایش درست سایت توسط گوگل، از اهمیت زیادی برخوردار است. در حالت کلی سئو در فروشگاه های اینترنتی نیاز به یک استراتژی صحیح داشته و بهتر است که از همان ابتدا و به صورت مستمر با یک مشاور سئو در تماس باشید. با نگاه کردن به صفحه نتایج جستجو می توانید تشخیص دهید که هدف از جستجو در پشت عبارت جستجوی شده توسط کاربر چیست و آیا آن کلمه کلیدی با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر. بنابراین وقت از نام موتور جستجو در این مطلب یاد میکنیم، اغلب منظور ما گوگل است. تا زمانی که وب سایت شما برای گوگل بهینه سازی شده است، جای نگرانی برای دیگر موتورهای جستجو نیست.

مثل سایتهای فروشگاهی، سایتهای خبری، سایتهای شرکتی، و سایتهای آموزشی مثل اثر خاص. البته که میدانید متوسط عملکرد کاربران همیشه ملاک تصمیم گیری برای گوگل است. گوگل با الگوریتم های خاصی، متوجه میشود که بعد از جستجو کردن، به کدام مطلب علاقه بیشتری داشتید. گوگل پیوسته الگوریتم های جستجو خود را بهبود میدهد و همیشه در حال به روز رسانی آنها است.