دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو-دنی سالیوان | سئو

هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظرتان برای کسب رتبه را پیدا کردید، باید با ارزیابی میزان رقابت در آنها دریابید که این کار چقدر سخت است. معمولاً این موضوع با معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی بیان می شود. بنابراین اگر به هر طریقی با وب سایت خود کسب درامد دارید، تهیه اشتراک از یک ابزار کلمه کلیدی پولی باکیفیت، یک سرمایه گذاری عالی بر روی کسب و کارتان است که دیر یا زود نتیجه خواهد داد. در این فصل، یاد میگیرید که چگونه موضوعات مورد نظر خود را یافته و چگونه کلمات کلیدی سودآوری را که می توانید برای آنها رتبه کسب کنید، پیدا کنید.

  • مهم ترین این موارد شامل بررسی محتوای سایت و تصحیح محتوای سایت برای بهتر دیده شدن محتوا به موتورهای جستجو.
  • یکی از بهترین تریبون ها برای دیده شدن اینترنت است که در صدر آنها گوگل قرار دارد.
  • آکادمی دی ام روم در یک محتوای جامع و کامل به بررسی تمامی این موارد پرداخته است که شما می‌توانید با مراجعه به مقاله “انتخاب عنوان مناسب صفحات سایت” با تمامی این تکنیک‌ها آشنا شوید.
  • به قسمت جذاب داستان رسیده‌ایم، نرخ کلیک چیست؟ وقتی که در صفحه نتایج جستجو نشان داده شدیم، بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟ درست است؛ کاربر می‌بایست روی یک وب سایت کلیک کند.

بررسی سایت رقبا به شما کمک میکند درک بهتری از میزان رقابت و مدل هدف گذاری در کسب و کار خود داشته باشید ولی دقت کنید که هر فعالیتی لزوما دلیل موفقیت آن سایت نبوده است. ساخت بلاگ رایگان و لینک سازی دستی برای سایت میتواند در حفظ تعادل لینک های خارجی تاثیرگذار باشد ولی فاکتور تاثیرگذاری در بهبود رتبه نیست. شاید اگر این فعالیت‌ها را انجام نداده بودند همین حالا جایگاه بهتری داشتند. سئو راهی برای رسیدن به درامد بیشتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور های جستجو است. برای این “بهتر و بیشتر” دیده شدن لازم است که پیش از شروع هر کاری، کسب و کار هدف به درستی شناخته شود و کلمات کلیدی هدف برای آن وبسایت، بر اساس شناخت وبسایت، انتخاب صحیح مخاطبان هدف و شناخت آنان انجام شود. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند.

سئو کلاه خاکستری

به صورت کلی زمانی که صفحه مدنظر کاربر در دیتابیس سایت موجود نباشد و یا اینکه محتوای صفحه حذف شده باشد، ارور 404 برای کاربر به نمایش درخواهد آمد. البته در همین قسمت توجه کنید، اگر سایت مپ وجود نداشته باشد و هیچ لینک داخلی نیز برای این صفحه برقرار نشده باشد، مدت زمانی که ربات‌ها بتوانند محتوای جدید را کرال و ایندکس کنند، بسیار طولانی خواهد شد. در این بخش سعی کردیم به مفهوم لینک‌سازی خارجی بپردازیم و نکات مفیدی درباره این موضوع بیان کنیم. توصیه مجموعه دی ام روم این است که حتما به مطالعه مقاله “لینک سازی خارجی چیست؟ و آشنایی با انواع لینک‌های خارجی” بپردازید و با نکات مهم این حوزه آشنا شوید. از انکرتسکت مناسب برای لینک‌دهی به صفحات دیگر استفاده کنید. لینک دهی با حروف ربط و یا عبارات بی هدف به صفحات دیگر، همانند معرفی منابع نامعتبر برای کسب اطلاعات برای کاربر محسوب می‌شود که امتیازات منفی برای شما به دنبال خواهد داشت.

اما سئو چه KPIهایی دارد؟

براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند. سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند. همان طور که اشاره شد، درک مطلب زبان انگلیسی پیش نیاز یادگیری سئو است؛ چراکه به شما کمک می‌کند از مطالب وبلاگ‌های معرفی‌شده بیشترین بهره را ببرید و از این مرحله سریع‌تر عبور کنید. خواندن مقاله‌های به‌روز و معتبر انگلیسی به فراهم‌شدن شرایط لازم برای کسب دانش و مهارت در زمینهٔ سئو منجر می‌شود؛ بنابراین وبلاگ‌های بالا را در برنامه‌های خود بگنجانید. هرکدام در دنیای سئو حرفی برای گفتن دارند و تجربه و تخصص آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند به هدف خود برسید.

?What is SEO and how it works

برای وب‌سایت‌های وردپرسی نیز می‌توانید از ابزارهای بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت استفاده کنید که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. سرعت صفحه، مدت زمانی است که طول می‌کشد یک صفحه وب بارگذاری شود. میزان سرعت یک صفحه از وب‌سایت به عوامل مختلفی همچون سرور سایت، اندازه فایل‌های موجود در یک صفحه و میزان حجم محتوای بصری بستگی دارد. به همین دلیل کاهش سرعت یک صفحه از سایت، خیلی ساده نخواهد بود و برای بهبود سرعت یک صفحه می‌بایست به فاکتورهای زیادی بپردازید و آنها را بهینه کنید. ✅ لیستی از محتواهای موجود در سایت، که اجازه نمایش در نتایج جستجو دارند، در سایت مپ قرار می گیرد.

دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را در بخش نظرات، با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما در اولین فرصت، به آن‌ها پاسخ دهند. گوگل الگوریتم‌های زیادی دارد و البته خیلی از این الگوریتم‌ها کاملا مخفی هستند. برای یک سئو کار لازم است کار با ابزارهای زیر را تا بیاموزد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی زمانی ارزشمند است که محتوای تولید شده برای کاربر مفید بوده و نسبت به آن واکنش نشان دهد. انتشار بی‌هدف محصولات در توئیتر و پینترست نتیجه‌ای جز هدر رفتن زمان شما نداشته و در درازمدت تاثیر مثبتی بر سئو سایت ندارد. سئو یعنی فرآیند کمک به ربات ها و الگوریتم های گوگل برای دسترسی بهتر و درک درست از محتوای صفحه با این هدف که بهترین گزینه برای نمایش به کاربر براساس عبارت جستجو شده باشد. از نظر من سئو به تنهایی کارآمد نیست و باید با بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش نرخ تبدیل به مشتری همراه باشد. ورود کاربر به سایت اولین هدف ما از کسب موفقیت در سئو است ولی مهمتر از آن تبدیل همین کاربر به مشتری خواهد بود. برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود.