دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ 5 تکنیک عالی برای گرفتن رتبه یک در نتایج گوگل سه سوت وب

به سرعت وبسایت خود اهمیت دهید و از تصاویر بهینه شده و کم حجم برای سایت خود استفاده فرمایید. اگر سئوی سایت برای شما موضوع جالبی است، بهتر است سعی کنید بیشتر درباره آن بدانید. البته یادگیری همه چیز درباره این موضوع عملاً غیرممکن است، زیرا مباحث مربوط به آن دائماً در حال تغییر و بهبود است. لینک سازی یا همان لینک بیلدینگ یکی دیگر از وظایف اصلی سئوکار است. بررسی کنید که برای هر کلمه کلیدی رقبا چه فعالیتی (تهیه فیلم، پادکست، متن و عکس) انجام داده اند و شما یک گام بالاتر را انجام دهید.

به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد. Sitemap همچنین به موتور‌های جستجو می‌گوید که کدام صفحات در وبسایت شما مهم‌تر هستند. با وجود اینکه گوگل بطور رسمی اعلام نکرده است که Dwell Time معیاری در رتبه بندی سئو محسوب می‌شود، اما ما می‌دانیم که گوگل برای تجربه کاربر ارزش ویژه‌ای قائل است. و Dwell Time معیار مهمی در تعیین آن است که کاربران در استفاده از یک صفحه چقدر رضایت دارند. A/B Testing یا تست A/B که به آن تست دو بخشی نیز گفته می‌شود، روشی برای مقایسه دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب یا یک اپلیکیشن موبایل است.

  • اگر توانایی پرداخت هزینه‌های سرور را دارید و سایتتان بازدیدکننده بالایی دارد؛ بدیهی است که سرور گزینه بهتری است.
  • در ۱۷ اکتبر ۲۰۰۲، سرچ‌کینگ در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در منطقه غربی اوکلاهاما، دادخواستی علیه موتور جستجوی گوگل داد.
  • مقدار ویرایش و تغییر در مطالب یک صفحه، مقاله و به طور کلی آپدیت سایت یک فاکتور بسیار خوب است.
  • این تکنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند تاثیر مثبت هم داشته باشد ولی پیاده سازی آن نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار است که برای سایت های تخصصی مثل شما به صرفه نیست.

پیوند های خارجی مهم ترین معیاری هستند که به رتبه بندی سایت شما کمک می کنند چراکه نمی توان آن ها را به راحتی ایجاد کرد. لینک سازی را در طول مدت زمان انجام دهید و در ابتدا تعداد زیادی بک لینک دریافت نمایید. سعی کنید از سایت های زیادی بک لینک دریافت کنید و روند لینک سازی را تنها به یک یا چند سایت محدود نکنید. از وب سایت هایی لینک دریافت کنید که در حال رشد هستند و به صورت منظم تولید محتوا می کنند.

چرا سئو مهم است؟

در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید. خیر، موتورهای جستجو مانند گوگل همواره به دنبال ارائه بهترین نتایج به کاربران هستند. Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان وب سایت است که ترافیک وب سایت و رفتار کاربران را ردیابی و گزارش می کند. Google Analytics یک ابزار قدرتمند است که داده های مفیدی را ارائه می دهد. یک استراتژی مستحکم لینک سازی باید همیشه شامل روش‌های مختلفی برای دریافت لینک باشد، backlink profile شما را تا حد امکان متنوع نگه دارد و از بک لینک ها را از سایت های مرتبط دریافت کند.

انواع روش های سئو

فایل htaccess یک فایل مدیریتی است که برای سایت‌های وردپرسی و سایر سایت‌هایی که روی سرور apache کار می‌کنند (مثلا سایت‌هایی که با php برنامه‌نویسی شده‌اند) قابل دسترس است. برای اینکه در سایتتان صفحات تکراری بوجود نیاید باید تمام آدرس‌های سایتتان را از آدرس بدون https به حالت https ریدایرکت ۳۰۱ کنید. استفاده از پروتکل رمزنگاری SSL اخیرا خیلی در سئو مهم شده است.

با توجه به اینکه اولین نتیجه در گوگل حدود ۲۰ درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد ، اگر در صدر صفحات بالا ظاهر شوید ، ماهانه ۲۲۰۰۰ بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید می کنند. تفاوت اصلی بین SEO و تبلیغات پولی این است که SEO شامل رتبه بندی “ارگانیک” است ، به این معنی که شما برای حضور در آن فضا هزینه نمی کنید. به بیان ساده تر استفاده از تکنیک های سئو برای بالا آمدن رتبه سایت شما بدون پرداخت هزینه همان سئو ارگانیک است.

این روزها سئو سروصدای زیادی کرده است و بسیاری از صاحبان کسب‌وکار برای نتیجه بهتر از سایت خود به دنبال… اگر در حال ساخت و استفاده از یک سایت باشید، حتماً نام لینک سازی داخلی را به‌عنوان یک مهارت برای… چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟ آشنایی با 5 روشی که لینک های داخلی می توانند به شما … با انتخاب پکیج سئو مورد نظر روی دکمه سفارش کلیک کرده و پس از ثبت اطلاعات مشخص شده سفارش شما ثبت و در صف انجام قرار خواهد گرفت. وبسایت های تقریبا معتبر زیادی برای سنجش و بررسی وبسایت های مختلف وجود دارد.

از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند. البته ترفندها و روش‌های مختلفی برای بهبود وضعیت SEO سایت‌ها وجود دارد. اما حدس می‌زنم به زودی در این بخش تغییرات بزرگی را شاهد باشیم. خود SEO تبدیل به فاکتوری جانبی‌تر شده و فراتر از آن شاهد اهمیت روزافزون Human Eye Optimization‌ یا HEO خواهیم بود. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.