دسته‌ها
اخبار

سئو چیست و چه تاثیری بر کسب و کارهای اینترنتی دارد؟ همیار آکادمی

اما موفقیت از آن کسانی است که در همان شبکه‌ی اجتماعی که کاربران‌شان هستند، فعالیت کنند. محتوای صفحه را بیان میکند.اسنیپت بسیار کوتاه است و باید به صورت بهینه نوشته شود. همواره نقش خود را در تعیین استراتژی سئو ایجاد می کند و به نظر نمیرسد که به زودی تغییری روی آن ایجاد کند. در صورتی که نباید اینگونه باشد .باید مثل قبل روند سئوی سایتتان طی شود . ولی باید به این نکته هم توجه داشت صفحات دیگر سایتتان باعث جذب بیشتر مخاطبانتان می شوند .

  • با توجه به گسترش روز افزون استفاده کنندگان از موبایل های هوشمند بیشترین سرچ های انجام شده در اکثر موضوعات امروزه توسط گوشی های موبایل صورت میگیرد.
  • با استفاده از این ابزار سئو داخلی میتوانید چک لیست سئو را مورد بررسی قرار دهید و مواردی که در سایت نیاز به بهبود دارند را متوجه شوید.
  • از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است.
  • این بروزرسانی ها همیشه به صورت رسمی توسط گوگل اعلام شده و به دنبال آن سروصدای زیادی در جامعه سئو ایجاد می شود.

موقعیت سایت شما در صفحه نتایج گوگل تناسب مستقیم با کمیت و کیفیت لینک‌های ورودی به سایت شما دارد. بک لینک‌ از ابتدای پیدایش موتورهای جستجو به عنوان یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در نظر گرفته می‌شد و هنوز هم یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است. محتوای تمامی صفحات اصلی سایت بر اساس اصول سئو و کلمات کلیدی مورد هدف هر صفحه بهینه‌ساز می‌شوند تا رتبه صفحات در نتایج جستجوی گوگل بهبود یابد. اقداماتی است که از درون وب سایت بر روی محتوا، کلمات کلیدی و … انجام می‌شود را سئوی on-page یا داخلی می‌نامند.

اما در واقعیت این منطق درستی نیست و موضوعات مختلف دارای کاربران مختلفی هستند . به عنوان مثال موضوعات تفریحی دارای میزان سرچ بالایی هستند که اکثر سایت های دارای این موضوعات دارای رتبه الکسا بسیار پایینی هستند اما رتبه گوگل کاملا مستقل از رتبه الکسا است. رتبه گوگل بر اساس جستجو کلمات کلیدی مختلف و رتبه ای که موتورهای جستجو به سایت و صفحات سایت شما میدهند است .

Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی چیست؟

به طوری که در بالای صفحه وبلاگ شما نشان داده شود و خوانندگان از این طریق بفهمند که بر روی آن پست یک به روز رسانی بزرگ صورت گرفته است. مهم نیست که یک محتوا چقدر خوب باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیکی که از آن کسب می کنید به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و به روز نگه دارید. ایجاد محتوایی که 10 برابر بهتر از رقبای شما است که به عنوان استراتژی «محتوای 10 برابر بهتر» نیز شناخته می شود. بسیاری از متخصصین سئو استفاده از به اصطلاح کلمات کلیدی LSI را توصیه می کنند. این متن تصویر را برای بازدیدکنندگان کم بینا و همچنین پایشگر ها توصیف می کند.

موتورهای جستجو بعد از خزیدن و پیدا کردن محتوا، آنها را ایندکس یا جمع آوری میکنند. موتور جستجو، ابزاریست که میتواند آنلاین یا آفلاین باشد و به ما کمک میکند تا در یک پایگاه داده، با توجه به معیارهای مختلف مثل عبارات خاص، جستجو کنیم. پس شبکه های اجتماعی و اثر گذار بودن آنها را در سئوی خارجی دست کم نگیرید و در آنها فعالیت مناسبی را داشته باشید.

Dwell Time یا Time on Page چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

وقتی مطلب یا سوالی را در نوار جستجو وارد می‌کنید، لینک‌هایی که در صفحه نتایج برایتان ظاهر می‌شوند، هر کدام یک محتوا هستند. ظرفیت نا‌محدود وب در زمینه تولید محتوا، باعث شده تا اینترنت به بهترین و غنی‌ترین منبع عظیم اطلاعاتی تبدیل شود. محتوا‌ها می‌توانند در اشکال مختلف وجود داشته باشند؛ محتوا‌های متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی. دلیل اینکه گفته می‌شود “محتوا پادشاه است” نیز همین اهمیت بی حد و مرزش است. در فضای اینترنت نیز همین‌گونه است؛ با این تفاوت که موقعیت مغازه شما با ابزاری مثل خیابان اصلی یا کوچه پس کوچه سنجیده نمی‌شود.

نمایش یکسان محتوا در موبایل و دسکتاپ از نظر گوگل بسیار مهم است. اگر سایت شما تازه تاسیس است و هیچ صفحه ایندکس شده‌ای در گوگل ندارد؛ پیاده‌سازی https روی سایت بسیار ساده است. فقط کافی است با ارائه دهنده هاستتان تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید پروتکل SSL را روی سایتتان نصب کنند تا سایت شما با HTTPS نمایش داده شود. البته اگر در سایتتان روی مباحث خاصی مثل آشپزی، استخدام یا چنین مواردی کار می‌کنید و اکثر صفحات سایتتان درباره این موضوعات است بهتر است یک افزونه اختصاصی اسکیما برای سایتتان سفارش دهید تا کد نویسی شود. یا مثلا اگر یک وب‌سایت فروشگاهی دارید نباید آدرس صفحه سبد خرید را در نقشه سایت قرار دهید.

لینک بدهید اما به منابع معتبر

امروزه 60 درصد کاربران وب‌سایت‌ها از طریق موبایل صفحات را بازدید می‌کنند و جست‌وجو در موبایل روبه افزایش است. مثلا شما در SERP می‌بینید که لینک چهارم عنوان جذابی دارد و سریع روی آن کلیک می‌کنید و وقتی وارد لینک می‌شوید با یک محتوای عالی مواجه می‌شوید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک‌تک واژه‌ها می‌کنید! Referring Domain به دامنه‌ای گفته می‌شود که بک لینک‌ها از آن داده شده‌اند. برای درک بهتر موضوع، Referring Domain را بعنوان یک شماره تلفن و بک لینک‌ها را تعداد دفعاتی که از سوی آن شماره تلفن تماس داشته‌اید، در‌نظر بگیرید. مثلا اگر یک صفحه یک بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، پس یک Referring Domain دارد. اگر یک بک لینک از سایت تسنیم و یک بک لینک از سایت تابناک داشته باشد، پس دو Referring Domain دارد.

حالا هرچه افراد معتبر و شناخته شده از شما تعریف کنند، گوگل از این دوستی و ارتباط مطمئن تر می شود. فراموش نکنید اگر این تعریف و تمجیدها ساختگی باشند، ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد و اعتماد بین این دو را از بین ببرد. اونجا یک علامت یا پرچم رو بذاریم برای همیشه ( کسب جایگاه و تثبیت اون ) ممکنه وقتی برگشتیم پایین برای همیشه به خودمون قول بدیم که دیگه کوه نریم چون سخته و همین یک دفعه بسه. در ضمن بعضی از تگها نوایندکسن ، تو صفحه تگ ها رفتم و با یوست چک شون کردم ، برای ثبت تو گوگل مشکلی نداشتن. فقط من بخوام تمام این دوره های پیشنهای شمارو اموزش ببینم و همزمان بخوام روی پیج خودم هم کار کنم .البته پیج گل و گیاه هست. با این کار به بخش Valid منتقل نمی‌شوند بلکه این آدرس ها از سایت شما حذف خواهند شد.