دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

یک خوش شویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 300 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند. خوب مشخص است که همه افراد وقتی برای خرید یک خدمت یا کالای خاص دست به دامن گوگل میشوند، به یکی از سه نتایج اول در گوگل بیشتر توجه میکنند. اینکه در کجای نتایج موتور های جستجو باشیم، میلیونها یا میلیاردها تومان تفاوت دارد.

  • مثلا وقتی با کارکرد نقشه سایت در سئو آشنا شدید و از جوملا استفاده می‌کنید، فقط باید افزونه مناسب ساخت و پیاده‌سازی نقشه سایت را برای جوملا پیدا کنید.
  • برای مثال اگر شما لوازم خانگی میفروشید، و فردی کلمه خرید یخچال را سرچ میکند، یکی از نتایجی که میبیند سایت شما باشد.
  • این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کلیک می‌کند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو باز‌گردد یا صفحه را ببندد، پایان می‌یابد.
  • البته توجه داشته باشید قبل از اینکه از این کد استفاده کنید مطمئن شوید آدرس‌های https روی سایت شما قابل دسترس است.
  • با استفاده از روش‌های بالا می‌توانیم موضوعات مرتبطی را پیدا کنیم.

استانداردهای گوگل و تکنیک های سئو پیوسته در حال تغییر هستند و شما باید پیوسته مطالعه داشته باشید. پیشنهاد ما این هست که سایت خود را به متخصصان این حوزه بسپارید تا در کوتاه ترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید. در صورت تمایل می توانید با کارشناسان وب24 تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند. برای محدوده ای خاص مثل شهر، کشور، شهرستان و منطقه است، به طوری که ساکنان محلی بتوانند دسترسی راحت‌تری به شما داشته باشند. بدین ترتیب کاربران به شما بیشتر اعتماد می‌کنند و شما را یک گام به معامله نزدیک‌تر می‌سازند.

برعکس، باید بسیار مراقب باشید و ایجاد ترکیبی طبیعی از انواع مختلف انکر تکست را هدف قرار دهید. در حالی که محاسبه معیار PageRank متوقف شده است، الگوریتم PageRank همچنان بخشی از رتبه بندی گوگل است. الگوریتم PageRank را با معیار قدیمی به همین نام که توسط گوگل برای نمایش رتبه صفحات (از 0 تا 10) استفاده می شد، اشتباه نگیرید. به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که چه متنی باید در یک Featured snippet ظاهر شود. کلید ظاهر شدن در Featured snippet این است که در ابتدا به سوال مورد نظر در سایتتان پاسخ دهید.

در مقابل تلاش برای استفاده از ضعف موتورهای جستجو و استفاده از تکنیک‌هایی برای فریب آنها را با نام سئو کلاه سیاه می‌شناسیم. در این روش‌ها معمولات کمترین ارزش و توجه به رضایت کاربر و کیفیت محتوا می‌شود. البته هرچند ماه یک‌بار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. سئو خارجی به تمامی استراتژی هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود، گفته می شود. استراتژی هایی از قبیل برندسازی، کانتنت مارکتینگ، لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی. پیاده سازی این استراتژی های باعث می شود تا موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد بیشتری نمایند.

به عبارت دیگر، شما می‌توانید از صفحه والد برای پرداختن به یک مبحث گسترده و کلی (مثل همین صفحه) استفاده کنید و هر بخش آن را تک به تک با جزئیات بیشتری در قالب صفحات فرزند شرح دهید. بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نیز همانند هر صنعت تخصصی دیگری، مجموعه واژگان، تعاریف و اختصارات مخصوص به خود را دارد. برای درک بهتر مقوله سئو، لیستی از مفاهیم پایه و اصطلاحات رایجی که در آن بکار می‌روند را به همراه تعاریف و معانی‌شان برایتان آماده کرده‌ایم. Google AdSense نیز شبکه‌ای است که توسط گوگل ساخته شده و آگهی دهندگان را به منتشر کنندگان آگهی وصل می‌کند.

سئو در ۳ چیز خلاصه می شود

سئو به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوست و شامل اقداماتیست که موجی افزایش رتبه سایت در نتیایج جستجو می شود. بهینه سازی تگ های هدر، عنوان صفحه، متن جایگزین تصاویر، فشرده سازی حجم تصاویر، کوتاه کردن یو آر ال ها، انتخاب کلمات کلیدی درست و بسیاری از آیتم های دیگر جز سئو محسوب می شوند. لینک های داخلی، UX و تعامل کاربران با سایت را بهبود می بخشند. اگر سایت شما قابلیت خوبی برای حرکت در بین صفحات داشته باشد، بازدیدکنندگان شما به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا خواهند کرد.

بیایید یک مثال واقعی را با هم بررسی کنیم تا به اهمیت سئو بیشتر پی ببریم

این یعنی اگر سایت تان در حوزه گردشگری و فروش بلیط فعالیت دارد و میخواهید روی کلمات پررقابتی مثل خرید بلیط هواپیما یا تور مشهد به صفحه اول برسید، احتمالا باید بیشتر از ماهیانه 50 میلیون تومان هزینه کنید. اما در مقابل رسیدن به صفحه اول روی کلماتی مثل خرید کتاب آشپزی و… شاید ماهانه کمتر از 5 میلیون تومان هزینه داشته باشد چون رقابت در این حوزه اندک است. در این زمینه ما یک دوره جامع تبلیغات گوگل ادوردز در فرین آکادمی تولید کرده ایم که میتواند جوابگوی تمامی نیازهای شما باشد. علاوه بر این خدمات تبلیغات گوگل خودتان را هم میتوانید به مجموعه ما بسپارید تا به بهترین شکل ممکن برای اجرای آن اقدام کنیم. شما میتوانید از تمام امکانات پولی و رایگانی که مهیاست برای یادگیری سئو بهره ببرید و از هیچ چیز ساده نگذرید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر میخواهید در این زمینه حرفه ای شوید بهتر است آموزش اصولی و پایه ای را شروع کنید.

فعالیت های سئوکار

سئوی کلاه سفید، کلاه سیاه، و کلاه خاکستری چیست و بهتر است ما از کدام روش سئو استفاده کنیم. آشنا شدید، امیدواریم تا بتونید به درستی ازین راهکار ها و روش های افزایش ترافیک استفاده کنید و باعث افزایش رتبه سایت خودتون بشید.ضمن اینکه نظراتتون رو میتونید در زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید. اما دیگه وقتشه شمارو با بهترین تکنیک های افزایش ترافیک و بازدید وب سایت آشنا کنیم. این دوره ها به شکل تخصصی و کامل همه چیز را در مورد سئو به شما آموزش داده و عملا به یک سئوکار تبدیل تان میکنند. اگر به این مسیر علاقه دارید، حتما مقاله مقایسه دوره های سئوی فارسی را بخوانید تا از میان دوره هایی که در ایران برگزار میشود، بهترین شان را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید.