دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

کراولر ها، تمامیه محتویات صفحه سایت شما را به خوبی تشخیص میدهند، تصویر، ویدیو، یا صوت را به درستی شناسایی میکنند و کدهای استفاده شده را نیز می فهمند. بنابراین طبیعی است هر سایتی که محتوای کامل‌تر و درست‌تری داشته باشد را در رتبه‌های برتر نشان می‌دهند. معمولاً با شنیدن اصطلاح موتور جستجو یا Search Engine به یاد گوگل و یاهو می‌افتیم. و بسیاری مسائل دیگر که واقعاً جای بحثش در این مقاله نیست و نیاز به یک دوره تخصصی سئو دارد. سئو کردن سایت یا بلاگ شما، به معنای سئو کردن مطالب، محصولات و خدماتی است که شما آن را انجام میدهید و قصد دارید آنها را به جستجو کنندگان نشان دهید. قبل از این که بخواهید مطلبی را در وبسایت یا وبلاگ شخصی یا تجاریتان منتشر کنید، باید یک سری پیش فرض ها و مطالبی را بدانید.

این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که می‌توان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد. در این مطلب هر آنچه لازم است برای سئو بدانید به صورت قدم به قدم و پیوسته توضیح داده شده است تا بتوانید با سئو و فرایندهای آن بطور کامل در سه بخش سئو داخلی، سئو خارجی و تکنیکال آشنا شوید. باید با نحوه کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنایی داشته باشید و یاد بگیرید چگونه بیشترین بهره را از آن‌ها بگیرید. تصاویر می‌توانند ارتباط و مناسب بودن نوشته‌هایتان را برای خزنده‌های موتورهای جستجو روشن سازند. تصاویر موجود در سایت می‌توانند در قسمت جستجوی تصاویر گوگل رتبه کسب کنند و برای سایتتان ترافیک ارگانیک جذب کنند.

  • هدف اصلی SEO تکنیکال این است که اطمینان حاصل کند که کرولرهای موتور جستجو می توانند بدون هیچ مشکلی یک وب سایت را پیدا و فهرست بندی کنند و مخاطبان با بهترین کیفیت به منابع محتوای صفحه سایت دسترسی داشته باشند.
  • هدف ما از تدوین استراتژی سئو این است که خطوط قرمز کسب و کار را مشخص کنیم تا زمان و سرمایه ارزشمند خود را بر عبارات و صفحاتی متمرکز کنیم که بیشترین ارزش را برای کسب و کارمان خلق می‌کنند.
  • اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد.
  • که همان طور که در بالا گفتم، به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد.
  • با متصل کردن این دو ابزار، اطلاعات دریافتی از هر دو منبع را با‌هم ادغام کرده و به گزارش‌های اضافه‌ای دست پیدا می‌کنید، که فقط در صورت متصل کردن آن‌ها به یکدیگر قادر به دستیابی به آن‌ها خواهید بود.

در گام آخر باید دسته‌بندی یا تگ مرتبط به این مقاله یا محصول را انتخاب کنید. البته من مخالف لینک دادن از متن صفحه محصول به سایر محصولات یا… هستم. حالا زمان آن است که ساختار مقاله را با تگ‌های h2 مشخص کنید. در واقع با این مار؛ موضوع اصلی صفحه به موضوعات کوچک‌تری شکسته می‌شود.

نقش سئو در ارتقاء کیفیت محتوا در سال‌های اخیر

موتورهای جستجو با توسعه الگوریتمی رتبه‌بندی پیچیده‌تر به این عمل پاسخ دادند؛ که در آن عوامل بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرند و دست‌کاری را برای مدیران شبکه، سخت‌تر می‌سازند. با این حال، استفاده از داده‌های متا در صفحات ایندکس، کمتر قابل اطمینان بود؛ زیرا انتخاب واژگان در یک متاتگ توسط وب‌سایت‌ها، بالقوه می‌تواند یک نمایش غیردقیق از محتوای واقعی وب‌سایت باشد. داده‌های نادرست، ناقص و ناسازگار در متا تگ‌ها می‌تواند موجب رتبه‌بندی‌شدن صفحه برای جستجوهای غیرمرتبط گردد. تولیدکنندگان محتوای شبکه، همچنین تعدادی از ویژگی‌های منبع اچ‌تی‌ام‌ال، یک صفحه را دست‌کاری کردند تا رتبه صفحه را در موتورهای جستجو بهبود بدهند. لینک های داخلی مهم هستند زیرا می توانند به گوگل کمک کنند تا وب سایت شما را بهتر خزش کرده و رتبه بندی کند. با ایجاد لینک های داخلی با انکر تکست های مناسب، می توانید به گوگل نشان دهید که کدام صفحات سایت شما مهم هستند و سایت شما در مورد چه چیزی است.

اهمیت کسب رتبه بالاتر در گوگل

اساسا، به شما می‌گوید که چند درصد از کل صفحه را متن تشکیل داده است. بطور فنی، وجود متن کم در مقایسه با کد‌های یک صفحه، باعث می‌شود که کرالرهای موتور‌های جستجو ، در ارزیابی ماهیت و محتوای وبسایت شما اطلاعات کافی دریاف نکنند. همچنین، وجود کد‌های بیشتر به معنی سرعت کمتر در بارگذاری صفحه است؛ و سرعت بارگذاری صفحات نیز یک فاکتور اساسی در سئو‌ی سایت از نظر موتور‌های جستجو است. پس هرچه این درصد (نسبت متن به کد) بیشتر باشد، برای سئوی آن بهتر خواهد بود.

خزنده وب لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند.

Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمه‌ای گفته می‌شود که مشخص‌تر بوده و رواج کمتری دارد. به بیان دیگر، کلمات کلیدی دم دراز عباراتی بلند‌تر و مشخص‌تر هستند که بازدید کنندگان معمولا زمانی از آن‌ها استفاده می‌کنند که به مرحله خرید نزدیک‌تر باشند. به عنوان مثال، عبارت “سئو‌ی داخلی” یک کلمه کلیدی دم کوتاه و عبارت “راهنمای استفاده از تکنیک‌های سئوی داخلی” یک کلمه کلیدی دم دراز است که مشخص‌تر به آنچه کاربر به دنبالش است اشاره دارد.

الگوریتم‌های مهم گوگل

یکی از فاکتورهایی که تعیین کننده هزینه ای است که شما باید برای استفاده از خدمات سئو پرداخت کنید، میزان خدماتی است که دریافت می کنید، طبعاً هرچه این میزان بیشتر باشد، هزینه بیشتری را باید بپردازید. صفحات منبع یا Resource Pages را پیدا کنید و از آنها لینک بگیرید. از هدینگ های H1 و H2 برای ایجاد سلسله مراتب در متن بهره ببرید. افزونه ها و پلاگین های مناسب را برای فشرده سازی تصاویر نصب کنید. نمی توان از سئو و قدرت سایت صحبت کرد و سایت الکسا را سانسور کرد …

همیشه به یاد داشته باشید که چیزی به نام تعداد ایده آل کلمات کلیدی در یک صفحه وجود ندارد (منظور چگالی کلمه کلیدی است). بهترین راهکار این است که از کلمه کلیدی هدف خود در تگ H1 صفحه استفاده کنید. در صورت لزوم، ممکن است در برخی از عناوین فرعی هم از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید. URL های شما باید کوتاه، قابل خواندن و شامل کلمه کلیدی هدف باشد. این عامل، مهم ترین فاکتور سئو نیست، اما می تواند تا حدودی کمک کننده باشد. در اینجا نمونه ای از صفحه نتیجه جستجو برای پست ما با عنوان “متا دیسکریپشن چیست” با کلمه کلیدی هدف “متا دیسکریپشن” آورده شده است.

گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان ‌می‌دهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران در مقایسه با سایر موتورهای جستجو در گوگل دلپذیرتر است. به همین دلیل گوگل تبدیل به پرطرفدارترین موتور جستجو در اینترنت شده‌است. بازه زمانی برای خرید رپورتاژ آگهی بستگی مستقیم با میزان رقابت کلمه کلیدی و فعالیت های رقبای شما دارد و نمیتوان عدد مشخصی برای آن اعلام نمود. برای آنکه اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید پیشنهاد میکنم مقاله خرید رپورتاژ آگهی را مطالعه کنید. اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایت‌های دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شده‌ایم.