دسته‌ها
اخبار

سئو چیست و چگونه کار می کند؟ اهمیت seo در سایت و بالا آمدن در گوگل-دنی سالیوان | سئو

اگر دامنه با حوزه کاری شما مرتبط بوده و اسپم نباشد، مطمئنا تاثیرات مثبتی را مشاهده خواهد کرد. همچنین در نظر داشته باشید که گوگل به واسطه الگوریتم سندباکس، تا چند ماهی به وب سایت هایی که در دامنه های جدید قرار می گیرند، بهای زیادی نمی دهد. لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند. با توجه به تغییرات گوگل در سال های اخیر، گوگل مسئله نمایش سایت در دستگاه های موبایل را در اولویت قرار داده است.

  • بعنوان یک کاربر، زمانی‌که در گوگل عبارتی را برای جست و جو سرچ می‌کنید، گوگل عبارات سرچ شده متداول و مرتبط با آن عبارت را نشان می‌دهد.
  • این تکنیک‌ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت.
  • نویسندگان محتوای موفق، یادگیرندگان سریعی هستند که تحت فشار به خوبی کار می کنند و می توانند در یک ضرب الاجل محدود، یک محتوای خوب و قابل قبول برای مشتریان ایجاد کنند.
  • اگر حاوی کلمه کلیدی هدف باشد، اینگونه به گوگل اطلاع می دهید که صفحه ای که به آن لینک می دهید درباره چیست.
  • مهم ترین فاکتوری که برای موفقیت یک سایت باید در نظر گرفت این است که به استانداردهای سئو در هنگام طراحی و کد نویسی سایت توجه شود.

همانطور که از اسمش پیداست، تمام فعالیت هایی است که در خارج از سایت صورت می گیرد تا به بهتر سئو شدن سایت کمک کند. در حال حاضر نیز این متخصصین برای پیدا کردن تاثرپذیری بیشتر در موتور های جستجو همواره در حال تلاش هستند، تا بتوانند رتبه ی سایت خود را با بهینه سازی در گوگل بالا بیاورند. سئو در زمانی کهموتور های جستجو(گوگل) پدید آمد، جای خود را در میان آنها پیدا کرد. سئو به دهه 1990 میلادی، زمانی که موتور های جستجو Yahoo، Alta Vista و … توسط بزرگ ترین مدیران سایت بوجود آمد، برمی گردد. پس از گذشت زمان و با پیشرفت اینترنت و ایجاد کسب و کار های جدید، موتور های جستجو نیز پیشرفت کرده و خود را با این نوآوری تطبیق دادند. یکی دیگر از فاکتورهای خارجی که در SEOنقش دارد، رقابت شما در رابطه با جایگاه کسب و کار خاص شما است.

نه، فقط به این معنی است که گوگل می تواند نسخه موبایل وب سایت من را بخواند. خیر، لینک دادن به وب سایت های دیگر تنها بازدیدکنندگان را از سایت شما دور می کند. به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید. لینک های خارجی موجب انتقال کاربران از یک صفحه از دامین شما به صفحه دیگری از دامینی دیگر می شوند. همچنین یک گزارش عالی برای استفاده در هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک از گوگل است (صفحاتی که افراد پس از جستجو بازدید می کنند صفحات فرود نامیده می شوند).

لیست کامل 29 تایی از خطاهای سرچ کنسول گوگل [+ آموزش رفع]

خیلی از افراد فکر می‌کنند محتوای تکراری یعنی کپی کامل از یک صفحه دیگر. بله این هم جزو محتوای تکراری است اما اینکه نویسنده؛ فقط اقدام به بازنویسی محتواهای دیگر سطح وب کند هم نوعی محتوای تکراری به حساب می‌آید. در ادامه به معرفی ۵ استراتژی برای موفقیت در بازاریابی محتوا پرداخته‌ام. سئو بخشی از سیستم بازاریابی یک مجموعه تجاری است و بازاریابی محتوا سهم زیادی در موفقیت سئو دارد.

هرچه صفحه لینک دهنده معتبرتر باشد، بک لینک از آن ارزش بیشتری برای شما به همراه دارد. الگوریتم PageRank را با معیار قدیمی به همین نام که توسط گوگل برای نمایش رتبه صفحات (از 0 تا 10) استفاده می شد، اشتباه نگیرید. بهترین روش این است که کلیدواژه هدف را نزدیک به ابتدای تگ عنوان قرار دهید. هرچند این کار، اجباری نیست و نباید خود را ملزم به انجام آن کنید. بارگذاری تنبل یک فرآیند ساده است که در آن محتوایی که در بالای صفحه قابل مشاهده است در اولویت قرار می گیرد و بقیه کمی دیرتر بارگذاری می شوند.

نحوه مدیریت سئوی سایت و چک لیست واجبات

این کار سبب می‌شود درصورتی که کاربر یکی از تایتل‌های شما را جستجو کرد، شما هم به عنوان پیشنهاد به کاربر نمایش داده شوید. استفاده از هدینگ‌ها اصول و قواعد خاص خود را دارد که در محتوایی جامع به توضیح آن پرداخته‌ایم. به عنوان مثال در حوزه سئو سایت، یک مقاله جامع به نام “سئو چیست” داریم که به تمامی مباحث سئو پرداخته است. حوزه سئو شامل زیرشاخه‌هایی همچون، آموزش سئو، خدمات سئو، استراتژی سئو، سئو داخلی، سئو خارجی، سئو محلی، سئو تکنیکال، لینک‌سازی و… می‌شود.

اصطلاحات مهم سئو چیست؟

در 25 سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی مبتنی بر متن ها، به عصر یادگیری ماشینی حرکت کرده اند. بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شده اند، اما بسیاری از آنها در سطح گمانه زنی و نظریه باقی مانده اند. از نقطه نظر عملی، بهتر است بر روی عواملی تمرکز کنید که تأثیرشان ثابت شده است، اما همچنین سعی کنید که امتیاز خوبی را در همه زمینه ها کسب کنید.

نوع خاصی از ربات های پایشگر گوگل هستند که نتایج واقعی جستجو و کیفیت صفحات رتبه بندی شده را ارزیابی می کند. بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید. شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه بسیار بهتری باشد.

موتورهای جستجو و کاربران برای محتوای باکیفیت ارزش قائل هستند، اما ممکن است به هر دلیلی نتوانید محتوای در سطح بالا تولید کنید. یک گزارش‌نویس به طور مداوم رتبه‌ کلمات کلیدی، میزان ترافیک سایت، روند جستجو، بک‌لینک‌ها و تست‌های تشخیصی را برای اندازه‌گیری موفقیت شما بررسی و به شما گزارش می‌کند. محتوای با کیفیت بالا، وب سایت شما را به عنوان یک مرجع معرفی می کند و برای جذب بازدیدکننده و افزایش رتبه ضروری است. در این بخش می‌توانید متوجه شوید صفحات سایت شما در یک بازه زمانی مشخص چقدر ورودی داشته است، چند بار دیده شده است، چقدر نرخ کلیک داشته و در چه جایگاهی در نتایج گوگل قرار دارد. در ابزار گوگل‌مپ می‌توانید محل فیزیکی مجموعه خود را ثبت کنید تا وقتی کاربری نام وب‌سایت یا مجموعه شما را در گوگل جستجو کند، یک پنل دانش در کنار نتایج جستجو به نمایش در آید. با جستجوی این کلمه کلیدی، نتایج اول گوگل مربوط به تصاویر، نقشه‌ها (۳packs) و ویدیوها است و احتمال خیلی کمی وجود دارد که کاربری از این موارد عبور کند و روی لینک شما کلیک کند.