دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

شما باید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مشتریان و بازدید کنندگان سایت شما به دنبال آن ها هستند. سپس باید محتوای خودتان را بر اساس این کلمات و عبارات کلیدی ایجاد کنید تا بتوانید احتمال رتبه بندی در SERP ها را افزایش دهید. تولید محتوای با کیفیت؛ یکی از بهترین روش ها برای بهبود رتبه بندی سئو، تولید کردن محتوای با کیفیت منحصر به فرد و مهم می باشد.

  • پیشنهاد می‌کنم ویدیوی این دوره ارزشمند را دریافت و مشاهده کنید.
  • بک لینک با انکر تکست مرتبط با صفحه لینک شده از لینکی که دارای انکر تکست نامربوط یا عمومی است، ارزشمندتر است.
  • استفاده از کلاه‌های سفید و سیاه راه آسانی برای تشخیص نقش مثبت و منفی فیلم‌ها بود.

در صورت تخطی از قوانین، موتورهای جستجو این حق را برای خود قائل هستند که وب سایت شما را از ایندکس و نتایج جستجویشان حذف کنند. در همان ابتدای کار بود که گوگل الگوریتمی به نام PageRank ایجاد کرد تا کیفیت و کمیت بک لینک ها را در سیستم رتبه بندی خود گنجانده و اهمیت نسبی صفحات وب را در نتایج جستجو تعیین کند. اگر یک صفحه دارای تعداد زیادی لینک داخلی مرتبط همراه با انکر تکست های توصیفی خوبی باشد، گوگل صفحه لینک شده را بهتر درک می کند، آن را در ساختار صفحه شما صفحه مهمی می داند و به آن اهمیت بیشتری می دهد. در نتیجه، سئو از بهینه سازی معیارهای مشخص به کار در جهت تجربه کاربری بهینه تغییر کرده است. سئوکاران باهوش می دانند که باید از بک لینک ها و محتوا فراتر بروند.

اما با ورود جستجوگر گوگل به این عرصه، اصول سئو با رنگ و بویی جدید به کاربران وب ارائه شد. جستجوگر گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین در سال 1998 ساخته شد و توانست در مدت کمی نظر مخاطبان و کاربران زیادی را به خود جلب کند تا کاربران بفهمند سئو چیست . این تکنیک‌ها و متدها همیشه توسط موتور جستجو در حال تغییر و بروز رسانی است تا نتایجی که به کاربر نمایش داده می‌شود نتایجی کاملا نزدیک به خواسته کاربر باشد تا بتواند نیاز آن شخص را پوشش دهد . از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است. اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند.

که به روش تبلیغات کلیکی آنها را به نمایش می گذارد و به ازای هر کلیک کسب در آمد می کند. به اقداماتی که در خارج از سایت برای بالا بردن جایگاه رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل صورت می گیرد، سئو خارجی یا سئو برون صفحه می گویند. دریافت بک لینکها از دیگر سایت ها، رپورتاژ اگهی، فعالیت های هدفمند و مداوم در شبکه های اجتماعی، حضور در فروم ها و….

سئوی کلاه خاکستری

این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجو‌ی ساده. یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد. به بیان دیگر، سئو‌ی معنایی تولید محتوا‌ی بهینه شده پیرامون موضوعات است؛ نه فقط کلمات کلیدی. برای مثال، وقتی مطلبی می‌نویسید و عبارت “کلمه کلیدی” را در آن بار‌ها و بار‌ها بکار می‌برید، در اصل به گوگل می‌گویید که این مطلب درباره “کلمه کلیدی” نوشته شده است. با توجه به اهمیت و تاثیر محتوا، تولید محتوا‌ی خوب و موثر باید نخستین هدف ما در دنیای دیجیتال امروز باشد.

برترین تکنیک‌های سئو چیست ؟

وجود علامت Ad (آگهی) در کنار نتایج نیز، راه تشخیص این تبلیغات از نتایج اصلی است. On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است. چراکه بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو در این شیوه از بهینه سازی، در گروی بهینه سازی صفحات برای کاربران است. فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگ‌ها و تصاویر است.

دهه 1990 زمانی بود که استفاده از موتور‌های جستجو در میان مردم رواج پیدا کرده بود. در آن زمان موتورهای جستجویی از جمله Infoseek، Daum، Alta Vista و Yahoo در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار بودند. به تدریج و با توسعه تکنولوژی، بسیاری از موتورهای جستجو مانند Aliweb، Infoseek و… جای خود را به موتورهای جستجو جدید دادند. عبارت دیگری که اخیرا مورد استفاده افراد زیادی قرار می‌گیرد SMO است.

این کار باعث میشود، سایت من ساختار بهتر و دقیق تری از نظر سئو داخلی داشته باشد. نگران چک کردن مواردی که در بالا بیان کردم نباشید، افزونه هایی در سایتهای وردپرسی وجود دارد که چگالی کلمات کلیدی، و خیلی از معیارهای دیگر را برای شما بررسی میکند و به شما بر اساس آن نمره می دهد. از کلمات کلیدی خود در تایتل، زیرعنوان و شروع محتوای خود استفاده نمایید.

انواع روش های SEO

همچنین از آنجایی که نتایج موتورهای جستجو دقیقا همان چیزی است که کاربران جستجو کرده اند، امکان تبدیل آن‌ها به مشتری بسیار زیاد خواهد بود. به مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت انجام می‌شود، سئو بیرونی یا خارجی گفته می‌شود سئو خارجی سبب می‌شود سایت در نتایج گوگل، رتبه بالاتری داشته باشد. مثلاً از سایت‌های خبری به سایت خود لینک سازی کنید و یا حتی با تبلیغات کاری کنید مخاطب شمار را سرچ کند یا موضوع مدنظرش را با اسم دامنه شما جست‌وجو کند. این نوع سئو را نیز می‌توانم بعد از سئو داخلی یا هم‌زمان با آن انجام داد. ربات موتور جستجوگر عبارت دیگری است که در حوزه سئو به آن برخورد خواهید کرد.

اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید روی چه کلماتی بهینه‌سازی انجام دهید. مخاطبان شما چه کلماتی جستجو می‌کنند؟ باید کلیدواژه‌های مناسب را انتخاب کنید و متناسب با آنها محتوا تولید کرده و بهینه سازی کنید. کلیدواژه مناسب در واقع کلمه‌ای است که مخاطب شما بدنبال آن می‌گردد به این فرایند تحقیق کلمات کلیدی می‌گویند.