دسته‌ها
اخبار

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

استفاده از اعداد در عنوان مطلب می تواند رتبه بهتری به مطالب شما داده و کاربران را نیز تشویق به کلیک کردن روی آدرس سایت شما نماید. نامک های طولانی هم ممکن است به درستی نمایش داده نشوند و هم برای سئوی سایت شما خوب نیستند. برای این که سئوی داخلی شما به درستی اجرا شود باید لینک نوشته های خود را برای گوگل بهینه نمایید. این مثال دقیقاً مانند سایتی است که در داخل بسیار بهینه شده ولی راه ارتباطی با موتور جستجو ندارد. و در مقابل سئوی خارجی قرار دارد که تمامیه موارد آن در اختیار ما نیست اما میتوانیم با تکنیک هایی بر آنها اثر خاصی بگذاریم تا به نتایج اول بیاییم.

  • به عبارت دیگر کاربران زمان خود را صرف وب سایتی خواهند کرد که سرعت بالا، محتوای ارزشمند و رابط کاربری مناسبی دارد.
  • این موضوع بدان معناست که صفحه لینک دهنده باید در مورد موضوعی مشابه با صفحه لینک داده شده باشد.
  • منتها دقت داشته باشید که مانند دیگر بخش های سئو از آن سو استفاده نموده و به شکل طبیعی از کلمات کلیدی در این مکان ها استفاده نمایید.
  • اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است.
  • من میدیدم که همه جا از سئو صحبت میشه و همیشه دوست داشتم بتونم منم سر رشته ای از این سئو داشته باشم.

متن لینک دقیقا مطابق کلمه کلیدی باشد که صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است را منعکس کند. قواعد پیچیده ای که باعث میشود موتورهای جستجو تشخیص دهند کدام صفحه برای به دست آوردن رتبه لیاقت بیشتری دارد. ایجاد صفحات کاربری در شبکه های اجتماعی همچون LinkedIn، Facebook، Instagram، Tweeter و… به بالاترین آمار بازدید سایت می‌انجامد. بک لینک ها، شامل لینک هایی میشوند که سایر وبسایتها به یک صفحه از سایت ما میدهند.

همچنین، وجود کد‌های بیشتر به معنی سرعت کمتر در بارگذاری صفحه است؛ و سرعت بارگذاری صفحات نیز یک فاکتور اساسی در سئو‌ی سایت از نظر موتور‌های جستجو است. پس هرچه این درصد (نسبت متن به کد) بیشتر باشد، برای سئوی آن بهتر خواهد بود. بازاریابی سنتی با گذشت هر دقیقه بیشتر و بیشتر تاثیر خود را از دست می‌دهد.

آیا به آژانس سئو نیاز دارم؟

دقت کنید که راه اندازی تبلیغات گوگل نیاز به داشتن دانش تخصصی دارد و نمیتوان بدون دانش قبلی برای آن اقدام کرد. به عنوان مثال از جمله مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برای یک فرد بدون دانش ایجاد شود، مسدود شدن کل اکانت به دلیل تحریم های علیه سایت های ایرانی و مسدود شدن بودجه تبلیغاتی وی به دست گوگل است. اگر اهل مشاهده فیلم های وسترن غربی باشید، احتمالا میدانید که همیشه کلاه مشکی رنگ روی سر نقش منفی داستان و کلاه سفید، روی سر نقش مثبت قرار دارد. با توجه به اینکه مخاطبان ایرانی به رتبه الکسا به عنوان یک روش اعتمادسازی نگاه میکنند، سئو باعث کاهش رتبه الکسا و افزایش اعتماد مخاطبان شما میشود. سئو سایت باعث میشود روزانه در مقابل بازدید ده ها و صدها مخاطب علاقه مند قرار بگیرید.

برای چک کردن رنک و اعتبار سایتتان می‌توانید از این 2 افزونه استفاده کنید:

اگر نمیدانید تولید محتوا چیست و چطور میتوانید یک تولید محتوپا اصولی داشته باشید پیشنهاد ما به مشا این است که حتمکا مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کنید و اصولی برای این حوزه آماده شوید. یکی دیگر از انواع سئو که در این قسمت به توضیح آن میپردازیم سئو محلی یا Local seo میباشد. این سئو همان طور که از نامش مشخص است برای کسب و کار های محلی مناسب میباشد و کمک میکند شما بتوانید مشتری بیشتری برای سایت خود به صورت محلی داشته باشید.

۱- قابلیت خزیدن (Crawlability): امکان دیده شدن صفحات توسط گوگل

از دید گوگل بک لینک های با کیفیت می توانند دلیلی برای رتبه بهتر یک سایت در نتایج جستجو باشد. اما دقت داشته باشید که هر گونه شبیه سازی در این کار موجب جریمه شدن سایت می شود. یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با وبسایت شرکت خودتان در نظر داشته باشید، این است که دیدگاه شما باید فراتر از موتورهای جستجو باشد. به بیان دیگر، شما باید به فکر کاربران انسانی باشید که به وبسایت شما می آیند و از محتوای شما استفاده می کنند. البته ممکن است در نگاه اول این موضوع کمی عجیب باشد، اما این نگرش یکی از بهتری روش ها برای بهبود سئو و رتبه بندی در موتور جستجو می باشد.