دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

A/B Testing یا تست A/B که به آن تست دو بخشی نیز گفته می‌شود، روشی برای مقایسه دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب یا یک اپلیکیشن موبایل است. اساسا، تست A/B آزمایشی است که طی آن دو یا چند مدل از یک صفحه، بطور تصادفی به کاربران نشان داده می‌شوند تا با بررسی و تجزیه و تحلیل آماری هر کدام، تعیین شود کدام مدل عملکرد بهتری برای دستیابی به هدف مورد نظر دارد. در این تست، معمولا صفحه اصلی و نسخه تغییر یافته آن با یکدیگر مقایسه می‌شوند. ترافیک به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است.

به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد. Sitemap همچنین به موتور‌های جستجو می‌گوید که کدام صفحات در وبسایت شما مهم‌تر هستند. با وجود اینکه گوگل بطور رسمی اعلام نکرده است که Dwell Time معیاری در رتبه بندی سئو محسوب می‌شود، اما ما می‌دانیم که گوگل برای تجربه کاربر ارزش ویژه‌ای قائل است.

  • معمولا زمانی‌که به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه می‌کند.
  • به عبارت بهتر، چون اصولی و درست به صفحه اول گوگل آمده اید، به راحتی نمیتوانند جای شما را در نتایج اول بگیرند.
  • البته باید در این بین مراقب باشید که از نقش پراهمیت سئو محتوا غافل نشوید.
  • هیچ تفاوتی میان وردپرس، جوملا، پرستا شاپ از نظر سئو وجود ندارد.

Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیت‌هایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام می‌گیرد. یک سایت با بک لینک‌های باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینک‌های کمتر می‌گیرد. موتورهای جستجو بک لینک‌ها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر می‌گیرند. اما بسیاریOff Page Seo را همان لینک سازی می‌پندارند درحالی‌که اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل می‌دهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، Off Page Seo تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام می‌گیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند.

نکات مهم از نظر سئو در تولید محتوا

گوگل از سال 2017 به بعد، تمرکز خود را بیشتر به سئوی معنایی معطوف کرده است، به این معنا که اگر شما محتوایی بنویسید و آن محتوا برای یک مخاطب واقعی بهینه باشد، برای موتورهای جستجویی چون گوگل هم بهینه خواهد بود. گوگل بدون شک و تردید، بهترین و محبوب ترین موتور جستجو در جهان است و با این که موتورهای جستجوی زیاد دیگری هم وجود دارد، به دلیل امکانات و هوشمندی فراوانی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. که همان طور که در بالا گفتم، به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد.

همچنین از اینکه با حوصله به سوالاتم در کامنت ها پاسخ دادین ممنونم. یکی از چیزهای خوبی که در وب سایت شما دیدم جامع بودن بلاگ ها و آموزش هاست که انصافا مشخصه روزهای زیادی براش وقت گذاشته شده. وب سایتی که در هاست با کیفیتی باشد، چه در داخل چه در خارج، از نظر سئو امتیاز خوبی کسب می کند. منتها چون درصد هاستای ضعیف در ایران نسبت به خارج بیشتر است، به همین دلیل هاست های خارجی از طرف خیلی از متخصصین سئو پیشنهاد می شود.

تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند.

در ادامه ما می خواهیم به موضوعاتی که روی قیمت و تعرفه سئو بر اساس پروژه تاثیر دارند، صحبت کنیم. از همان ابتدا متخصص سئو با توجه به کارهایی که می خواهد انجام دهد، مبلغی را پیشنهاد می دهد. سلام ممنونم از این همه اطلاعاتی که از مطلاب شما یاد گرفتم ، واقعا نیاز داشتم در این مقطع بدونم . و این که می خوام توی این مدت که داریم انتقال رو انجام میدیم از نتایج گوگل که الان هستیم پائین نیایم.

برخلاف اینکه خیلی ها تصور میکنند سئو تکنیکال بخش ترسناک seo است، اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مثل وردپرس استفاده کرده و چند افزونه مناسب روی آن نصب کنید، اصلا نیاز به نگرانی بابتش ندارید. اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید. بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید. سئو چیست؟ سئو یا SEO همان چیزی است که باعث میشود در زمان جستجو واژه “خرید موبایل” در گوگل، از میان چند هزار سایت فروشنده این محصول، سایت دیجی کالا یا mobole.ir در نتایج اول قرار گرفته باشند. یکی دیگر از عوامل سئو که میتواند بر روی رتبه بندی SERP شما تاثیر داشته باشد، این است که آیا بازدید کنندگان زمان کافی برای تعامل با محتوای شما صرف میکنند یا سریع سایت شما را ترک می کنند. در ادامه ما به چند روش اشاره می کنیم که میتوانید با استفاده از آن ها رتبه بندی خودتان را در نتایج موتور جستجو بهبود بخشید.

با توجه به اهمیت آگاهی از الگوریتم گوگل، بخش دیگر آکادمی را به الگوریتم گوگل اختصاص داده‌ایم.

زیرا هدف اصلی سئو افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن بازدید سایت می باشد، این بازدید ها باعث می شوند که سایت شما شناخته شود و به برند در صنعت خود تبدیل بشود. شما در این مقاله متوجه شدید سئو چیست و چه کاربردی دارد و اهداف و انواع سئو چیست به شما توضیح داده شد. در این مقاله برای آن که شما بتوانید در هر زمان به مطالب آن دسترسی داشته باشید و بدون محدودیت زمانی و مکانی نکات آموزشی را مرور کرده و به آن ها تسلط یابید فایل سئو چیست pdf را تهیه نموده است. شما باید در سایت تان از تصاویر باکیفیت و در عین حال کم حجم استفاده کنید. سعی کنید از طراحان حرفه ای در این حوزه کمک بگیرید تا هم تصاویری در سایت داشته باشید که توجه کاربران را جلب کند و هم از نظر حجک مناسب باشد. البته باید بدانید صرفا وجود محتوا در سایت شما به بالا آمدن آن کمک نمیکند و شما باید محتوایی تولید کنید که اصول سئپ د ر آن رعایت شده باشد و خیلی دیگر از نکات بری تولید محتوا را نیز دارا باشد.