
بروزرسانی: 23 خرداد 1404
سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو
اگر شما از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز بازدید کنندگان مورد نظر و نیاز خود را پیدا نخواهید کرد. چون در اینصورت محتوای شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می کند مطابقت ندارد. پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، باعث کسب رتبه های بهتر شده و رتبه های بهتر نیز به دریافت ترافیک بیشتر منجر می شود.
- به طور خلاصه گوگل به سایت هایی که از روش های درست سئو استفاده می کنند، پاداش داده و تنها سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند.
- در این صورت ظاهرشان خیلی خوب به نظر نمی رسد و می تواند نرخ کلیک وب سایت شما را کاهش دهد.
- بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید.
- ولی وقتی گام به گام یادش میگیری میبینی تو هر مرحله یک فرمول خاصی داره که باید رعایت بشه.
- گوگل و سایر موتورهای جستجو از صاحبین وب سایت ها می خواهند که با استفاده از سئو موجب یافتن آسانتر محتوا توسط کاربران شوند.
زمانی که تعداد کیلیکها را بر تعداد نمایش تقسیم کنیم، نرخ ctr به دست میآید. عملیاتی که برای گرفتن رتبه بهتر در خارج از سایت شما انجام میشود. استفاده از تگ های H4 تا H6 لزومی ندارد مگر اینکه تعداد مطالب سایت شما بسیار زیاد بوده و لازم باشد. می توانید عناوین مطالب و کلیدواژه های خود را در همه صفحات در تگ H3 قرار دهید. سعی کنید از پاراگراف بندی در مطالب خود استفاده کنید و عناوین مناسبی انتخاب و آنرا در تگ های H2 قرار دهید. شاید مخاطب ما به برخی از مطالب گفته شده مسلط باشد و نیازی نبیند که وقت برای مطالعه آنها اختصاص دهد.
عناصر اصلی سئو: سئو داخلی و سئو خارجی
البته ممکن است به جای کلمه ربات کلمات دیگری هم مانند خزنده، روبوت، Spider و Crawler به گوش شما خورده باشد که همه آن ها یک معنی را می دهند. این روبات ها وارد وب سایت شما می شوند و تمام صفحات را ایندکس می کنند. در ارتباط با نحوه فعالیت و کار این روبات ها در جلسات بعد به آن می پردازیم.
البته این 3 گام می توانند به صورت موازی نیز پیش بروند که نیاز به تخصص بیشتری برای انجام این موضوع است. زمان مشاهده نتایج در سئو بستگی به وضعیت وبسایت و رقابت در صنعت شما دارد. ممکن است در یک حوزه با رقابت کم در ۳ ماه بتوان به نتیجه رسید و در یک حوزه با رقابت شدید نیاز به بیش از یکسال وقت و انرژی و سرمایه گذاری بلند مدت روی سئوی سایت باشد.
سئو یا بهینه سازی سایت چیست ؟
و عملیات لینک سازی توسط وب سایت های دیگر به صورت کاملاً طبیعی انجام می شوند. مواردی چون بهبود سرعت سایت، رفع ارورهای رایج همچون Not Found، رفع مشکل Keyword Cannibalization، طراحی جذاب سایت، رفع مشکل پیوندهای یکتای سایت و … در این دسته قرار می گیرند. کلمه SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page یا نمایش نتایج گوگل می باشد، همان طور که از نام آن پیداست هر آنچه شما بعد از جستجو درون گوگل می بینید را اصطلاحا SERP می نامند. حدود ۷۰ درصد از کسب وکارهای اینترنتی، سئو و بازاریابی محتوا را مهم ترین روش بازاریابی می دانند.
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت ها از ربات ها استفاده می کنند. این ربات ها در واقع برنامه های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت های مختلف را جمع آوری می کنند. در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره یا اصطلاحا ایندِکس می کنند.
مثلا اگر یک صفحه یک بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، پس یک Referring Domain دارد. اگر یک بک لینک از سایت تسنیم و یک بک لینک از سایت تابناک داشته باشد، پس دو Referring Domain دارد. و اگر دو بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، در واقع باز هم فقط یک Referring Domain دارد.
سئو یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین روش های افزایش فروش و ترافیک وب سایت محسوب می شود که هیچ رقیبی را برای آن حتی نمی توان متصور شد. از این پس مهم ترین مقالات سئو سایت را در این بخش قرار خواهیم داد. سئو کاربران محلی را تشویق می کند تا پس از جستجو از فروشگاه فیزیکی شما نیز بازدید کنند. بازدید طبیعی، بازدیدی است که شما مجبور به پرداخت وجهی بابت آن نیستید. وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند.