دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-دنی سالیوان | سئو

امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینک‌های ورودی به سایت محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است.

اگر اهل مشاهده فیلم های وسترن غربی باشید، احتمالا میدانید که همیشه کلاه مشکی رنگ روی سر نقش منفی داستان و کلاه سفید، روی سر نقش مثبت قرار دارد. در مقاله تحقیقات کلمات کلیدی به صورت جامع این نکات توضیح داده شد. اگر به یادگیری آن علاقه مند بودید، به مقاله گفته شده مراجعه کنید.

  • این ساده‌‌انگاری است که فرض کنیم یک صفحه با دریافت تعداد کمی کلیک بیشتر نسبت به سایرین در نتایج جستجو افزایش رتبه میابد.
  • نیازی به جلوگیری از این بازدیدها نیست و تاثیری در سئو سایت شما ندارد.
  • در جای جای مقاله خود از تصاویر، اینفو گرافی، جدول، و سایر المان‌های جذاب بصری برای ایجاد فضای تنفس و استراحت به کاربر استفاده کنید.
  • اینجاست که برای بررسی واقعی بودن یا نبودن اعتبار شما به سراغ سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… میرود.

ابزار SEMRush در اصطلاح پولی است و شما باید هزینه استفاده از آن را بپردازید. الکسا یک سیستم رتبه بندی جهانی مبتنی بر داده های ترافیک سایت دارد (که البته اصلا دقیق نیست) اما می تواند به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل آماری نیز استفاده شود. Alexa یک نرم افزار یا اپلیکیشن خاص نیست، بلکه یک سایت است که با توجه به معیارهای متفاوت، سایت های دیگر را رتبه بندی می کند. رتبه الکسا به شما امکان می دهد عملکرد سایت خود را نسبت به سایت های دیگر ارزیابی کنید.

۶ نکته برای تولید محتوای متناسب با مسیر جستجو

این فعالیت ها شامل لینک سازی یا لینک بیلدینگ و فعالیت در شبکه های اجتماعی می شود. در بهینه سازی کلمات کلیدی و عبارت های پر رقابت عموما از این روشها استفاده می شود. نکات ریز و درشتی در این زمینه وجود دارد که در مقالات آینده بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. به اقداماتی که در خارج از سایت برای بالا بردن جایگاه رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل صورت می گیرد، سئو خارجی یا سئو برون صفحه می گویند. دریافت بک لینکها از دیگر سایت ها، رپورتاژ اگهی، فعالیت های هدفمند و مداوم در شبکه های اجتماعی، حضور در فروم ها و….

همه هدف تیم وبسیما این هست که کاربران روزی همچین کامنتی رو تو سایت قرار بدهند. همونطور که گفتین برای این صفحه برنامه ریزی و تلاش های زیادی صورت گرفته و خیلی خوشحالیم که تونستیم محتوای مفید و کاربردی در اختیار شما قرار بدهیم. اگر محتوای شما از جنس خبر یا مقاله است از هیچ طریقی امکان اضافه کردن ستاره به نتایج جستجو را ندارید.

خدمات سئو چیست؟ چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

صفحات بینابینی همان پاپ‌آپ‌ها هستند و چنانچه اصولی و طبق قوائد گوگل استفاده نشوند باعث آسیب به سئو می‌شوند. شاید تنها Cyrus Shepard در سایت moz به این موضوع پرداخته است و کلیک پایانی را یکی از سیگنال‌های حیاتی سئو می‌داند. البته جان مولر از گوگل سال‌ها پیش در وب‌مستر هنگ‌آوت، گفت فاکتور رتبه‌بندی نیست.

در این قسمت از مقاله سئو سایت به زبان ساده به تکنیک‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توانیم برای سایت خود لینک‌سازی خارجی و باکیفیت انجام دهیم و از مزایای آن بهره ببریم. گوگل از آپدیت محتوا بسیار استقبال می‌کند و تمایل دارد که مقالات و محتواهای سایت بروز نگه داشته شوند. متا دیسکریپشن یا توضیحات، چکیده‌ای از مفهوم صفحه را به گوگل اعلام می‌دارد. برای مدیریت دیسکریپشن، همانند تایتل، در صورتی که از CMS وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید با افزونه یوست و در غیر این صورت از برنامه نویس کمک بگیرید. سعی کنید باترفند و تکنیک‌هایی که در قسمت بالا آموزش داده‌ایم، محتوای خود را برای گوگل و کاربران بهینه نمایید.

هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است. شاید در نگاه اول اصطلاح تولید محتوا یک اصطلاح سئو محسوب نشود اما نقش بسیار بسیار مهمی در بهینه سازی سایت دارد. هر صفحه از سایت می بایست شامل محتوایی باشد تا به خوبی به کاربران معرفی شود. محصولات باید محتوا داشته باشند تا کاربران بتوانند آن را بشناسند و خریداری کنند.

Snippet به یک نتیجه منفرد از بین نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود و بطور کلی شامل یک عنوان، URL و توصیف از صفحه است. گوگل URL را به رنگ مشکی و در خط اول، عنوان را به رنگ آبی و در خط دوم و توضیحات متا را، که گویای موضوع صفحه است، زیر عنوان نشان می‌دهد. محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند. موتور‌های جستجو اغلب از بخش‌هایی از محتوا‌ی شما برای تشکیل Snippet استفاده می‌کنند. در اکثر موارد، موتور‌های جستجو بهترین Snippet ممکن را برایتان تشکیل می‌دهند؛ اما می‌توانید با افزودن توضیحات متا به صفحه خود، توضیحات خود را جایگزین کنید. Snippet جزو با ارزش‌ترین چیز‌هایی است که در کسب و کار دیجیتال کاربرد دارد.