دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

اگر صفحه A به صفحه B لینک داشته باشد، می گوییم که صفحه B دارای یک بک لینک از صفحه A است. در این صورت ظاهرشان خیلی خوب به نظر نمی رسد و می تواند نرخ کلیک وب سایت شما را کاهش دهد. بارگذاری تنبل یک فرآیند ساده است که در آن محتوایی که در بالای صفحه قابل مشاهده است در اولویت قرار می گیرد و بقیه کمی دیرتر بارگذاری می شوند. قبل از آپلود تصویر خود در سرور، از یک ویرایشگر تصویر برای تغییر اندازه تصویر هم اندازه عرض وب سایت خود استفاده کنید. ممکن است وب سایت شما کمی پهن تر باشد، اما به ندرت به یک سایت تمام عرض نیاز خواهید داشت، مخصوصا اگر صفحه شامل تصویر نیز باشد.

  • کاملا شفاف و واضح است و معمولا همه ی شرکت های سئو، نمونه کار های خود را در اختیار شما قرار میدهند.
  • در پایان لیستی از الگوریتم‌های مهم گوگل را آورده‌ایم و یک فایل چک‌لیست سئو برای شما آماده کرده‌ایم.
  • Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده خود به دنبال نتایج مرتبط می‌گردد.
  • امروزه بهتر دیده‌شدن در فضای دیجیتال و افزایش رتبه در گوگل، تاثیر بسزایی در جذب مشتریان بالقوه و افزایش گردش مالی کسب‌وکارها دارد زیرا اکثر مردم تنها تمایل به کلیک روی چند نتیجه اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل دارند.
  • چرا‌که اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید.
  • به عنوان مثال در صورت هدف گیری صد کلمه کلیدی رقابتی برای سایت، در بهترین و ایده آل ترین شرایط شصت درصد آنها به صفحه اول گوگل خواهند رسید.

لینک داخلی،یک فعالیتی است که هیچ هزینه ای برای شما ندارد، و فوق العاده، در بهبود سئوی داخلی سایت شما، و به طور کل در بهبود سئوی صفحات شما اثر بسیار مثبتی دارد. در مقابل سئوی کلاه سفید، یک راه پایدار برای تجارت و به دست آوردن ترافیک طبیعی است. موتور های جستجویی مانند گوگل که در بحث سئو بیشتر با این جستجو گر کار داریم، در وب کار جستجو را انجام میدهند. شما اگر موتور جستجو بودید، باید مرتبط ترین، نتایج، بهترین نتایج، و درجه یک ترین محتوا ها را به فرد جستجو کننده نشان دهید.

۱- امکان جذب مخاطبان هدف

موتورهای جستجو در زمانی که کاربران قصد یافتن چیزی در اینترنت دارند مورد استفاده قرار میگیرند. اینجاست که شما میخواهید به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ دهید. مهم نیست که محصول یا سرویسی را ارائه میدهید یا اینکه وبلاگ نویس هستید، سئو برای صاحبین سایت ها یک ضرورت است.

الگوریتم پاندا (Panda) گوگل (

در نهایت قطعه محتوای جدیدی ایجاد کنید که روی آن کلمه کلیدی تمرکز داشته و آن محتوا را را در آن صفحه قرار دهید. این یکی از کوتاه‌ترین مسیرها برای جریمه شدن است، حداقل گوگل را در مورد ساخت لینک غیرطبیعی مشکوک می‌کند. محدود بودن و واضح بودن بیش از حد در مورد این بک لینک های مصنوعی، منجر به افت رتبه و در نتیجه از دست دادن ترافیک می شود. کسب رتبه مخصوصا برای وب سایت های جدید، بدون بک لینک بسیار سخت و بعضا غیرممکن است..

آیا نمایش صحیح سایت در موبایل موجب ارتقا سئو می گردد؟

بعضی از این عوامل مربوط به درون سایت و برخی از آن‌ها به بیرون از سایت مرتبط می‌باشند. در واقع هرفردی که وارد سایت شما می‌شود یک بازدیدکننده محسوب می‌شود. در کل جمع این بازدیدها و بازدیدکنندگان در یک بازه زمانی خاص را ترافیک یک وب‌سایت می‌گویند. در روش SMO ما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای محتوای خود را برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام بهینه‌سازی می‌کردیم. ضمنا توجه داشته باشید هیچ سئو کار یا شخص متخصصی نمی تواند به شما قول دهد شما را در صدر نتایج گوگل قرار دهد.

براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند. همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. اگر ریدایرکت 301 بین دو دامنه برقرار باشد بک لینک ها از دست نرفته و جایگاه شما در کلمات کلیدی نیز افت نخواهد داشت. من یکبار دوره سئو رو بطور کامل رفتم ولی الان برای رسیدن به صفحه اول گوگل مشکل دارم و بعد از 5ماه فعالیت هنوز کلمه کلیدی از صفحه 3 بالاتر نیومده.

تکنیک‌های زیادی وجود دارند که می‌تواند به شما در دریافت بک لینک کمک کند و در عین حال برای کاربران نیز با ارزش باشد. همه تکنیک های لینک سازی مانند نوشتن نظرات اسپم در بخش کامنت ها بی ارزش محسوب نمی شوند. فیچر اسنیپت (گاهی اوقات “جایگاه صفر” نامیده می شود) یک نتیجه جستجوی برگزیده است که بالاتر از 10 نتیجه استاندارد گوگل ظاهر می شود.

به این سبک از بهینه سازی “فنی” گفته می‌شود چرا که هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا تبلیغات خارجی آن وب سایت ندارد. ( بهینه سازی سایت ) به دو دسته سئو داخلی یا On-Page Seo و سئو خارجی یا Off-Page Seo تقسیم میشود. در نتیجه اگر وب سایتی برای مدت طولانی‌تری نسبت به یک وب سایت تازه کار فعالیت ثابت و مفیدی انجام دهد، دارای رتبه و اعتبار بیشتری برای موتورهای جستجو است. دومین بخش از وب سایت شما که قدرت کلی سایت را در فرایند بهینه سازی به گوگل نمایش می‌دهد، میزان اعتبار محتوای یک صفحه (مثلاً یک پست وبلاگ) است.