دسته‌ها
اخبار

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

با این حال با فعالیت در شبکه های اجتماعی و تبدیل شدن به یک برند قوی، از نتایج این امر در حوزه سئو به صورت غیر مستقیم بهره ببرید. متاسفانه برخی از رقبا دست به روش های غیر اخلاقی زده و سعی می کنند تا با اقداماتی، رتبه وب سایت شما را کاهش دهند. به عنوان مثال در موضوعات رقابتی مانند فروش بلیط، این مسائل وجود دارد. برای آگاهی از بروز چنین خطاهایی بایستی دائما اقدام به بررسی بک لینک های سایت کنید. در صورت مشاهده بک لینک های اسپم آنها را لیست کرده و توسط ابزار Disavow به گوگل اطاع دهید.

  • آن ها برای جذب افراد و مشتری هایی که از طریق گوگل وارد وبسایتشان می شوند، هیچ هزینه مالی را پرداخت نمی کنند.
  • بیش از ۶۰ درصد از کل ترافیک وب از موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Yahoo و YouTube تامین می شود.
  • این موارد خلاصه ای از نکاتی بود که در هنگام بررسی بک لینک ها بایستی به آن توجه داشته باشید.
  • در این مقاله تلاش کردیم تا سئو را با زبان ساده و به بهترین شکل توضیح دهیم، با انواع سئو آشنا شدیم، دلایل اهمت آن ها را شناختیم و متوجه شدیم که چرا به این میزان برای موتور های جستجو اهمیت دارند.
  • یکی از دلایل این موضوع علاقه بیشتر کاربران به مطالبیست که به صورت عمیق تری به موضوع مورد نظر آنها پرداخته اند.

البته ترفندها و روش‌های مختلفی برای بهبود وضعیت SEO سایت‌ها وجود دارد. اما حدس می‌زنم به زودی در این بخش تغییرات بزرگی را شاهد باشیم. خود SEO تبدیل به فاکتوری جانبی‌تر شده و فراتر از آن شاهد اهمیت روزافزون Human Eye Optimization‌ یا HEO خواهیم بود.

در بهینه سازی کلمات کلیدی و عبارت های پر رقابت عموما از این روشها استفاده می شود. نکات ریز و درشتی در این زمینه وجود دارد که در مقالات آینده بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. کسب و کار های امروزی به دنبال برندینگ سازی و معرفی خود به کاربران گوگل برای چند برابر شدن سود کسب و کارشان هستند و میخواهند بدون آن که فضای کاری شان را گسترش دهند از گوگل برای بهبود کسب و کارشان کمک بگیرند. سئو سایت یکی از روش هایی است که باعث قدرتمند شدن کسب و کارتان، حک شدن خدمات تان در ذهن مشتری ها و تبدیل آن ها به مشتری دائمی است. در این مقاله میخواهیم درباره اینکه سئو چیست و چه کاربردی دارد توضیحات کاملی بدهیم و پاسخ به سوالات سئو چیه هر آنچه که در مورد لازم است بدانید لا به صورت صفر تا صد به شما توضیح میدهیم.

دفعات استفاده از کلمه کلیدی در متن

مهران منصوری فر تجربه سئو بیش از کلمه را در دوره‌ای به اسم جادوی سئو آموزش می‌دهم و بیش از 100 نفر از شرکت‌کنندگان دوره جلوی دوربین رفتند و رضایت خود را در پایان دوره اعلام کردند. آیا دوره بروز شده است؟ سئو پیوسته تغییر می‌کند و مهم است دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید حتما بروز شده باشد. الکسای سایت پس از سئو به شدت پایین می‌‌آید و این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما خواهد شد.

امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و بیشتر جایگاه‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند. این تکنیک، تاکید زیادی بر ایده استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی خاص دارد، که خطر بزرگی برای یکپارچگی متن شما ایجاد می شود، چرا که معمولا منجر به استفاده بی رویه از کلمات کلیدی می گردد. با تمرکز بر انواع اهداف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) می توانید به شکل های مختلف کاربر را به خریدار تبدیل کنید. این امتیاز بر اساس معیار آتوریتی صفحات دیده شده در صفحه اول برای کلمه کلیدی مورد نظرتان محاسبه می شود.

اصول بهینه سازی موتور جستجو را می توان در عرض 3 ماه فهمید و آموخت، با این حال، مفاهیم پیشرفته تر می تواند بین 6 تا 18 ماه طول بکشد. در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست.

لینک سازی هدفمند

در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است. سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو محسوب می‌شود، خصوصا در سال 2018 به این نکته تاکید بیشتری شده است، در کل می‌توان گفت وب‌سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. Responsive Design یا طراحی واکنش گرا، به این معنی است که دیگر نیازی به داشتن نسخه‌های متفاوتی از یک سایت برای موبایل، تبلت و رایانه نیست و سایت با هر اندازه‌ای که یک صفحه نمایش دارد، سازگار و متناسب خواهد بود. با استفاده از طراحی واکنش گرا، صرف نظر از اینکه بازدید کننده از چه دستگاهی برای دستیابی به سایت شما استفاده می‌کند، تمام محتوا‌هایی که در وب سایتتان دارید، به نحوی قابل خواندن و در دسترس خواهند بود.

لینک سازی

آن زمان باید تنها نگرانی شما رساندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربرانتان باشد . به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است. شما به کمک بهینه‌سازی صفحات سایت خود می‌توانید در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو در رتبه عالی قرار بگیرید.

سئو چیست؟ امروزه همان سوالی است که در تمامی زیرشاخه های کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، مطرح می شود. ما یک سایت ودپرسی شرکتی / وبلاگی داریم که نسبتا داره خوب کار می کنه و رتبه خوبی توی گوگل داره اما توی یه بخش هایی مثل موبایل فرندلی و سرعت سایت داره اذیت می کنه و همین ها داره باعث شده رتبه ش کم کم کاهش پیدا کنه. اگر کاربران تمایل بیشتری به دیدن ویدئو دارند، چرا آن را در اختیارشان قرار ندهیم؟ داشتن ویدئو Dwell Time را در سایت بالا می‌برد و به شما توصیه می‌کنم از محتوای ویدئویی در مطالب صفحات خود حتماً استفاده کنید. Referring Domain به دامنه‌ای گفته می‌شود که بک لینک‌ها از آن داده شده‌اند. برای درک بهتر موضوع، Referring Domain را بعنوان یک شماره تلفن و بک لینک‌ها را تعداد دفعاتی که از سوی آن شماره تلفن تماس داشته‌اید، در‌نظر بگیرید.

برای پیاده سازی بخش سوالات متداول یا هر مدل نشانه گذاری دیگری پیشنهاد میکنیم از افزونه ها استفاده نکنید. اگر قادر به کدنویسی هستید خودتان در سایت اجرا کنید در غیر اینصورت به یک متخصص ارجاع دهید تا این کار را به درستی و متناسب با اهداف شما انجام دهد. یکی از سایت هایی که برای مشتری طراحی کردم اصلا تو گوگل ایندکس نشده.