دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

از جمله مهمترین پارامترهای گزارش شده می توان به مکان جغرافیایی کاربر، تعداد صفحات بازدید شوه و میانگین زمان حضور کاربران در سایت اشاره کرد. کیفیت ساختار URL بر روی سئو و رتبه وب سایت تاثیر گذار خواهد بود. URL ها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که کوتاه بوده، خواندن آنها آسان و در یک نگاه از طرف کاربران قابل فهم باشد. نتیجه تحقیقات وب سایت معروف Quicksprout نشان می دهد که URL هایی با طول 35 تا 40 کاراکتر در نتایج بالای جستجو سهم بیشتری دارند.

در جای جای مقاله خود از تصاویر، اینفو گرافی، جدول، و سایر المان‌های جذاب بصری برای ایجاد فضای تنفس و استراحت به کاربر استفاده کنید. متن جایگزین را به محلی برای استفاده بیهوده از کلمه کلیدی تبدیل نکنید. در ادامه به بررسی موردی اساسی‌ترین نیازمندی‌های سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آن‌ها توضیح خواهیم داد. امیدوارم در کنار یادگیری و به کارگیری SEO، به این عامل جدید و کمتر شناخته شده هم توجه کنیم تا دوباره با تغییر فضای وب، حس غافلگیری بهمان دست ندهد.

  • آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟ باز هم نه، ولی یکی از بهترین روش های رشد در سئو محسوب میشود.
  • عوامل موثری بر تعیین هزینه خدمات سئو سایت موثر است، از جمله وضعیت سایت، رقابت در حوزه مورد نظر و موارد دیگر.
  • وقتی نوبت به ارزیابی کیفیت بک لینک می‌رسد، من همیشه به طیف وسیعی از معیارها مانند ارزش دامنه، سطح ترافیک ارگانیک، رشد مثبت تعداد بک لینک ها و غیره نگاه می‌کنم.
  • این تکنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند تاثیر مثبت هم داشته باشد ولی پیاده سازی آن نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار است که برای سایت های تخصصی مثل شما به صرفه نیست.

مثلا اینکه چه تعداد بازدید کننده دارید، چطور آن‌ها به سایت شما دست یافته‌اند، چه مدت زمانی را در وبسایت شما صرف کرده‌اند و یا اینکه از کدام محدوده جغرافیایی هستند. بمنظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت‌های مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد. گوگل همیشه الگوریتم خود را دوباره ارزیابی می کند تا موتور جستجو برای کاربرانش مفید باقی بماند. با هر به روز رسانی گوگل، کسب و کارها باید استراتژی سئوی خود را دوباره ارزیابی کنند و سپس، تغییرات کوچک و بزرگ را در وب سایت خود ایجاد کنید تا مطابقت داشته باشد و رتبه سئو خود را حفظ کند.

از سال 2000 به بعد میتوان گفت سئو به این دلیل که مستقیما برای مشتری هدف نمایش داده میشود، بهترین روش تبلیغاتی در جهان محسوب میشود. شما به کمک تکنیک هایی که در ادامه فرا می گیرید می توانید هر وب سایتی را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و ترافیک ارگانیک و طبیعی سایت خود را افزایش دهید و از این طریق کسب درآمد نمایید. SEO مخفف Search Engine Optimization است که به معنی (بهینه سازی موتور های جستجو) می باشد. این یعنی بهینه سازی یک سایت طبق استاندارد ها و پروتکل های گوگل و دیگر متور های جستجو.

نکته قابل توجه اینجاست که نتایج SEO به هیچ عنوان به سرعت قابل مشاهده نیست اما به مرور زمان تاثیرات خود را بر رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان خواهد گذاشت و کارفرما نسبت به آن ابراز رضایت خواهد کرد. این سه بخش جز اساسی‌ترین مراحل سئو می‌باشند و بهتر است که این مراحل به ترتیب انجام شوند. به عبارت ساده‌تر ابتدا باید سایت خود را از نظر فنی برای گوگل آماده کنید، سپس به سراغ سئو داخلی بروید و بعد از آن نیز سئو خارجی سایت خود را انجام دهید.

برخی از مهمترین تکنیک های سئو (ابزارهای سئو)

در این مقاله سعی کردم به زبان ساده و به بهترین شکل ممکن مفهوم سئو را به شما آموزش داده و در مورد چیستی آن توضیح بدهم. اگر هنوز هم سوالی در مورد seo و دیگر جزئیات آن دارید، سوال خودتان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان به آن پاسخ دهم. پیشنهاد میکنم مقاله دیگر ما درباره SEM چیست و چه تفاوتی با سئو دارد را هم بخوانید. این دوره ها به شکل تخصصی و کامل همه چیز را در مورد سئو به شما آموزش داده و عملا به یک سئوکار تبدیل تان میکنند. اگر به این مسیر علاقه دارید، حتما مقاله مقایسه دوره های سئوی فارسی را بخوانید تا از میان دوره هایی که در ایران برگزار میشود، بهترین شان را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید. بعد از رعایت کردن فاکتورهای ثابت سئو، شاید بتوان گفت که چیزی در حدود 30 درصد موفقیت شما به تولید محتوای مفید مربوط میشود.

دانلود دوره رایگان سئو

در این سیستم گوگل سعی می کند که پاسخ های خوبی به سوالات کاربران به نمالیش بگذارد. در بسیاری از مواقع با جستجوی عبارتی در گوگل به لیستی از وب سایت ها خواهید رسید. اما در بعضی مواقع مشاهده می کنید که گوگل بخشی از محتوای یک وب سایت شامل پاسخ به سوالتان را در صدر نتایج به نمایش گذاشته است. طبق گزارش بسیاری از متخصصین سئو، گوگل در رتبه بندی صفحات متکی به متا تگ ها نیست و حتی بسیاری از آنها از دید گوگل منسوخ شده هستند.

اهمیت و مزایای سرمایه گذاری روی سئوی سایت

به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. می‌توانید برایکاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برایموتورهای جستجوبنویسید. در صورتیکه در کل صفحات سایت چه در قسمت هدر چه در قسمت فوتر لینک های زیادی تغییر پیدا کنند ممکن است این مسئله در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد. پیشنهاد می شود جهت اینکه کمترین آسیب به سئو شما وارد شود این تغییرات به مرور زمان انجام شود تا بتوانید بازخورد آن را مشاهده نمایید.

براي بهبود رتبه‌بندی سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. البته امروزه به دلیل پیچیده تر شدن الگوریتم های گوگل ، مهندسین سئو نمیتوانند در روند کار اختلال ایجاد کنند. مردم آن زمان موتورهای جستجو رو به صورت یک دایرکتوری یا لیست فهرست می دیدند ، به صورت صفحه زرد ، بر اساس حروف الفبا دیده میشد. اما گوگل چگونه صفحات را رتبه بندی می کند؟ در ادامه به راه‌های نتیجه گرفتن از گوگل اشاره می‌کنیم.