دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

وقتی پای کسب و کارهای آنلاین در میان است، بهترین راه برای تبلیغات و افزایش ترافیک سایت، ارتقای سئو سایت است. به همین خاطر است که امروزه تقریباً همه کسب و کارهای دیجیتالی به این باور رسیده اند که خدمات سئو، بهترین و هوشمندانه ترین سرمایه گذاری برای حضور در دنیای وب و دیجیتال مارکتینگ است. جستجوی ارگانیک سایت، بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و از مزیت های رقابتی مهم در برابر دیگر کسب و کارها به شمار می‌رود. و در نهایت، به بالا بردن نرخ تبدیل یا مشارکت کاربران منجر می‌شود.

  • اول اینکه، گوگل واقعاً می‌داند که کاربران چه نوع محتوایی را می‌خواهند برای هر عبارت جستجو شده ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید.
  • متن لینک تفاوتی جزئی با کلمه کلیدی صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است، داشته باشد.
  • در این مقاله سعی کردم به زبان ساده و به بهترین شکل ممکن مفهوم سئو را به شما آموزش داده و در مورد چیستی آن توضیح بدهم.

Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتور‌های جستجو در اسنیپت‌های صفحات نتایج خود نشان می‌دهند. همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند. این عنوان‌ها، بمنظور ارائه خلاصه‌ای از محتوای صفحات بکار می‌روند و نقشی حیاتی در سئو‌ی سایت دارند. اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد. Keyword Difficulty یا سختی کلمه کلیدی فرآیند ارزیابی و سنجش سختی و دشواری رتبه گرفتن در صفحات نتایج موتور‌های جستجو برای یک عبارت خاص است.

منظور از سئوی داخلی سایت، صفحات داخلی وب سایت که به مخاطبان نمایش داده می شود می باشد و به نحوه ارتباط سایت با موتورهای جستجو و کاربران مربوط می شود. اینجاست که شما نکته مهمی را نادیده گرفته‌اید و آن هم دقت به موتورهای جستجو! چرا که باید علاوه بر محتوای کاربرپسند، توجه موتور جستجو مخصوصا گوگل را به سایت خود جلب کرده و بگویید سایت من ارزشمند دریافت نمره بالاست، پس به کاربران نشان بده! حالا که گوگل سایت شما را ببیند و به کاربران درستی که دقیقا به دنبال شما می‌گردند، نشان دهد، تازه اول ماجراهای خوب و خوش است. بهینه سازی وب سایت با تحلیل قویترین نرم افزارهای تخصصی دنیای وب | سخت ترین کلمات رقابتی وب سایت شما را با سئو سایت تضمینی به صفحه اول گوگل می آوریم. درواقع بدون داشتن محتوای با کیفیت و نکات کلیدی سئو محتوا برای صفحات هدف به هیچ عنوان نمیتوان رتبه و عملکرد مناسبی در گوگل بدست اورد.

البته که موتورهای جستجو جزییات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی تاکنون به خوبی شناخته شده اند. کارهایی هستند که همه قادر به انجام آن هستند اما مفاهیمی هم در آن وجود دارند که درک و پیاده سازی آنها نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد. تصمیم مهم اینست که آیا زمان کافی برای یادگیری تمام بخش های سئو دارید یا ترجیح میدهید یک سئوکار برای وب سایت خود استخدام کرده و زمان خود را برای کارهای دیگر صرف کنید. در حالی که متخصصین سئو بر روی سئو کلاه سفید اتفاق نظر دارند، در طرف مقابل افرادی هم هستند با هر تکنیک های کلاه سیاه قصد دارند که گوگل را به نحوی دور بزنند. به همین دلیل است که در تمامی تکنیک های این راهنما، صحبت از سئو برای گوگل به وسط می آید.

روش ها و تکنیک های سئو سایت چیست؟

فکر کردم که پایان هر مقاله در سایت قبلی لینک همون مقاله در سایت جدید رو قرار بدم اما نمی دونم این کار درست هست یا نه. با استفاده از تحلیل داده های مبتنی بر تاثیر فصول بر تعداد جستجوها و همچنین شناخت رقبا می توان فرضیه هایی ایجاد کرد و از آنها در تعیین هدف بهره برد. در صورتی که در مورد اسپم بودن وب سایت لینک شده شک دارید، آن لینک را نوفالو کنید. مجموعه رادزاد با داشتن مهارت های عالی در سیستم مدیریت محتوای جوملا، آموزش های ویژه ای برای سئو این پلتفرم در نظر گرفته و برای آگاهی از جزئیات آن می توانید با ما تماس بگیرید.

سئو داخلی و تکنیکال

کلمه کلیدی دروازه‌ای است که کاربران را به صفحه نتایج موتورهای جستجو و در نهایت وبسایت شما خواهد کشاند. بنابراین اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو در این است که بازدید یا ترافیک رایگان برای شما به همراه خواهد داشت، به شرطی که محتوای مناسبی تهیه کرده باشید که نیازهای کاربران را برآورده نماید. دوستان توجه داشته باشید که تیم این تکنیک خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت رو و همچنین طراحی وب سایت و تولید محتوا رو با کمترین قیمت انجام میده و تخفیف ویژه ای برای استارتاپ ها در نظر گرفته.. به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود.

محتوای Seo Friendly محتوایی است که به گونه‌ای ایجاد شده باشد که موتور‌های جستجو به آن رتبه‌های بالایی دهند. پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد. شما بابت هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما می‌کند هزینه پرداخت می‌‌کنید. نمونه‌‌‌های ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می‌‌‌کنید و قوی‌‌‌ترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwords است که برای گوگل کار می‌کند. پس از سئو ترافیک سایت به صورت مفید و هدفمند بالا می‌‌رود و می‌‌توانید فروش خوبی داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم برای موارد جزئی از فریلنسرها یا شرکت‌های کوچک خدمات بگیرید. من در وبینار جناب اسماعیلی شرکت کردم و مشکل سایتمون رو اونجا بهشون گفتم – فرمودن یک کیس استادی هست . قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز است که بر همین اساس میتوان تخمین درستی از قیمت ارائه نمود. این روش هزینه‌های به مراتب بیشتری در مقایسه با برون‌سپاری خواهد داشت ولی نقطه قوت آن بازدهی بالا و کسب نتیجه در زمان کوتاه‌تر است. نقل مطالب متمم به هر شیوه و با هر عنوان، تخلف محسوب شده و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. امیدوارم در کنار یادگیری و به کارگیری SEO، به این عامل جدید و کمتر شناخته شده هم توجه کنیم تا دوباره با تغییر فضای وب، حس غافلگیری بهمان دست ندهد.

اگر شخص خاصی مورد نظر شماست که میتوان از نظر تخصصی او بهره مند شد به ما اطلاع دهید تلاش میکنیم تا به لیست متخصصین اضافه کنیم. در حال حاضر دورهمی ها و برنامه های متنوعی در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ برگزار میشود که هدف اصلی آنها افزایش آگاهی عمومی و شکستن همین فضای بی اعتمادی در جامعه است. چون سئوکار خوب کم هست و کسی که بتونه به تمامی تکنیک ها تسلط داشته باشه، هم میتونه کسب و کار خودش رو رونق بده و هم میتونه با گرفتن پروژه های سئو به درآمد بسیار عالی برسه. در بخش کتاب سئو میتوانید مجموعه ای ارزشمند از کتاب های تالیف شده توسط مجموعه وبسیما و محبوب ترین منابع آموزشی انگلیسی را پیدا کنید.