دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ 5 تکنیک عالی برای گرفتن رتبه یک در نتایج گوگل سه سوت وب

همچنین با استفاده از ابزار الکسا می توانید میزان ترافیک سایت خود را بسنجید، کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را بشناسید و رفتار کاربران، نوع فعالیت آن ها و عملکرد رقبا را زیر نظر بگیرید. وب سایت های خبری از مزایایی همچون جریان مداوم محتوای جدید و ویژگی های خاص گوگل مانند Top Stories برخوردارند . اما این مزایا به تنهایی برای بهینه سازی این سایت ها کفایت نمی کند و باید از روش های منحصر به فرد دیگری که وجود دارند برای سئوی سایت های خبری استفاده کرد. ارتباط صفحات وب یکی دیگر از عواملی است که نقش مهمی در الگوریتم جستجو ایفا می کند زیرا کلمات کلیدی را مطابق با درخواست کاربر و محتوا یا عنوان صفحه وب در نظر می گیرد.

  • سعی کنید از پاراگراف بندی در مطالب خود استفاده کنید و عناوین مناسبی انتخاب و آنرا در تگ های H2 قرار دهید.
  • این نوع وب‌سایت‌ها؛ از آن جهت که محتوای زیادی تولید می‌کنند؛ نیاز دارند محتوایشان خیلی سریع ایندکس شود.
  • برای اینکه گوگل از سایت مپ شما مطلع شود، می توانید آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید.
  • برند سازی شما باعث میشود در ذهن ها ثبت شوید و همه شما را بشناسند.
  • اگرچه گوگل، صفحات وب سایت ها را مانند انسان نمی بیند، اما راه هایی برای درک ظاهر یک صفحه یا پر بودن آن از تبلیغات و پنجره های پاپ آپ وجود دارد و همه این موارد در طول پروسه رتبه بندی مورد توجه قرار می گیرد.

متاسفانه هنوز بعضی از افراد فکر می‌کنند؛ تگ همان کلمه کلیدی صفحه است و هر چقدر تگ بیشتری بزنند؛ صفحه بهتر رتبه می‌گیرد. برای لینک‌سازی داخلی در صفحه محصول می‌توانید در زیر متن محصول و در یک کادر مجزا از متن؛ به محصولات مرتبط لینک دهید. مثلا اگر کلمه کلیدی شما درست کردن دم نوش زنجبیل است؛ همین را در بخش افزودن عنوان می‌نویسید.

🔵 تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو چیست؟

عمل مورد نظر شما، بسته به نوع وب سایت و فعالیت شما متفاوت است. مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری. موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت. برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی‌دهد.

گوگل اطلاعات خود برای نمایش در Knowledge Graph را از منابع بزرگ دریافت می کند، بنابراین نمایش وب سایت خود در این بخش کاری نیست که بتوان آن را مدیریت کرد. با این حال شما می توانید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را در ویکیپدیا ثبت کرده و با استفاده از سیستم های نشانه گذاری مانند Schema Markup نمایش بهتری از وب سایت خود در بخش Knowledge Graph داشته باشید. آخرین اما نه کم‌اهمیت ترین گزارش، گزارش های مرتبط با شناخت کاربران وب سایت است. مفیدترین آنها دموگرافیک (سن، جنسیت) و مکان (کشورها) کاربر هستند. سپس خواهید دید که چه مقدار از ترافیک حاصل از گوگل از کلمات کلیدی همراه با نام برند می آیند و این کلمات کلیدی چگونه در جستجوی گوگل عمل می کنند. از فیلتر استفاده کنید تا فقط عباراتی با رتبه 20 یا بیشتر را بیابید (منظور یافتن کلمات کلیدیست که سایت شما در جستجوی آنها در صفحه سوم یا بیشتر وجود دارد).

این مدت زمان بسته به نوع استراتژی و میزان فعالیت و سرمایه گذاری هایی که رقبای شما در این زمینه انجام داده اند بستگی دارد. فاییده لینک بیلدینگ در معرفی یک سایت جدید به موتورهای جستجو است و در مرحله بعد باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو خواهد شد. امروزه ابزارها و وبسایت های زیادی در زمینه تولید و طراحی وبسایت یا وبلاگ وجود دارد که اکثر افراد برای ساخت یا ایجاد سایت خود ازین ابزارها استفاده میکنند. دربسیاری از موارد پلتفورم اصلی این ابزارها در گذشته طراحی شده و با توجه به پیشرفت روزافزون موتورهای جستج و ممکن است در بعضی موارد از الگوریتم های بهینه سازی جستجو عقب مانده باشند. یکی از موارد مهم در بحث سئو و بهینه سازی سایت داشتن لینک های خارجی یا به اصطلاح بک لینک میباشد. زمانی که با مفهوم بهینه سازی سایت آشنا شدم متوجه شدم ما سئو کارها میتوانیم در “زمان” به عنوان با ارزشترین دارایی حال حاضر یک فرد، شرکت یا سازمان تا حد ممکن صرفه جویی کنیم.

آیا برند‌سازی در سئو اهمیت دارد؟

هر شرکت، فارغ از اندازه اش می تواند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کرده و سئو خو را بهبود بخشد. یکی دیگر از معیار‌های اساسی در بهینه سازی موتور‌های جستجو ، Off Page Seo یا سئو‌ی خارجی است. با بکار بردن تکنیک‌های سئو‌ی خارجی می‌توان رتبه صفحات سایت را بالا برد. اما چیزی که در یادگیری این تکنیک‌ها پیش‌نیاز محسوب می‌شود، دانستن مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با آن‌ها است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین مفاهیم و اصطلاحات رایج در Off Page Seo یا سئوی خارجی می‌پردازیم. Keyword Stuffing یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است و به عمل پر کردن محتوای وبسایت با کلمات کلیدی به طرزی غیر‌طبیعی، با هدف گرفتن رتبه‌های بهتر در صفحات نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود.

چرا‌که اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید. Wiki سایتی است که طراحی شده تا کاربران محتوا‌ی آن را ایجاد یا بروز رسانی کنند. این نوع سایت‌ها، دانش و اطلاعات گروهی از مردم را برای ساخت بهترین منبع اطلاعاتی ممکن بکار می‌گیرند.

دلیل نام‌گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. ضمن مطالعه این مقاله شما با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و بطور ویژه گوگل، آشنایی پیدا کردید و فاکتورهای مهم در رتبه بندی وبسایت و سئو را آموختید. برای موفقیت در سئو باید محتوای ارزشمند در اختیار مخاطبانتان قراردهید، با موتورهای جستجو سازگار باشید و اعتبار و ارزش خود را با سرمایه‌گذاری روی سئو آف پیچ و لینک سازی به موتورهای جستجو نمایش دهید. بی توجهی به هریک از این سه جنبه باعث می‌شود نتایج سئو سایت شما ناامید کننده باشد.