دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

بخشی که با بهینه سازی، جایگاه بدست آورده است، معمولا با کارهای صحیح و مناسب در سئو و همچنین صبر به آنجا رسیده و معمولا برای آن بسیار زحمت کشیده شده. برای نمونه، این سایت ها مدتها محتوای خوب نوشته اند و روی سایت خود منتشر کرده اند و اصول seo را در آنها رعایت کرده اند. فاکتورهای زیادی در الگوریتم موتورهای جستجو دخیل هستند که ترکیبی از الگوریتم ها برای سئو داخلی و سئو خارجی سایت می باشند. هنگامی که با یک شرکت سئو، کار می کنید، مطمئن شوید که آنها به شما تفکیک دقیقی از کمپین سئوی شما ارائه می دهند.

اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدی‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب می‌شوند. در مجموعه درس‌هایSEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع). وقت بخیر تغییر قالب تا زمانیکه آدرس ها و محتویات صفحات عوض نشوند و از نظر سرعت و …

  • 2- من سایت شما را بررسی کردم و برخلاف تصور خودتون خیلی از قانون های سئو را در آن رعایت نکرده اید.
  • الکسای سایت پس از سئو به شدت پایین می‌‌آید و این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما خواهد شد.
  • برخلاف گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، ابزارهای ردیابی رتبه با اینکه معمولا ابزارهای بسیار ساده‌تری هستند، اما بسیار مؤثرند.
  • اما برای موفقیت در سئو آگاهی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار امری ضروریست.
  • اما اهمیت استفاده از کلمات کلیدی چیست؟ هر کسب‌وکاری برای خود یک سری کلمات کلیدی دارد.

به این ترتیب گوگل به شما توجه بیشتری میکند و در واقع به شما جایزه میدهد و شما را در مدت زمان کوتاهتری به جایگاه های بالایی میرساند. شما میتوانید مثلا فروشگاه اینترنتی خود را در منطقه ای که فعال است معرفی کنید و با سئو محلی مشتریان حضوری بیشتری را جذب کنید. نادیده گرفتن این نوع از انواع سئو میتواند رقبا را از شما پیش بیندازد و پیشرفت شما را دیرهنگام تر رقم بزند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از انواع سئو میتوانید به صفحه سئو منفی مراجعه کنید. به عنوان مثال ، تبلیغ کنندگان در آمریکا بیش از ۴۵ دلار برای هر کلیک روی عبارت جستجو “قیمت بیمه خودرو” پرداخت می کنند. با شرکت در کلاس سئو آریا تهران میتوانید در مدت زمان کوتاهی اصول سئو را یاد گرفته و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید.

SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود. به این معنی که گوگل هرگز جایگاهی را در صفحه نتایج جستجو به کسی نمی‌فروشد. گوگل سایتی را برای حضور در بالا‌ترین جایگاه‌ها (صفحه اول) لایق می‌داند که از دید کاربران بهترین کارآیی را داشته باشد و بتواند احتیاجات کاربران را رفع کند. گوگل صاحبان سایت‌ها را ملزم به رعایت استاندارد‌های سئو، که بر همین اساس طرح ریزی شده‌اند، کرده است و عجیب نیست که منافع کاربران را بر منافع صاحبان سایت مقدم بداند.

از آنجاییکه موتور‌های جستجو در برخورد با دو URL متفاوت با محتوا‌های تکراری، نمی‌دانند کدام را در صفحات نتایج جستجو بالا‌تر رتبه بندی کنند، ممکن است هر دو‌ی آن‌ها را پایین‌تر قرار داده و سایت‌های دیگر را ترجیح دهند. Rendering به عملیات تبدیل محتوا‌ی کد‌نویسی شده در زبان HTML به محتوای قابل خواندن توسط کاربران گفته می‌شود. Server-Side Rendering یا تفسیر سمت سرور، به تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل استفاده در مرورگرها، در سرور اطلاق می‌شود. هر زمان شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما در‌خواستی را که شامل محتوا‌ی آن وبسایت است، به سرور ارسال می‌کند. وقتی درخواست در عرض چند هزارم ثانیه مورد پردازش قرار گرفت، مرورگر شما کد‌های HTML تفسیر شده را از سرور دریافت کرده و محتویات وب‌سایت را بصورت مطالب قابل مشاهده برای شما (و نه کد) روی صفحه نمایش می‌دهد.

چرا گوگل برای ما در سئو اهمیت دارد

اما یک فاکتور خاص در سئو برای دستگاه های موبایل وجود دارد که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. خوشبختانه، اکثر توسعه دهندگان این روزها به موضوع سازگاری وب سایت با موبایل توجه می کنند، بنابراین اگر یک تم وردپرسی با کیفیت را انتخاب کنید، نباید مشکلی وجود داشته باشد. از سال 2019، گوگل از mobile-first indexing به معنای ایندکس صفحات در موبایل استفاده می کند. این موضوع بدان معناست که اکثر وب سایت ها به جای نسخه دسکتاپ در نسخه موبایل خود پایش و ایندکس می شوند.

کلاه خاکستری ها در کنار فعالیت های درست و طبیعی خودشان ، با دستکاری و فریب خواستار رتبه بهتر هستند. سئو کلاه خاکستری در چند سال اخیر مود شده است و تازه بر سر زبان ها افتاده است. به طوری که اگر درسئو تکنیکالشما مشکلاتی وجود داشته باشد، احتمالاً تلاش‌های سئوی شما نتایج مورد انتظار را ایجاد نخواهند کرد.

Java Script چگونه زبانی است و چه کاربردی دارد؟

مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزه‌گر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله. در نهایت به یاد داشته باشید شرط لازم و کافی برای اجرای مناسب یک پروژه‌ِی سئو، کسب بیشترین نسبت کلیک به بازدید در تمام عبارات کلیدی مرتبط با موضوع (و نه فقط یک عبارت کلیدی خاص) است. اطلاعاتی که از آنالیز فعالیت های خود به دست می آوریم به ما کمک میکند که این فرآیند را از ابتدا بازبینی کرده و هدف گذاری های خود را اصلاح کنیم. در نهایت میتوان گفت سئو یک چرخه بی پایان از این 5 مرحله است و ما همیشه در حال بهبود فرآیندهای هدف گذاری و اجرایی خود هستیم. موفقیت در سئو نیازمند زمان و تلاش بسیار است ولی دست یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت و تا مدت ها به یکی از مهمترین مجراهای بازاریابی شما تبدیل خواهد شد.

میتوانید از کلاسهای آموزش سئو و یا از مقالات آموزش سئو استفاده ببرید. کتابی که به نام «راهنمای ارزیاب‌های گوگل» منتشر شده و ما آن را ترجمه کردیم، راهنمایی است برای ارزیاب‌های نتایج جستجو. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید گوگل چطور فکر می‌کند و چه معیارهایی برای رتبه‌بندی اهمیت دارند. یک سئوکار حرفه‌ای باید اطلاعات کاملی دربارۀ الگوریتم‌های گوگل داشته باشد و اخبار به‌روزرسانی‌های جدید گوگل را دنبال کند. در این‌جا من الگوریتم‌های مهم گوگل تا سال 2019 را به شما معرفی می‌کنم.

براساس نتایج سایت رتبه بندی الکسا، موتور جستجوی گوگل در ایران دارای رتبه یک و محبوب ترین سرویس جستجوی آنلاین در جهان به حساب می آید و بیش از 80 درصد ترافیک یک وب سایت از طریق گوگل تامین می شود. به این معنی که سئو کار می خواهد با استفاده از روش هایی که مطابق استاندارد های گوگل نیستند، ولی به سادگی توسط ربات های گوگل هم قابل شناسایی نیستند، به بهبود رتبه سایت کمک کند. دلیل استفاده از آن سرعت بالا در عین حال دائمی بودن آن می باشد. وقتی مطلب شما به درد کاربر نخوره و صرفا با یه سری جملات بی سر و ته و بی معنی مواجه بشه، گوگل اصلا جایگاه خوبی به شما نمیده.