دسته‌ها
اخبار

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

این باعث می شود که سایت شما بیشتر مورد توجه گوگل نسبت به رقبا قرار گرفته و راحت تر به نتایج برتر گوگل برسد. لینک به محتوای اسپم؛ در بخش قبلی، ما در رابطه با بک لینک از منابع با کیفیت و تاثیر مثبت آن بر روی اعتبار وبسایت شما صحبت کردیم که باعث می شود رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا کند. اما در صورتی که شما از وبلاگ های اسپم، تالارهای گفتمان و یا منابع کم اعتبار دیگری لینک داشته باشید، ممکن است بر روی رتبه بندی SERP شما تاثیر منفی داشته باشد. Duplicate Content یا محتوا‌ی تکراری، محتوا‌یی است که بیش از دو جا در اینترنت وجود داشته باشد. به بیان دیگر، محتوا‌ی تکراری به هر محتوا‌یی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوا‌ی دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحه‌ای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته می‌شود.

  • در صورتی که آن ها اول با کسب و کار شما رو به رو شوند، احتمال خریدشان از شما بسیار بالا است.
  • سئوی کلاه خاکستری دقیقاً میان سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید است.
  • نوع دائمی کد 404 است و حکایت از آن دارد که منبع مورد نظر برای همیشه از دسترس خارج شده و از‌بین رفته است.
  • در سئو، سئوکار با توجه به علم و تجربه خود، فاکتورهای لازم برای بهینه شدن سایت را در آن پیاده سازی کرده و سعی میکند هر صفحه از آن را “روی کلمات” مربوطه، در نتایج جستجو به رتبه بهتری برساند.

دو عمل تقسیم بندی و فیلتر کردن داده ها در انتخاب داده های مناسب جهت تجزیه و تحلیل بسیار مهم است. گزارش ها بر اساس نوع داده هایی که ارائه می کنند به 5 دسته اصلی تقسیم می شوند. در این راهنمای سئو، ما 3 استراتژی رایج را که بسیار خوب عمل می کنند را پوشش خواهیم داد.

آیا سایت ساز وردپرس بهتر سئو می شود

سئو کلاه سفید یک استراتژی بلند مدت می باشد که کسب رتبه خوب در آن محصول بهینه سازی خوب، محتوای با کیفیت و در اولویت قرار دادن کاربر است. سئو فرایند بهینه سازی وب سایت با هدف بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجو و کسب ترافیک بیشتر است. اگر علاقه دارید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، مقاله نرخ پرش یا بانس ریت را مطالعه کنید. این دقیقا همان دلیلی است که در بخش آموزش سئو داخلی گفتیم لینک های داخلی روی سئو سایت شما تاثیر دارند.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین نکته این است که Featured snippet های موجود را بررسی و از آنچه برای رقابت با آن مفید است، الهام بگیرید. بسیاری از صفحاتی که در Featured snippet ظاهر می شوند رتبه اول گوگل را ندارند. بزرگترین مزیت داشتن یک Featured snippet این است که می توانید نسبت به رقبای خود برتری کسب کنید، حتی اگر صفحه شما رتبه پایین تری داشته باشد. در پست دیگر ما در مورد سایت مپ های XML اطلاعات بیشتری کسب کنید.

محصولات باید محتوا داشته باشند تا کاربران بتوانند آن را بشناسند و خریداری کنند. به طور کلی تولید محتوای باکیفیت همان طور که قبل‌تر گفته شد، کمک ویژه ای به سئو سایت و رسیدن به نتایج اول گوگل می کند. با بهبود سئو سایت، جایگاه صفحات وب سایت و محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو ساده ارتقاء پیدا می کند. اگر امکان بررسی و تجزیه تحلیل نحوه عملکرد خود را نداشته باشید تمام وقت و انرژی‌ای که برای انجام این مراحل انجام داده‌اید به هدر خواهد رفت.

۵- ساختار اطلاعاتی وبسایت و لینک‌های داخلی در سئو

Hidden Content محتوای متنی یا لینک‌های یک وبسایت است که در کد‌های منبع وجود دارد اما برای بازدید کنندگان قابل مشاهده نیست. Hidden Content بطور کلی یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه بحساب می‌آید. در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه‌های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور‌های جستجو ایجاد می‌کردند. اما در مقابل، کاربران محتوایی را می‌دیدند که بطور معمول رتبه خوبی دریافت نمی‌کرد. Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتور‌های جستجو در اسنیپت‌های صفحات نتایج خود نشان می‌دهند. همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند.

در عوض بدون تأمل وارد لینک اول می‌شوید و با یک محتوای بد مواجه می‌شوید و سریع صفحه را ترک می‌کنید. بنابراین اگر تعداد کاربرانی که سریع صفحه را ترک می‌کنند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را تنزل می‌دهد. برای مثال می‌توان به هدرها ، فوترها و سایت‌بار اشاره کرد که تاثیر خاصی در سئوی یک وب سایت نخواهند داشت.

عامل سومی که در الگوریتم Rankbrain بررسی می‌شود مدت‌زمانی است که کاربر پس از ورود به سایت شما در صفحه موردنظر سپری می‌کند. هر چه کاربر زمان بیشتر در آن صفحه بماند یعنی سایت شما توانسته رضایت آن را جلب کند. خوب اینکه چطوری باید CTR را افزایش دهید خود یک بحث بسیار مفصل است که توصیه می‌کنم حتماً مقالات سایت ما را مطالعه کنید و یا برای یادگیری حرفه‌ای و تسلط به تکنیک‌های آن در دوره سئوشرکت کنید. استفاده از ویدیوهای آموزش در انتهای مقالات نیز یکی از بهترین تکنیک‌هایی است که می‌توانید برای سئو سایت خود از آن‌ها بهره ببرید.