دسته‌ها
اخبار

سئو چیست و چه کاربردی دارد انواع سئو SEO چیست اهداف سئو چیست

وبسایتی که در نتایج نخست یا حداقل صفحه اول نتایح جستجو دیده نمی‌شود دقیقاً وضعیت مشابهی با انسان گیر افتاده ته چاه دارد. مراحل سئو در یک سایت شامل سئو تکنیکال، سئو آن پیج و سئو آف پیج است که این مراحل در کنار هم می تواند رشد قابل توجهی برای سایت شما ایجاد کنند. تعداد افرادی که وب‌سایت شما را با جستجو در گوگل یا یاهو پیدا می‌کنند خیلی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی است. سئوی سایت ارزان است؛ درواقع اگر شما خودتان سئو سایتتان را به عهده داشته باشید هزینه‌ی چندانی برای شما نخواهد داشت. خوشحالیم که این بخش مورد توجه شما قرار گرفته و تلاش میکنیم که با جمع آوری نظرات بیشتر ارزش و کارایی آن را تا حد امکان افزایش دهیم. خوشحالیم که محتوای این صفحه از نظر شما مفید و کاربردی بوده است.

  • از دید گوگل بک لینک های با کیفیت می توانند دلیلی برای رتبه بهتر یک سایت در نتایج جستجو باشد.
  • سئو کاران از لقب های متفاوتی استفاده میکنند که دو مورد از آن ها ، Seo Specialist و Seo Expert را نام برد.
  • تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک (مانند LinkMiner) است که به شما کمک می کند بک لینک های رقبای خود را پیدا کنید.
  • تمامی تکنیک و روش‌هایی که برای سئو سایت امروزه استفاده می‌شوند چه توسط افراد مبتدی و چه متخصصین سئو در ۳ دسته کلی قرار می‌گیرند که به ترتیب زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.
  • برای آنکه بهترین نتیجه را از این دو ابزار گوگل بگیرید، می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید.

همانطور که می‌دانید، روزنامه‌ها از وسط تا شده‌اند و فقط نیمه بالایی آن‌ها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا. ویراستاران نشریه‌ها، از این قسمت برای جلب حداکثر توجه خوانندگان بهره می‌گیرند. Above the Fold اهمیت خاصی دارد؛ چرا‌که اولین نمایی است که یک کاربر جدید از وبسایت شما می‌بیند. گوگل در سال 2012 الگوریتم Page Layout (صفحه آرایی) را برای کاهش رتبه وبسایت‌هایی بوجود آورد که در فضای Above the Fold از تبلیغات بسیار زیادی استفاده کرده بودند. Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگ‌های متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه می‌دهد.

هر چه سایت های با کیفیت بیشتری از لینک شما استفاده کرده باشند، یعنی لینک صفحات وب سایت شما را برای مشاهده کاربران خود، در صفحات وب سایتشان قرار داده باشند، اعتبار شما نیز بیشتر خواهد بود. به این امر که سایر سایت ها لینک صفحات سایت شما را در صفحات خود قرار دهند، اصطلاحا بک لینک گفته می شود. مهم ترین تفاوت در جستجوی صوتی و متنی (تایپ شده) کلمات کلیدی مورد استفاده می باشند.

البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود. تیم وب نسیم؛ با دانش و تجربه کار در انواع کسب و کارهای آنلاین در زمینه‌های پزشکی، ساختمانی، املاک، فروشگاهی، خدماتی و … مفتخر است شما را در بهبود و رشد کسب و کارتان، یاری کند. خدمات اصلی وب نسیم در زمینه بهینه سازی (سئو) در ابعاد اجرایی یا مشاوره است. بهینه سازی سایت در بخش فنی و زیرساخت که معمولا ارتباطی با محتوای صفحه ندارد. برای درک بهتر این موضوعو نحوه صحیح انجام آن، پیشنهاد میکنیم مقاله سئو تکنیکال را در وب نسیم مطالعه کنید.

سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!

نقشه سایت با فرمت XML به موتورهای جستجو کمک می کنند تا از اطلاعاتی همانند آخرین زمان بروزرسانی صفحه آگاه شده و از مهمترین صفحات سایت شما برای ایندکس شدن مطلع گردند. در واقع این نقشه سایت لیستی از URL های مهم سایت شما به همراه اطلاعات دیگری است. بنابراین اگر با وجود تمام تلاش ها، رتبه وب سایت شما تغییری نکرد، بهتر است که صبر کرده و به تولید محتوای بهتر در وب سایت ادامه دهید تا نتایج حاصل از تلاش هایتان بالاخره دیده شود. به طور خلاصه گوگل به سایت هایی که از روش های درست سئو استفاده می کنند، پاداش داده و تنها سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند. Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان وب سایت است که ترافیک وب سایت و رفتار کاربران را ردیابی و گزارش می کند.

سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر می‌باشد که در وسط کویر خشک ساخته شده است. اهمیتی ندارد که این فروشگاه به چه میزان اجناس با کیفیت و یا ارزانی ارائه می‌دهد.زیرا هیچ وقت توسط مردم و مشتریان دیده نخواهد شد. سئو سایت مشابه این است که بخواهیم این فروشگاه را در شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین بازار شهر افتتاح کنیم. سرمایه گذاری بر روی سئو، یکی از پیش نیازهای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی است. Crawling – خزش در محتوای سایت هاگوگل مانند یک کاربر وارد سایت شما می‌شود و با راهنمایی فایل robots.txt سایت شما را خزش میکند و اطلاعات را آماده ایندکس شدن می‌کند. عامل‌های مهمی در رتبه‌بندی سایت وجود دارند که باید به آنها توجه کنید.

Static Web Page چیست و چه تفاوتی با Dynamic Web Page دارد؟

Scripting Language یا زبان اسکریپت نویسی اغلب بصورت مترادف بکار می‌روند، در صورتیکه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. زبان اسکریپت نویسی یک زبان برنامه نویسی است در حالیکه زبان برنامه نویسی یک زبان اسکریپت نویسی نیست. اوایل، زبان‌های برنامه نویسی برای ساخت محصولاتی مثل PowerPoint، Microsoft Word و Microsoft Excel نوشته شدند. اما طولی نکشید که نیاز به افزودن یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی در اینگونه برنامه‌ها و نیز بروز رسانی آن‌ها ایجاد شد. اینجا بود که زبان اسکریپت نویسی (که خود یک زبان برنامه نویسی است) پا به عرصه وجود گذاشت.

در صورت جریمه شدن، این وب سایت شماست که تحت تاثیر قرار می گیرد، نه وب سایت شرکت سئو شما. بله، دسته بندی ها موجب نظم بخشیدن به ساختار وب سایت شده و می توانند از رقابت صفحات با یکدیگر در نتایج جستجو جلوگیری کنند. سئو امروزه قدرتمند ترین ابزار کسب و کارها برای بازاریابی تبدیل شده و تقریبا من میتونم بگم بدون سئو، کسب و کارها نمی تونند در این بازار دوام بیارند. در ابتدا برامون سخت بود که هزینه ای رو صرف کنیم، بدون اینکه نتیجه کوتاه مدتی رو مشاهده کنیم. اما بعد از چند ماه همه چیز عوض شد و این سیل ترافیک بود که به سایت ما سرازیر میشد. فایل robots واقع در مسیر ریشه وب سایت ها بوده و این فایل با دستورات خود به راهنمایی ربات های موتورهای جستجو در هنگام پایش و خزیدن در وب سایت ها می پردازد.