دسته‌ها
اخبار

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

سئوی داخلی فضای بسیار رقابتی دارد و توجه به هر نکته ای از آن، در سبقت گرفتن از رقبا تاثیرگذار خواهد بود. گوگل (یا هر موتور جستجویی که شما از آن استفاده می کنید) یک خزنده ی وب دارد که می رود و اطلاعات و همه ی محتواهایی که می تواند در اینترنت بیابد جمع آوری می کند. خزنده همه ی آن اطلاعات صفر و یکی را به موتور جستجو می آورد تا یک لیست درست کند. سپس این لیست از طریق یک الگوریتم که تلاش می کند تمامی آن اطلاعات را با پرسش شما هماهنگ کند تغذیه می شود. بهره گیری از تجارب یک آژانس سئو سایت، به شما این امکان را می دهد تا تمرکز خود را بر روی دیگر فعالیت ها گذاشته و شاهد ارتقاء و بهبود سئو سایت باشید. اما برای آنکه بتوانید به بهترین شکل نتیجه بگیرید، به 7 ویژگی مهم که یک آژانس سئو باید به آن ها توجه کند، دقت کنید.

  • مطمئنا کسب آگاهی پیرامون چنین مقوله گسترده‌ای، به یک منبع معتبر و معلمی توانا نیاز دارد.
  • اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود.
  • یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند.
  • بسیاری از بازاریابان قبلاً فکر می کردند که محتوا و سئو بازیگران جداگانه ای هستند.
  • موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل می‌‌‌کنند.

پیشنهاد میکنیم برای مقاله، محصول یا خدمات خود از این نوع نشانه گذاری استفاده نکنید. توصیه خود گوگل این هست که برای مقالات از امتیازدهی ستاره‌ای استفاده نکنید. در حال حاضر نشانه گذاری به عنوان Article و در موارد آموزشی استفاده از FAQ بهترین انتخاب است. 90% یا تگ هستن که تقریبا” هر هفته با اد کردن محصول جدید آپدیت می شن یا صفحاتی که به مرور زمان با اضافه کردن محصولات خود به خود بهشون لینک داخلی میدم. مسیر یادگیری سئو و مفاهیمی که باید با آنها آشنا شوید را به صورت کامل در دوره نقطه صفر سئو معرفی کرده‌ایم.

نمونه بارز یک سایت ویکی، Wikipedia است که به زبان‌های متعددی نوشته شده و هر کس می‌تواند آن را ویرایش کند. مثلا لینکی با عنوان “استراتژی‌های سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود. میزان دیده شدن و جستجو در دنیای اینترنت می‌باشد که می‌‌توانید آمار دقیقی در وب مستر تولز از آن مشاهده کنید.

استفاده از لینک‌سازی خارجی

اگر چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌. بله مطالب اگر در زیر دامنه و دامنه اصلی کپی باشند شما دچار جریمه خواهید شد و به سئو شما اسیب وارد می شود. در صورتیکه می خواهید به سئو سایت شما آسیب وارد نشود می توانید مطالب زیر دامنه خود را Noindex یا ریدایرکت نمایید تا مشکلی پیش نیاید.

Page Authority چیست و چه تفاوتی با Domain Authority دارد؟

در واقع ما نمی‌دانیم که آیا گوگل واقعاً فقط به این اندازه از داده‌ها اکتفا می‌کند یا این که تمام رفتار کاربران را از تمام سرویس‌ها زیر نظر دارد. کم‌کم سایت‌هایی که ریسپانسیو نبودند موقعیتشان را از دست دادند و به رتبه‌های پایین‌تری رسیدند. پس در زمان طراحی سایت این نکته را حتماً لحاظ کنید و سایتی طراحی کنید که ریسپانسیو باشد. برای مثال با اسکیما می‌توانید به گوگل بگویید که در این صفحه مقاله‌ای دربارۀ “دیجیتال مارکتینگ” با عنوان “سئوی داخلی” نوشتۀ “تیم نوین” داریم که به تازگی منتشر شده است. مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2018) منتشر شده‌اند.

سئوی کلاه سیاه تکنیکی است که در مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد. در این مدل، به قوانین وضع شده توسط موتورهای جستجو هیچ توجهی نمی‌شود و سئوکار یا وبمستر سعی می‌کند با فریب موتورهای جستجو و دور زدن قواعد تعیین شده در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه‌ی دلخواه برسد. استفاده‌ی بیش از حد از کلمه‌ی کلیدی در متن (تراکم بیش از حد بالا)، بهره بردن از تگ‌های غیرمرتبط با محتوا، استفاده از مطالب کپی و امثال آن از جمله تکنیک‌های رایج در سئوی کلاه سیاه محسوب می‌شود. باید توجه داشته باشیم که سئوی کلاه سفید فرآیندی زمان‌بر است و شاید نتواند نتیجه‌ی دلخواه ما را در سریع‌ترین زمان ممکن حاصل کند اما در دراز مدت بسیار زیاد تاثیرگذار است. در واقع این بهترین تکنیک سئو است اما با این روش زمان می‌برد تا شما به رتبه خوبی برسید البته بعد از رسیدن به رتبه‌های بالا، احتمال افت رتبه سایت شما بسیار کم خواهد بود.

در کل اصول برای همه سایت ها یکسان می باشد ولی در یک سایت فروشگاهی به علت تعداد صفحات زیاد در دسته بندی ها و محصولات می بایست می بایست یک برنامه ریزی دقیق نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت سئوکار در ارتباط باشید. در برخی از نظر سنجی ها مطرح شده است که حدود 40 درصد از بحث سئو مربوط به موارد داخلی وب سایت است و حدود 60 درصد از سئو مربوط به موارد خارج از وب سایت است.

اگر فرضا شما در حوزه فروش فلزات فعالیت می‌کنید، شاید «قیمت مس» یا «قیمت آهن» برای شما یک کلمه کلیدی محسوب شود. مجموعه وب جوان از سال 1397 تا سال 1399 در 4 پروژه سئو و بهینه سازی کامل ( 0 تا 100 ) اثر گذار بوده و در 12 پروژه نیز به عنوان مشاور وارد عرصه کاری شده است. سئو یا بهینه سازی وب از عبارت انگلیسی Search Engine Optimization برگرفته شده است که به طور کلی به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوست. لینک ها در سطح وب، پیوند هایی را بین دو صفحه یا دو بخش از صفحه برقرار میکنند که اکنون منظور از لینک پیوندهایی است که بین دو صفحه با آدرس های متفاوت (آدرس های صفحات مختلف یک سایت یا حتی سایت دیگر) مد نظر است.

بازدید کنندگان باید بتوانند از طریق کامپیوتر، تبلت و موبایل به راحتی سایت شما را مشاهده کنند. هر چه یافتن اطلاعات مورد نیاز کاربران سخت تر باشد، احتمال این که سایت شما را ترک کرده و به سراغ سایت دیگری بروند، بیشتر خواهد بود. Above the Fold محتوایی است که قبل از آن که کاربر صفحه را اسکرول کند، روی یک وبسایت قابل مشاهده است.