دسته‌ها
اخبار

سئو چیست و چه کاربردی دارد انواع سئو SEO چیست اهداف سئو چیست

اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. برای انجام سئو، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برخی از این روش‌ها سالم هستند و در نتیجه برای موثر واقع شدن نیاز به زمان دارند.

  • البته بعضی از افراد صفحه مقاله را تبدیل به زباله‌دان می‌کنند!
  • بهینه سازی تصاویر و محتوا درون سایت، ساختار چینش صفحات و لینکسازی بین آنها و چندین فاکتور مهم دیگر از جمله مواردی هستند که جزو سئو داخلی سایت محسوب می شوند.
  • اما تقریبا جای شکی نیست که هر دو گزینه میتوانند نقش موثری در موفقیت وب سایت داشته باشند.
  • در این روش نتایج خوب به سرعت کسب می شود اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد و ممکن است هر لحظه گوگل متوجه تقلب شده و سایت را جریمه کند.
  • اگر در دنیای وب‌سایت و سئو در حال فعالیت باشید، به‌خوبی می‌دانید که ابزارهای کاربردی دررسیدن به نتیجه بهتر اهمیت…

اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه یک نشان داده نشود، به اهداف خود نمی رسد. ابزارهای بازاریابی سئو مانند SEMRush طرفداران زیادی در این حوزه دارند. SEMRush یک کرولر یا خزنده وب پرقدرت است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید و از بهترین آن ها بهره ببرید تا میزان کلیک سایت شما بیشتر شود. همچنین SEMRush طول کلمات کلیدی را بررسی می کند و در صورت طولانی شدن کلمات کلیدی، به شما هشدار می دهد. یکی دیگر از محبوب ترین ویژگی های این ابزار، تجزیه و تحلیل دامنه وب سایت و مقایسه آن با رقباست. ابزار SEMRush در اصطلاح پولی است و شما باید هزینه استفاده از آن را بپردازید.

Text to HTML Ratio چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

پس از طراحی و تدوین استراتژی سئو، تعداد بک‌لینک‌های مورد نیاز مشخص می‌شوند. بر این اساس، در یک برنامه زمانی مشخص، کار لینک‌سازی برای شما در سایت‌های هدفمند و مرتبط بصورت طبیعی آغاز می‌شود. بک‌لینک‌های اسپم در فاز تدوین استراتژی بطور کامل شناسایی و مورد بررسی قرار می‌گیرند. در این مرحله این بک‌لینک‌ها به گوگل معرفی می‌شوند تا هرچه سریع‌تر از تاثیر منفی آن‌ها بر سئوی سایت جلوگیری شود. لینک‌سازی مبحث بسیار حساسی در سئو است و در صورت اشتباه با جریمه گوگل مواجه خواهید شد.

مفاهیم مهمی که در عملیات سئو بکار می‌روند

اما الگوریتم پنگوئن گوگل، طی یکی از بروز رسانی‌های خود، بساط لینک سازی‌های غیر‌طبیعی (لینک‌هایی که برای دستکاری رتبه صفحات ایجاد می‌شوند) را بر‌چید و اینگونه بود که کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا کرد. بعد از این بروز رسانی گوگل، سایت‌هایی که با استفاده از لینک‌های Sitewide قصد سئو‌ی کلاه سیاه داشتند، پنالتی شدند و امروزه دیگر شاهد چنین لینک سازی‌هایی نخواهیم بود. در واقع، وب سایت تازه بوجود آمده حکم نوزادی را دارد که لازم است از سلامتش اطمینان حاصل شود و قطعا مدت زمانی طول می‌کشد تا چنین اطمینانی حاصل شود.

به روز رسانی محتوا

پیشنهاد میکنیم برای مقاله، محصول یا خدمات خود از این نوع نشانه گذاری استفاده نکنید. 90% یا تگ هستن که تقریبا” هر هفته با اد کردن محصول جدید آپدیت می شن یا صفحاتی که به مرور زمان با اضافه کردن محصولات خود به خود بهشون لینک داخلی میدم. مسیر یادگیری سئو و مفاهیمی که باید با آنها آشنا شوید را به صورت کامل در دوره نقطه صفر سئو معرفی کرده‌ایم.