دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-دنی سالیوان | سئو

در این طراحی هدف از سود، رسیدن به هدف تعامل کاربر با محصول است و صرفا مقاصد مالی ملاک قرار نمی ‌گیرند. مخفف کلمه ی Search Engine Marketing به معنی بهینه سازی شبکه های اجتماعی است. این کلمه در سایت ‌های بازاریابی و تبلیغاتی بیشتر به کار می رود.

گزارشاتی که در این بخش ارائه می‌شود، مربوط به گوشی موبایل است. عمده خطاهایی که در این بخش گزارش می‌شود، مربوط به مواردی می‌شود که حالت صفحه را از حالت ریسپانسیو خارج می‌کند و المان‌ها در اندازه استاندارد صفحه به کاربر نشان داده نمی‌شود. برخی از متخصصان بر این عقیده هستند که پس از شروع سئو سایت، می‌توانید به مرور سئو خارجی سایت را نیز پیش ببرید. زمانی که یک رپورتاژ آگهی در سایتی معتبر انتشار می‌دهید، به اعتبار سایت خود نزد موتورهای جستجو کمک می‌کنید. در هریک از این بخش‌ها، معیارهای متفاوتی بررسی می‌شود که می‌توانید برای مطالعه و یادگیری دقیق کار بار جی تی متریکس به مقاله “راهنمای کار با ابزار GTmetrix” مراجعه نمایید. شما می‌توانید قبل از بارگذاری تصاویر در سایت، آنها را با ابزارهای آنلاین و یا فتوشاپ بهینه و سپس بارگذاری نمایید.

با تحلیل همین آمار می‌توان به این نتیجه رسید که با رشد یک پله‌ای در نتایج گوگل؛ می‌توان ۳۰% ترافیک بیشتری کسب کرد. به طور خلاصه، سایت‌هایی که در گوگل بهترین عملکرد را دارند فقط در سئو خوب نیستند. چنانچه با مفاهیم ابتدایی سئو آشنا هستید می‌توانید از این خلاصه آموزش استفاده نمایید. اما بک لینک، لینکی است که یک سایتی غیر از سایت خودمان، به یک صفحه از سایت ما میدهد. موتور جستجو، ابزاریست که میتواند آنلاین یا آفلاین باشد و به ما کمک میکند تا در یک پایگاه داده، با توجه به معیارهای مختلف مثل عبارات خاص، جستجو کنیم. پس شبکه های اجتماعی و اثر گذار بودن آنها را در سئوی خارجی دست کم نگیرید و در آنها فعالیت مناسبی را داشته باشید.

در بازاریابی دیجیتال، Landing Page (صفحه فرود) به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که، بطور ویژه برای بازاریابی و تبلیغات ساخته می‌شود. Landing Page صفحه‌ای است که کاربر پس از کلیک بر روی لینک موجود در تبلیغات گوگل، در یک ایمیل، یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و یا مکان‌های مشابه در فضای وب، وارد آن می‌شود. SERP به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که نتایج مربوط به عبارتی که کاربر جستجو کرده، در آن نمایش داده می‌شوند. معمول‌ترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار می‌رود. ریدایرکت 301 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر برای همیشه به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL جدید استفاده کنند.

  • متاتگ ها کدهای HTML ای هستند که به موتورهای جستجو و ربات‌ها کمک می کنند تا محتوای صفحات سایت بهتر درک و توصیف شوند.
  • تولیدکنندگان محتوای شبکه، همچنین تعدادی از ویژگی‌های منبع اچ‌تی‌ام‌ال، یک صفحه را دست‌کاری کردند تا رتبه صفحه را در موتورهای جستجو بهبود بدهند.
  • برای تولید یک محتوا می‌بایست تمام مزایا و معایب محتوای طولانی و کوتاه را بدانید و با آنها آشنا باشید.
  • بله مطالب اگر در زیر دامنه و دامنه اصلی کپی باشند شما دچار جریمه خواهید شد و به سئو شما اسیب وارد می شود.

از پنل گوگل وبمستر شما میتوانید انتقال سایت و تغییر دامنه را اطلاع دهید به شرطی که مالکیت هر دو دامنه را حفظ کنید. بیشتر از دو ماه هست در این مورد بررسی انجام دادم ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسیدم. ممنون خواهم شد تجربه و دانش خود را در اختیار بنده قرار بدهید.

تگ تایتل (سئو تایتل)

استفاده از ابزارهای ایرانی که می توانید بسته به میزان تعداد صفحات سایت خود پلن های گوناگون را انتخاب فرمایید، ابزارهای همچون جت سئو و نردبان تریبونبهترین گزینه ها هستند. سایت خود را با استفاده از اصول سئوی داخلی، بهینه سازی کنید. برای لینک سازی خارجی به دسته بندی ها لینک دهید و یا از قابلیت منشن بدون لینک استفاده نمایید. سایت فروشگاهی خود را برای موبایل بهینه سازی کنید و مطمئن شوید فرایند خرید و مشاهده محصول در سایتتان به راحت ترین شکل ممکن انجام می شود. گوگل از طریق نرخ پرش ( ترک کردن سایت توسط کاربر ) می تواند به راحتی متوجه شود که آیا این صفحه برای مخاطب ارزشمند بوده است یا خیر.

بهینه سازی چگونه به شما کمک می‌کند؟

لینک سازی یا Link Building به معنی ایجاد بک لینک از سایر وب سایت ها به صفحات سایت شما است. هدف از ایجاد بک لینک این است که «اعتبار» صفحات خود را در نظر گوگل افزایش دهید، به طوری که این صفحات رتبه بالاتری داشته باشند و در نتیجه ترافیک سایت شما افزایش یابد. بک لینک ها به عنوان «پیوندهای درونی»، «پیوندهای ورودی» یا «پیوندهای یک طرفه» معروف هستند.

Plus SEO

یکی از اصطلاحاتی که در زمان آموزش سئو با آن آشنا می شوید، پنالتی شدن است. اگر در زمان سئو سایت، به قوانین گوگل را توجه نکنید و مرتکب خطا شوید، گوگل شما را جریمه می کند. به این ترتیب که کلمه کلیدی مورد نظر یا صفحه سایت را از نتایج جستجوی خود حذف می کند و یا به آن ها رتبه ای نمی دهد. از این ترفند می توان برای لینکسازی داخلی سایت و بهبود رتبه سئو سایت کلی استفاده کرد. Semantic Seo یا سئو‌ی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوا‌ی خود بکار می‌برید.

هرچه حوزه فعالیتی دو سایت نزدیک‌تر باشد، تاثیر لینک بازگشتی بهتر است. همانطور که بیان شد سئو خارجی می‌تواند تاثیرات مثبت یا منفی بر روی سئو سایت دارد. در ادامه به نقش پررنگ سئو خارجی می‌پردازیم تا خودتان متوجه اهمیت بالای آن شوید. رعایت برخی اصول و قوانین سبب می‌شود که سئو خارجی به سایت ما کمک کند و مراتب پیشرفت ما را مهیا سازد. در بخش زیر کمی بیشتر با سئوی خارجی آشنا می‌شویم و به مزایای و عوامل موثر آن بر روی کسب و کار اشاره می‌کنیم.