دسته‌ها
اخبار

سئو چیست سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل

با همه گیری ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به انجام خرید اینترنتی اهمیت سرمایه گذاری روی سئو سایت بیشتر شد. اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو درباره سئو استفاده می‌کنند. این مقاله یک راهنمای بسیار جامع است و با مطالعه کامل این راهنما بیش از ۸۰ درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه گوگل خود را فراخواهید گرفت.

با نظر دادن و اشتراک مطالب اثر خاص، به ما برای انتشار مطالب بیشتر و تخصصی تر انگیزه بدهید. اما نباید یک نکته را فراموش کنید، سئو همه چیز نیست، سئو هم پر هزینه است و هم زمان بر، اما اگر نتیجه دهد، بسیار پر قدرت خواهد بود. اگر بخواهم بقیه را هم در نظر بگیرم، این عدد بسیار بزرگ تر میشود و شما تا الان باید درک کرده باشید که چه جنگ بزرگی در رابطه با سئو در دنیا وجود دارد. تنها سایتهایی که از سایت ساز وردپرس استفاده میکنند، روزانه بیشتر از دو میلیون پست منتشر میکنند و این آمار تنها شامل سایت ساز رایگان وردپرس میشود. هیچ تفاوتی میان وردپرس، جوملا، پرستا شاپ از نظر سئو وجود ندارد.

توضیحات متا باید خلاصه‌ای مرتبط از موضوع یک صفحه باشد که کاربران را مطلع و علاقه‌مند سازد. این توضیحات قابلیت این را دارند تا کاربران را متقاعد سازند که این صفحه دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستند. صفحات استاتیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت کلاینت مثل HTML، JavaScript و CSS نوشته می‌شوند. وقتی سرور یک سایت، برای صفحات استاتیک از مرورگری درخواستی دریافت می‌کند، بدون انجام فرآیند اضافه‌ای، به درخواست پاسخ می‌دهد.

  • اگر صفحات شما به خوبی به هم مرتبط هستند، خزنده های موتور جستجو کار آسان تری برای یافتن و ایندکس تمام صفحات شما دارند.
  • علاوه بر تگ h1 که اهمیت بسیار بالایی دارد میتوانیم از تگ های h2 و h3 نیز برای معرفی بهتر موضوع مورد بحث استفاده نماییم.
  • برای این که شما بتوانید ببیشتر با سئو خارجی آشنا شوید ما مقاله سئو خارجی را هم نوشته ایم تا به طور کامل با ویژگی های سئو خارجی هم آشنا شوید و تفاوت های اصولی این دو نوع سئو را نیز درک کنید.
  • بهترین کلمه ی کلیدی سئو اغلب مورد انتظار ترین کلمه در همان محور نخواهد بود.

وقتی گوگل این کلمات را در متن شما ببیند، متوجه می‌شود که به خوبی موضوع را پوشش داده‌اید. زمانی که یک صفحه از وب سایت شما توسط یک مرورگر بارگذاری شود، Page View رخ داده است. اگر یک صفحه چندین بار توسط یک بازدید کننده تازه سازی شود، هر بار یک Page View جدا محسوب می‌شود. به کاربری که از سایت بازدید می‌کند، Visitor یا بازدید کننده گفته می‌شود.

برای محصول یا دسته‌بندی مورد نظر و اولویت‌دار؛ حداقل ۱۰ مقاله بنویسید. با کلیک روی هر بخش؛ در بخش پایین آن جزئیات به نمایش در می‌آید و با کلیک روی جزئیات می‌توانید صفحات را مشاهده نمایید. برای ریدایرکت صفحات می‌توانید از بخش ریدایرکت افزونه یواست استفاده کنید. ضمن اینکه صفحاتی که ارور ۴۰۴ دارند و هیچ معادلی در سایتتان ندارند، می‌توانید روی صفحه تماس با ما ریدایرکت گروهی کنید. وردپرس متن توضیحات کوتاه را در تگ متادسکریپشن صفحه قرار می‌دهد اما با یواست شما می‌توانید متادسکریپشن اختصاصی برای هر صفحه بنویسید.

Spam Score چیست و چه کاربردی دارد؟

بزرگترین مزیت لینک سازی داخلی؟ برخلاف لینک های خارجی، کنترل لینک های داخلی کاملا در دستان شماست. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و بیشتر جایگاه‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند. اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان می‌دهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید. در عوض میتوانید از عبارت “بالا رفتن مرد از کوه” هم استفاده کنید. این مسئله بدان معنا نیست که باید کلمه کلیدی هدف را در همه این مکان ها قرار دهید. با تمرکز بر انواع اهداف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) می توانید به شکل های مختلف کاربر را به خریدار تبدیل کنید.

بهینه سازی وب سایت

ضمن اینکه تعدادی از موارد بالا مانند حداقل‌سازی فایل‌های جاوااسکریپت و CSS در وردپرس امکان‌پذیر نیست و باید به دنبال راه‌های جایگزین بود. افزونه یواست دارای امکانات بسیار زیادی است و تقریبا ۱۰۰٪ سئو تکنیکال سایت وردپرسی خود را می‌توانید با آن انجام دهید. علاوه بر اینکه هسته وردپرس برای سئو بهینه است؛ افزونه‌های بسیار باکیفیتی برای سئو وردپرس وجود دارد که کار سئو در این سیستم مدیریت محتوا را بسیار راحت می‌کند. وقتی وب‌سایت‌های مناسب را پیدا کردید؛ با آن‌ها مکاتبه می‌کنید تا به محتواهای عالی شما بک‌لینک بدهند. در ساخت بک‌لینک با تولید محتوا ۳ نکته کلیدی وجود دارد که اگر هر کدام از این‌ها عالی نباشند؛ پروژه با شکست مواجه می‌شود. یکی از ترندهایی که سال‌ها است در مجامع سئو بین‌المللی روی آن بحث می‌شود؛ ساخت بک‌لینک با تولید محتوا است.

اگر می خواهید برای سایت خود ترافیک جذب کنید، سئو یک الزام مطلق است. طبق یک مطالعه که اخیرا منتشر شده است؛ ۵۷٫۸ درصد از کل ترافیک وب‌سایت‌ها از گوگل سرچشمه می گیرد. به طور خلاصه، سایت‌هایی که در گوگل بهترین عملکرد را دارند فقط در سئو خوب نیستند. لیست کاملی از تمامی لینک سازی‌های انجام شده به همراه آدرس صفحات هدف در اختیار شما قرار می‌گیرد. متن لینک‌های موجود بررسی و در صورت نیاز اصلاح می‌شود تا تا نسبت‌های مناسبی از انواع انکر تکست‌ها را داشته باشید.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند. سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.