دسته‌ها
اخبار

سئو چیست کاربرد SEO چیست همه چیز درباره سئو سایت سون لرن-دنی سالیوان | سئو

بنابراین اگر به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند و بیشتر هستید، به هر نحوی که شده، موضوع سئو را جدی بگیرید. علاوه بر این که میزان کیفیت محتوا و اعتبار سایت برای گوگل مهم است، رتبه بندی سایت برای نمایش آن ها به کاربر نیز اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که سایت هایی که در صفحه اول گوگل برای جستجو کلمه کلیدی مد نظر کاربر به نمایش در آمده اند، از شانس بالاتری برای دیده شدن و جلب توجه کاربر برخوردار هستند.

  • بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت می‌دهد!
  • سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو می باشد و شاید فقط یک کلمه سه حرفی باشد اما می تواند یک دنیا تفاوت در استراتژی های بازاریابی دیجیتال شما ایجاد کند.
  • سئو به شما کمک می‌کند سایتتان در نتایج اول گوگل باشد و به صورت رایگان بازدیدکننده دریافت کنید.
  • رل کنونیکال یا تگ کنونیکال به شما امکان می دهد به موتورهای جستجو بگویید که برخی از صفحات دارای محتوای کاملا مشابه یا تا حدود زیادی مشابه هستند.
  • البته هرچند ماه یک‌بار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد.

اگر بخواهید در کمتر از یک ماه سایتتان را به صفحه اول نتایج جستجو رساندباید گوگل را گول بزنید. پس نقشه های گوگل از این باب که دربرگیرنده کلیه لینک های موجود در سایت ما و وبلاگ ها می باشند کاربردی و مهم هستند. موتورهای جستجو یک و یا مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها و قواعد مختلف برای تعیین اینکه چه صفحاتی را برای هر جستجو نشان دهند استفاده می‌کنند.

محتوای متمرکز بر مخاطبان اصلی خود تولید کنید، که می‌تواند برای آنها جذاب باشد و ویروسی شود. این معیار ارتباطی به گوگل ندارد و توسط سایت moz.com ارائه شده است. لینک یک تگ HTML است (تگ a) که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه یا فایل دیگری هدایت می‌شود. صفحات داخلی سایت نیز هر کدام دارای ارزشی هستند و لینک‌های داخلی سایت نیز مانند بک‌لینک‌ها می‌توانند ارزش را انتقال دهند. پست مهمان مقاله‌ای است که می‌توانید به صورت رایگان در وب‌سایت‌‌های دیگر منتشر کنید.

در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت در فرین آکادمی مراجعه کنید. به عنوان مثال، سرعت سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی سئو آن است. اما اگر شما یک بار سرعت وب سایت خودتان را بهینه کنید، نیاز به فعالیت مداوم و دوباره برای آن ندارید. اما در مقابل، برخی از فاکتورهای دیگر SEO هستند که شما برای پیشی گرفتن از رقبا و ماندن در نتایج اول، باید دائما آنها را رعایت کنید.

مراحل سئو

همه اینها فاکتورهای سئوی داخلی هستند که می‌توانید، روی آنها کار کنید. مطالعات بسیاری نشان می هند که محتوای بلند و سرگرم کننده رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب می کنند. معمولا محتوای بالای 2000 کلمه (مانند همین صفحه) شانس باتری برای کسب رتبه های یک گوگل را دارند. بنابراین محتوای وب سایت را در راستای نیاز کاربر نوشته و به سوالات آنان پاسخ جامعی دهید. چشم انداز کلی در بردارنده پیاده سازی استراتژی مناسب با هدف افزایش ترافیک ارگانیک و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوست. دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود.

لینک بیلدینگ یا لینک سازی در سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که لینک‌ها می‌توانند مقداری از اعتبار صفحه مبدا را به صفحه مقصد منتقل سازد. هدف از ایجاد لینک، دستیابی کاربر و موتورهای جستجو به صفحات دیگر می‌باشد. هرچه میزان لینک دهی به یک صفحه و یا یک سایت بیشتر باشد، اعتبار آن نزد موتورهای جستجو افزایش می‌یابد. استفاده یا عدم استفاده از سایت مپ در رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر ندارد و تنها باعث شناخت درست گوگل از صفحات سایت می شود. اما حتماً از سایت مپ استفاده کنید و از اثربخشی آن بهره ببرید.

انواع تولید محتوا برای سایت

چرا که هر کاربر، وب‌سایت را از نزدیک‌ترین سرور به منطقه خود مشاهده می‌کند. در ادامه می‌خواهم تعدادی از عوامل افزایش سرعت سایت را توضیح دهم. آزمایش‌ها نشان داده است که اسکیما مارک‌آپ، تاثیر مستقیم روی رتبه بندی ندارد. اما اسکیما مارک‌آپ به طور غیر مستقیم باعث افزایش رتبه می‌شود. استفاده صحیح از اسکیما مارک‌آپ باعث می‌شود گوگل و سایر موتورهای جستجو؛ بهتر مطالب سایت شما را درک کنند. حالا اگر یک سایت بزرگ داشته باشید که تعداد صفحات زیادی داشته باشد و هر روز بروزرسانی می‌شود و در آن محتوای جدید قرار می‌گیرد؛ بودجه خزش مهم می‌شود.

در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند. سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست. در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است.

مثلا اگر در یک صفحه، صدها بار از کلمه کلیدی استفاده می‌شد، آن صفحه رتبه بهتری کسب می‌کرد. بنابراین وب‌مسترها رو به پمپاژ کلمات کلیدی در صفحه آورده بودند. موتورهای جستجوی قبل از گوگل، معیارهای رتبه‌بندی را کاملا بر اساس متن داخل صفحه اندازه‌گیری می‌کردند. در واقع برای رسیدن به رتبه اول گوگل (مخصوصا در کلمات کلیدی رقابتی) نیاز به بک‌لینک‌های با کیفیت داریم. حالا وب‌سایت‌ها هم برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو باید وب‌سایتشان را برای موبایل نیز بهینه کنند. این ساده‌‌انگاری است که فرض کنیم یک صفحه با دریافت تعداد کمی کلیک بیشتر نسبت به سایرین در نتایج جستجو افزایش رتبه میابد.