دسته‌ها
اخبار

سئو چیست سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل

با توجه به هدف جستجوی کلمه کلیدی یکی از ۳ نوع لندینگ پیج را انتخاب می‌کنیم و اطلاعات لندینگ پیج را (مانند آدرس صفحه، عنوان صفحه و…) در بخش اطلاعات صفحه ابزار کبوتر وارد می‌کنیم. تحقیق کلمات کلیدی روی تمام کارهای آینده سئو سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. به همین علت نیاز است روی این بخش زمان و تمرکز خیلی زیادی بگذارید. متن لینک، محل قرارگیری و تعداد لینک‌های داخلی صفحات اصلی و وبلاگ سایت بهینه‌سازی می‌شود. لینک‌های بخش منو و فوتر سایت نیز بر اساس ساختار صفحات سایت ایجاد و بهینه‌سازی می‌شوند.

  • پس در نتیجه هر دو این مدل های سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید هر دو به درستی انجام شود.
  • شما میتوانید مثلا فروشگاه اینترنتی خود را در منطقه ای که فعال است معرفی کنید و با سئو محلی مشتریان حضوری بیشتری را جذب کنید.
  • توصیه می کنم به محض اینکه دکمه انتشار محتوایتان را زدید؛ آدرس صفحه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • داشتن تعداد زیادی لینک شکسته در صفحه می‌تواند نشانه‌ای از نادیده گرفته‌شده یا رها شدن صفحه و سایت باشد و نشان دهنده این است که کی به وضعیت سایت رسیدگی نمیکند و به امان خدا رها شده است.

بنابراین داشتن سئو مناسب هم باعث افزایش بازدید سایت شده و هم رابطه مستقیم در رتبه الکسا و رنک یک سایت نیز دارد. برای کسب و حفظ رتبه سایت خود و به منظور بهبود رتبه در گذر زمان باید همیشه سئو وبسایت خود را آپدیت کرده و در طول زمان موارد بهینه سازی های جدید را نیز انجام دهید. در حال حاضر روش های سئو کلاه سیاه تقریبا در جستجو گوگل ناممکن شده است .

۱. سئو داخل سایت

بعضی از محصولات دارای ویژگی‌هایی مثل رنگ و سایز هستند که وقتی کاربر روی یک ویژگی کلیک می‌کند آدرس صفحه محصول تغییر می‌کند. این یعنی تمام مقالات سایتتان در آدرس مثلا example.ir/blog/title در دسترس باشد و تمام صفحات برندسازی سایتتان مثل درباره ما و صفحات شبیه به این در آدرس مثلا example.ir/about-brand/contact در دسترس باشد. مباحث مربوط به ساختارسازی را در فصل ساختارسازی پوشش دادم و در ادامه می‌خواهم چند نکته در مورد ساختارسازی سایت فروشگاهی عرض کنم. در صفحات دسته‌بندی مقالات در سایت‌های فروشگاهی؛ چندان بحث سئو نداریم. شما در یک فروشگاه متوسط؛ احتمالا ۲ یا ۳ دسته‌بندی مهم دارید که قابلیت جذب ترافیک زیادی دارند. بنابراین بریم به ادامه آموزش تا ببینید چه کاری باید برای موفقیت در سئو فروشگاه اینترنتی انجام دهید.

White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید برخلاف سئو‌ی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبرد‌های موتور‌های جستجو است. به بیان دیگر، سئو‌ی کلاه سفید شامل هرگونه اقدامی است که در عین رعایت شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو، به بهبود رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو منجر گردد. اولین جایی که برای گرفتن مشاوره تخصصی یا پاسخ سوالات خود می‌روید، کجاست؟ عمدتا اینترنت و موتور‌های جستجو.

قیمت سئو‌ی یک وب سایت چگونه برآورد می‌شود؟

از فاکتور های تعاملی با کاربران تا فاکتور های مربوط به سئوی خارجی سایت . کیفیت بک لینک ها هستند که در جست و جو تاثیر خود را نشان می دهند نه تعدادشان. جذاب بودن عناوین یک مقاله و تعداد کلیک هایی که روی ان شده باعث افزایش رتبه ان در نتیجه جست و جو می شود. برای درک محتوای صفحه دارند که فقط در صورت رعایت این موارد است که می توانید به کسب جایگاه خوبی فکر کنید. ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات آنلاین، چت روم ها ، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو .

Google Trends چیست و چگونه برای سئو‌ی بهتر از آن استفاده کنیم؟

سایت مپ یا نقشه سایت یک فایل متنی است که کلیه نشانی های موجود در سایت را دربر دارد و شامل اطلاعات متای موجود در هر URL از وب سایت نظیر آخرین به روز رسانی ها و شیوه ارتباط آن با دیگر صفحات می باشد. با توجه به آنچه پیشتر گفته شد شاید این سؤال پیش بیاید که چطور می توانیم از خدمات ارزنده سئو با قیمت مناسب و معقول برخوردار شویم. ما به شما می گوییم که این کار تنها یک راه دارد و آن انجام مشاوره با چندین کارشناس یا شرکت ارائه دهنده خدمات سئو است. با انجام مشاوره های مختلف، امکان مقایسه خدمات ارائه شده، نحوه انجام آن ها، زمان انجام، نتایجی که قرار است در پی داشته باشند و هم چنین قیمت های پیشنهادی فراهم می شود. متخصص سئو باید دو سطح بهینه سازی را بشناسند یعنی بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی سایت.

تنها تفاوت عمده وبلاگ با وبسایت این است که وبلاگ مرتبا با محتوای جدید بروز‌رسانی می‌شود و محتوا‌های آن به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می‌شوند (پست‌های جدید اول قرار می‌گیرند). علاوه بر اینکه وبسایت‌ها ماهیتی استاتیک (ثابت) دارند و مکررا بروز‌رسانی نمی‌شوند، محتوا‌های آن‌ها نیز در صفحات مختلف دسته بندی می‌شوند. سئو کلاه سفید انجام می‌دهید و نگران جریمه شدن توسط گوگل نیستید و از همه مهم‌تر نیاز نیست پنل مدیریت سایت را به دست کس دیگری بدهید. هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایده‌‌‌ای نخواهد داشت. اگر سایت شما توسط گوگل جریمه شده باشد معمولا با افت شدید جایگاه و بازدید مواجه میشوید. اگر نام برند یا آدرس دامنه را در گوگل جستجو کردید و صفحه اصلی سایت در صدر نتایج جستجو دیده نشد احتمالا سایت شما توسط گوگل جریمه شده است.

از بین متا تگ های معروف می توان به title، description و robots اشاره کرد. متا تگ ها در ظاهر صفحه مشاهده نشده و تنها در کدهای HTML قرار میگیرند. در این قسمت به رایج ترین پرسش های افراد در هنگام اولین برخورد با موضوع سئو پاسخ داده ایم. در این فصل به بررسی پرتکرار ترین سوالات در زمینه سئو پرداخته ایم و در عین حال از طریق پاسخ ها مروری بر فصول قبلی هم داریم. این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید. از سوی دیگر، اگر تغییری پیش‌بینی نشده اتفاق بیفتد، تقریباً هرگز نمی‌توانید از گزارش‌های پیش‌فرض چیزی نتیجه‌گیری کنید.

این صفحات ارزش سئو ندارند چرا که کاربران با این ادبیات در گوگل جستجو نمیکنند. از طرف دیگر این صفحات از نظر موضوعی بسیار به هم شبیه بوده و میتوانند مصداق کنیبالیزیشن باشند. از نظر سطح کیفی محتوایی وبسیما قابل مقایسه با هیچ منبع آموزشی دیگری نیست.