دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو-دنی سالیوان | سئو

پس شاید چند روزی جایگاه اول گوگل را کسب کنید، اما ممکن است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید. یک سوال از جناب منصوری فر در زمینه سئو داشتم و ممنون میشم راهنماییم کنن. مفید بود و با خصاصت کمی نوشته شده( البته بعضی از مطالب زیادی خلاصه هست و درکشون نیاز به آموزش بیشتری داره. ضمنن مقداری غلط املایی هم این مقاله داره ) ممنون و خسته نباشید.

White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید برخلاف سئو‌ی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبرد‌های موتور‌های جستجو است. به بیان دیگر، سئو‌ی کلاه سفید شامل هرگونه اقدامی است که در عین رعایت شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو، به بهبود رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو منجر گردد. نکته مهمی که تعریف سئو سایتو بک لینک ها باید بدانید این است که یک وب سایت زمانی به نتایج برتر گوگل می رسد که سایت های دیگر به آن لینک داده باشد.

اگر یک صفحه وب، صفحات دیگری را که از نظر موضوعی مرتبط بوده پوشش دهد، صفحه والد محسوب می‌شود. همچنین، زیر صفحات آن، صفحات فرزند به حساب می‌آیند و نمی‌توانند بدون صفحه والد وجود داشته باشند. صفحات فرزند، معمولا صریح‌تر و با جزئیات بیشتری ایجاد می‌شوند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید از صفحه والد برای پرداختن به یک مبحث گسترده و کلی (مثل همین صفحه) استفاده کنید و هر بخش آن را تک به تک با جزئیات بیشتری در قالب صفحات فرزند شرح دهید. استفاده بیش از اندازه از تکنیک‌های بهینه سازی سایت برای گرفتن رتبه بهتر در موتور‌های جستجو بطوریکه به کیفیت وب سایت لطمه بزند را اصطلاحا Over Optimization یا بهینه سازی بیش از حد می‌گویند. موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند.

  • در این قسمت می‌خواهم شما را در دنیای سئو با متخصصینی آشنا کنم که گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند و تبدیل به متخصصین معروف و با تجربه در حوزه سئو شده‌اند.
  • ما به شما می گوییم که این کار تنها یک راه دارد و آن انجام مشاوره با چندین کارشناس یا شرکت ارائه دهنده خدمات سئو است.
  • متا تگ‌، یک قطعه کد HTML است که در بخش HEAD صفحه قرار می‌گیرد.
  • در بخش دیگر منویی به نام removals وجود دارد که می‌توانید صفحاتی از سایت خودتان که در نتایج جستجو وجود دارند را حذف کنید.
  • گوگل همیشه بر روی کیفیت محتوا و رضایت کاربران تاکید داشته است.

ابزارهایی که هریک کارکردهای مختلف و متفاوتی داشته و برای شکلی از گزارش گیری رشد سئو مناسب هستند. امید است پس از آشنایی با آن‌ها بتوانید نتیجه مطلوب و دلخواه خود را به وسیله این ابزارها به دست آورید. استفاده از گزارش گیری در سرچ کنسول می‌تواند تعداد صفحات ایندکس شده توسط گوگل در یک سایت را مشخص سازد. این گزارش گیری توانایی این را دارد که مشکلات موجود در سایت را تشخیص داده و برای صفحات جدید نیز اقدام کند. به این ترتیب پس از آن که از صفحات ایندکس شده خود گزارش گرفتید و متوجه شدید که چه صفحاتی ایندکس نشده‌اند، می‌توانید با استفاده از URL inspection صفجه مورد نظر خود را ثبت کنید.

از‌طریق یک همکاری گسترده، مشارکت کنندگان می‌توانند منبع و مرجعی ایجاد کنند که برتر و جامع‌تر از هر چیزی باشد که ما به تنهایی می‌توانستیم آن را بوجود بیاوریم. نمونه بارز یک سایت ویکی، Wikipedia است که به زبان‌های متعددی نوشته شده و هر کس می‌تواند آن را ویرایش کند. متن لینک تفاوتی جزئی با کلمه کلیدی صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است، داشته باشد. مثلا لینکی با عنوان “استراتژی‌های سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود. ترافیک به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است. هر دفعه که شخصی از جایی خارج از دامنه وب سایت شما، به سایتتان دسترسی پیدا کند، یک Visit یا بازدید صورت گرفته است.

کارهایی که نتیجه آنها قطعی و موثر است را یاد بگیرید و بعد از تسلط روی آنها با مطالعه آموخته‌های خود را به‌روزرسانی کنید. منظور از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که برای نمایش داده شدن در قسمت توضیحات گوگل نوشته می‌شود (مانند تصویر زیر). جواب دادن به سوال سئو چیست آسان است اما بدون اطلاع از نکات و روش‌های آن، سئو را در ذهن شما به یک افسانه تبدیل شود. در واقع سئو اصول و تکنیک‌هایی است که هرکسی می‌تواند یاد بگیرد. اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

سئو، ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات

با دانستن و درک دیدگاه گوگل دیگر نیاز نیست نگران تغییراتش باشید. چون اکثر تغییرات برای مقابله با دور زدن‌ها و دستکاری‌ها ایجاد می‌شوند یا راهکاری هستند برای دستیابی به اهداف گوگل. قبل از این که با الگوریتم‌های سئو آشنا شوید، به یک توصیه مهم توجه کنید. ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2022) منتشر شده‌اند. تمامی این مطالب از تجربیات شخصی ما در نوین و سایت‌های معتبر خارجی جمع‌آوری شده‌اند و قطعا به کار شما می‌آیند؛ پس با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

یک راهکار دیگر هم برای رسیدن به رتبه اول گوگل وجود دارد و نام آن تبلیغات گوگل یا google adwords است. در این راهکار، مخاطبان با ساخت اکانت گوگل و ورود به سیستم تبلیغاتی، کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده و پس از رسیدن هر کلمه به صفحه اول، بابت کلیک هر کاربر روی سایت خود، به گوگل هزینه ای را پرداخت میکنند. برای بهینه سازی سرعت سایت میتوانید از آموزش های رایگان سطح وب، مثل مقاله افزایش سرعت سایت ما، آموزش های غیر رایگان و حتی خدمات وب سایت ها استفاده کنید. این قدرت و اهمیت سئو است که میتواند باعث زیر و رو شدن یک کسب و کار شود.

نقش کلمه کلیدی در سئو و بهترین راه برای پیدا کردن Keyword

اما پاسخ این است که لینک نوفالوو؛ ارزش بسیار بسیار ناچیزی را به سایت مقصد منتقل می‌کند. اتفاقا یکی از ساده‌ترین و به صرفه‌ترین روش‌ها این است که لینک جویس داخلی سایت را مدیریت کنیم. البته به این شرط که مقاله شما عالی باشد یا فرد شناخته شده‌ای باشید. سپس با صاحب وب‌سایت لینک‌دهنده تماس می‌گیرید و از او می‌خواهید به جای آن لینک خراب، به صفحه‌ای از سایت شما لینک دهد.

بک‌لینک با یک مثال

تا پیش از ان، کلمات کلیدی اهمیت بسیاری داشتند و در کنار هم قرار دادن آن‌ها می‌توانست سبب رشد یک متن و محتوا برای سایت شود. اما از آن به بعد، علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی در محتوا، داشتن معنا و مفهوم کامل و به روز بودن مطالب نیز تاثیر به سزایی را در رشد سئوی یک سایت دارد. گوگل محبوب‌ترین موتورجستجو است و 90.8 درصد از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد اما بینگ و یاهو تنها 4.6 درصد از بازار جستجو را تشکیل می‌دهند.