دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

لینک دهی به سایر مطالب یا محصولات وب‌سایت خودتانسعی کنید در هر مطلب ۲ تا ۵ لینک به سایر مطالب داشته باشید. چرا؟ چون این کار باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و به گوگل این پیام را برسانند که سایت شما را دوست دارند، پس این فرایند به طور خود به خود باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود. علاوه بر تگ h1 که اهمیت بسیار بالایی دارد میتوانیم از تگ های h2 و h3 نیز برای معرفی بهتر موضوع مورد بحث استفاده نماییم. براساس اصول نگارشی بعد از هر ۳۰۰ کلمه نیازمند یک تگ هدینگ جدید هستیم تا کاربر بتواند به راحتی موضوع این بخش از محتوای مورد مطالعه را درک کند. با توجه به اینکه پیشنهاد میکنیم محتوای صفحات شما ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد احتمالا در هر صفحه شما ۴ تا ۵ تگ h2 خواهید داشت که هر یک از آنها پیرامون موضوع عنوان اصلی مقاله هستند. انجام تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه ممکن است که باعث افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.

  • برای ساخت سیستم اسکیمای حرفه‌ای برای سایت وردپرسی کافی است دو افزونه زیر را در سایتتان نصب کنید.
  • برای استفاده صحیح و مناسب از اسکیما مارک‌آپ ابتدا باید توجه کنید از چه پلتفرمی برای سایتتان استفاده می‌کنید.
  • کارشناسان سئوی نوین شما را راهنمایی می‌کنند تا از کمیت و کیفیت لینک‌سازی خود مطمئن شوید.
  • من در وبینار جناب اسماعیلی شرکت کردم و مشکل سایتمون رو اونجا بهشون گفتم – فرمودن یک کیس استادی هست .
  • سئو برای من یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران در زمان جستجو.

خوب با یسری از بهترین تکنیک های سئو داخلی آشنا شدید، حالا بریم سراغ تکنیک های سئو خارجی. در سال ۱۳۹۷ محتوا همچنان با قدرت یک پادشاه به یکه تازی در عرصه سئو ادامه میدهد. همانطور که “رند فیشکین Rand Fishkin” در سایت Whiteboard Friday گفته است، محتوایی که برای کلمه کلیدی مد نظر بهینه شده باشد همچنان از نظر سئو بالاترین ارزش را دارد. به استناد به سایت moz عناوینی که با کلمه کلیدی شروع میشوند بهتر از عناوینی هستند که کلمات کلیدی در آخر آنها مورد استفاده قرار میگیرد. در مقاله آموزش سئو کلاه سیاه 25 تکنیک منقضی شده به علاوه 7 تکنیک که هنوز بازخورد مثبت دارند را آموزش دادم.

هر نوع پیوند داخلی اعتبار متفاوتی را منتقل می کند درست مانند بک لینک ها. برخی از انواع لینک های داخلی ارزش بیشتری نسبت به بقیه دارند. در واقع، گوگل برای لینک هایی که احتمال کلیک کاربر بر روی پیوند بیشتر باشد ارزش بیشتری قائل میشود و امتیاز بالاتری به آن میدهد. ر این صورت لینک شکسته است و شما باید در سئو داخلی این لینک ها را بررسی کرده و ایرادات آن را رفع کنید و ان ها را به صفحات درست لینک دهید. در این راستتا سایت های زیادی میتوانند به شما کمک کنند تاذ لینک های شکسته در سایت تان را شناسایی کنید و آن را برطرف کنید که یکی از این سایت ها ahref میباشد که بسیار معتبر بوده و میتواند بسیار به شما کمک کند. یک سئوکار حرفه ای ابتدا نکات سئو تکنیکال را در سایت پیاده سازی میکند و در صورتی که ساخت سایت نیز به عهده او باشد تلاش میکند در حین ساخت سایت نکات سئو داخلی و سئو تکنیکال را نیز پیاده سازی کند.

وب‌سایت شما به ترافیک گوگل نیاز دارد

همچنین خوب است بدانید که تاثیر سئو در کسب و کار آنلاین موضوعی قابل چشم پوشی نیست و به شدت مهم است. از این طریق می‌توانید به جای یک محل یا یک شهر، محصول خودتان را در سطح استان، کشور یا حتی دنیا معرفی کنید پس هرگز قدرت اینترنت را دست کم نگیرید و از همین حالا به آموزش سئو بیاندیشید. برای پیاده‌سازی هر یک از مفاهیم و حتی تکنیک‌های سئو، روش‌های مختلفی وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که برخی از این راه‌ها، می‌تواند به ضرر سایت شما تمام شود. در اینجاست که مفهوم سئوی کلاه سیاه، سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه خاکستری مطرح می‌شود تا با دانستن آن‌ها بتوانید روش‌های بهتری را برای پیاده‌سازی سئوی سایتتان انتخاب کنید.

بهترین مقاله را در مورد یک موضوع خاص پیدا کنید، چیزی بنویسید که حتی بهتر از آن است (به تکنیک محتوا نویسی ده برابر بهتر مراجعه کنید). هنگامی که آنها را پیدا کردید، دستورالعمل های پست مهمان آنها را بخوانید و با مالک وب سایت تماس بگیرید. گام بعدی این است که وب سایت هایی را پیدا کنید که شاید بخواهند به شما لینک دهند و در ادامه با آنها تماس بگیرید (در این مورد بعداً بیشتر توضیح میدهیم).

لینک سازی در سئو

اگر نمیدانید اهداف سئو چیست میتوانید به متن ابتدای مقاله مراجعه کنید و کمی با دقت تر این مقاله را مطالعه کنید. در میان انواع سئو، سئو کلاه خاکستری یا gray hat SEO وجود دارد که به اندازه تکنیک های سئو کلاه سفید خالص یا بی گناه نیستند، و همین طور به اندازه تکنیک های سئو کلاه سیاه نیز قابل دستکاری نیستند. مهمترین کاربرد های سئو سایت این است که مانند یک جادو عمل میکند و شما میتوانی راه صد ساله را یک شبه بروید. سئو تکنیکال و اصولی میتواند شما را خیلی سریعتر از راه های معمولی به اهداف کاری تان برساند و موشک کسب و کارتان را روشن میکند. نسخه رایگان Yoast SEO شامل چندین بررسی و ویژگی است که به شما کمک می کند پیوند داخلی خود را بهبود ببخشید.

لینک دهی در صفحات سلسله مراتبی

این کار تجربه کاربری خوبی را ایجاد نمی کند، چرا که کاربران به طور طبیعی تمایل دارند روی تصاویر و تیترها کلیک کنند تا در ادامه چیزی را بخوانند. مطمئنا شما هم نمی خواهید که لینک های داخلی هر یک از مقاله های شما فقط با عبارت “بیشتر بخوانید” باشد. هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظرتان برای کسب رتبه را پیدا کردید، باید با ارزیابی میزان رقابت در آنها دریابید که این کار چقدر سخت است. معمولاً این موضوع با معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی بیان می شود. در این فصل، یاد میگیرید که چگونه موضوعات مورد نظر خود را یافته و چگونه کلمات کلیدی سودآوری را که می توانید برای آنها رتبه کسب کنید، پیدا کنید. سئو بر روی نتایج ارگانیک موتورهای جستجو متمرکز بوده و ارتباطی با بهینه سازی PPC (گوگل ادز) ندارد.

محتوای سایت و به روز رسانی آن از دیگر عوامل مهم در بهینه سازی سئوی سایت بوده که در بررسی مداوم و دوره‌ای سایت در بازه‌های زمانی متفاوت، جایگاه سایت را بهینه می‌کند. برای اینکه بدانیم سایت ما در چه کلماتی جستجو دارد و یا اینکه کاربران چه مواردی را جستجو می کنند، گوگل ابزاری بسیار کاربردی در اختیار ما قرار داده است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ابزار سرچ کنسول مقاله نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید. یک راهکار دیگر هم برای رسیدن به رتبه اول گوگل وجود دارد و نام آن تبلیغات گوگل یا google adwords است. در این راهکار، مخاطبان با ساخت اکانت گوگل و ورود به سیستم تبلیغاتی، کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده و پس از رسیدن هر کلمه به صفحه اول، بابت کلیک هر کاربر روی سایت خود، به گوگل هزینه ای را پرداخت میکنند.