دسته‌ها
اخبار

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم-دنی سالیوان | سئو

تگ Alt به موتورهای جستجو کمک می‌کند متوجه موضوع عکس و ارتباط آن با متن شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تگ alt می‌توانید به مقالۀ تگ آلت چیست در وبلاگ ما مراجعه کنید. Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود. هم کاربران و هم موتور‌های جستجو از لینک‌های داخلی برای پیدا کردن محتوا روی یک وبسایت استفاده می‌کنند. لینک‌های داخلی از این جهت که به موتور‌های جستجو کمک می‌کنند تمام صفحات یک سایت را پیدا کرده، بفهمند و ایندکس کنند، اهمیت بسیاری دارند. اگر از آن‌ها بطور راهبردی و برنامه‌ریزی شده استفاده کنید، می‌توانند اعتبار صفحات را نیز منتقل کنند.

  • Seo مخفف Search Engine Optimization به معنای افزایش مقدار و کیفیت بازدید از طریق وب سایت می باشد.
  • اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند.
  • دایرکتوری‌های محلی سایت‌هایی هستند که مردم برای دریافت نظرات در مورد مکان‌هایی برای خرید، غذا خوردن و خدمات محلی مراجعه می‌کنند.
  • قبل از اینکه بخواهیم یک وب سایت را بهینه سازی کنیم، باید پایه و اساس آن را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنیم که مشکلی در آن وجود نداشته باشد.
  • استراتژی یعنی مشخص کردن هدف و طراحی پلن‌های دقیق و توام با جزئیات برای رسیدن به آن هدف.
  • همه‌گیری کرونا باعث شد بسیاری از کسب‌وکارها بر اهمیت حضور خود در فضای مجازی آگاه و بر آن تمرکز کنند.

نتیجه استفاده از این اسکیما این است که صفحه شما در نتایج جستجو با ستاره به نمایش درآید. اینجا است که موضوع کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی پیش می‌آید. وب‌سایتی که اتوریتی پایینی دارد (مثل وب‌سایت‌های تازه تاسیس) قطعا نمی‌توانند در کلمات کلیدی پر جستجو، با وب‌سایت‌های بزرگ رقابت کنند. طراحی پلن‌های دقیق و با جزئیات کامل برای دستیابی به ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو.

یک مثال واقعی از ثروتمندشدن سایت‌ها در نتایج اول گوگل

بنابراین بهترین کار برای قرار دادن لینک‌های داخلی در صفحه محصول؛ در پایین صفحه محصول است. اگر در صفحه محصول لینک قرار دهید ممکن است کاربر روی لینک کلیک کند، از صفحه خارج شود و دیگر به این صفحه برنگردد. اما یک وب‌سایت صفحات مختلفی دارد و برای هر کدام محتواهای متفاوتی نیاز است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازم. از نظر سئو؛ هر یک از صفحات سایت یک ارزش مشخصی دارند و این ارزش با استفاده از لینک به صفحات دیگر منتقل می‌شود.

البته به نظر من نیاز است در یک وب‌سایت هم روی کلمات کلیدی کوتاه کار شود و هم روی کلمات کلیدی طولانی. این الگوریتم در واقع یک ماشین یادگیری با سیستم هوش مصنوعی است. یعنی از رفتار کاربران با نتایج جستجو نکاتی را یاد می‌گیرد و در ارائه بهتر نتایج جستجو آن را به کار می‌گیرد. الگوریتم رنک‌برین ساختاری کاملا متفاوت از سایر الگوریتم‌ها دارد و تاثیر بسیار زیادی در رتبه‌بندی نتایج جستجو دارد. بنابراین مهم است که با یک مشاور سئو کار کنید که می‌تواند به درستی توضیح دهد که چرا این کلمات کلیدی را انتخاب کرده‌اند.

Static Web Page چیست و چه تفاوتی با Dynamic Web Page دارد؟

در سپتامبر ۲۰۱۳ گوگل اعلام کرد که یک ماه قبل یک الگوریتم کاملاً جدید به نام “Hummingbird” را ارائه کرده است. سایت searchengineland در این رابطه تحلیل جالبی ارائه کرده است که من در ادامه به صورت خلاصه آن را آورده‌ام. یادگیری ماشینی یعنی کامپیوتر به جای اینکه توسط انسان آموزش داده شود، می‌تواند به خود آموزش دهد که چگونه کاری را انجام دهد. دایرکتوری‌های محلی سایت‌هایی هستند که مردم برای دریافت نظرات در مورد مکان‌هایی برای خرید، غذا خوردن و خدمات محلی مراجعه می‌کنند. این کار باعث می‌شود شانس بیشتری در جستجوهای محلی داشته باشید. مثلا تفاوتی نمی‌کرد فردی عبارت «خرید دوچرخه» را از لاهیجان جستجو کند یا لنگرود.

وبلاگ گوگل Webmaster Central

✅ توصیه می‌کنیم ابتدا مقاله آموزش سئو دی ام روم را به طور کامل مطالعه کنید. در واقع به جز سئو، اثرگذاری باقی روش‌های بازاریابی به صورت موقت و کوتاه مدت است و برای بدست آوردن نتیجه دلخواه می‌بایست به طور مداوم کنترل و زیرنظر گرفته شود. ولی سئو اثری بلند مدت دارد و همچنین هزینه و وقت کمتری را نسبت به سایر روش‌های بازاریابی به خود اختصاص می‌دهد. این کار سبب می‌شود که کاربر و خواننده حس بهتری نسبت به سایت و محتوا پیدا کند و تعامل بهتری با سایت برقرار کند. مجموع این عوامل سبب می‌گردد که گوگل به مرور زمان حساسیت بیشتری روی صفحه شما نشان دهد و درصورت مکرر بودن این موضوع، به مرور از صفحه نتایج حذف خواهید شد. علاوه بر موارد ذکر شده، پسوندهای “COM.“و “NET.” به افزایش اعتبار بالای یک صفحه کمک می‌کند.

لینک های داخلی رتبه سایت را بهبود نمی بخشند، اما می توانند به پایش وب سایت شما کمک کنند. ریدایرکت 301 به معنای انتقال دائمی محتوای یک URL به URL دیگر است. با ایجاد ریدایرکت مطمئن خواهید شد که کاربران شما با کلیک بر روی لینک های قدیمی سایت در هر کجای وب به صفحات جدید منتقل می شوند. Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان وب سایت است که ترافیک وب سایت و رفتار کاربران را ردیابی و گزارش می کند.

از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود مثل، بهترین، مقایسه دو محصول و… وب سایت خود را دوستدار سئو و مطابق با استاندارهای SEO طراحی کنید. اگر گمان می‌کنید که استفاده از سئو در استراتژی کسب و کارتان هیچ معایبی به همراه ندارد سخت در اشتباه هستید. البته باید اشاره کرد که این معایب آن قدرها هم که فکرش را می‌کنید پردردسر نیستند و سئو در کل بیشتر سعی بر پیشرفت سایت شما دارد اما در هر صورت سختی‌های خودش را به همراه دارد. تعداد افرادی که وب‌سایت شما را با جستجو در گوگل یا یاهو پیدا می‌کنند خیلی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی است. راستش را بخواهید سئو آنقدرها هم که فکرش را می‌کنید استراتژی بزرگ و پر پیچ و خمی نیست، پیاده‌سازی این استراتژی در کسب و کارتان فقط مستلزم دو مرحله است؛ در واقع باید بگویم دو خوان!

Google Search Console یا کنسول کنسول گوگل را به منظور ارزیابی عملکرد جستجوی ارگانیک وب سایت نصب کنید. سایت ماز که همانند دیگر سایت هایی که در این مقاله به شما معرفی نمودیم از معترترین منابع خارجی برای آموزش Seo می باشد. همچنین سایت ماز دارای ابزار نه چندان قدرتمندی در زمینه آنالیز سایت های زقبا می باشد که بیشتز همین ابزار باعث افزایش شهرت moz شده است.