دسته‌ها
اخبار

سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای شرکت وبسیما برتر محفوظ است. شما ممکنه به نسبت سایت های ایران پسرفت داشته باشی ولی در کل پیشرفت. یعنی کلا سایت های ایرانی توی اون بازه زمانی بازدیدشون نسبت به متوسط جهانی بالا رفته. ولی بنظرم اگر قصد دارید یک سایت برای ثبت آگهی خودرو راه اندازی کنید بهتر است به صورت یک دامنه مستقل باشد. در این صورت شانس بهتری برای رقابت به سایت های قدیمی و معتبر موجود در این حوزه خواهد داشت.

  • بعد‌ها، این اصطلاح در صنایع مختلف از‌جمله صنعت سئو بکار برده شد.
  • بهتر است که همیشه هوشیار بوده و در مورد جزییات روند انجام کارها از آنها سوالاتی بپرسید.
  • همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند.
  • یک شرکت سئو که چندین سال فعالیت می‌کند، از چندین به‌روزرسانی جان سالم به در برده است و می‌داند که چگونه خود را با شرایط تطبیق دهد.
  • بعد از خوندن نظرات و البته ویدیوی ارزشمند داشتم به این فکر می‌کردم که تعریف من از سئو چی می تونه باشه.

آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سال‌ها توانستیم نقش مهمی در اشتغال‌زایی، آموزش و تربیت نیروی حرفه‌ای در صنعت وب ایفا کنیم. در کنار این ارزش‌آفرینی مستمر توانستیم سیمای وب ایران را همان‌طور که از نام‌ش پیداست تا اندازه چشمگیری تغییر دهیم و سطح توقع مخاطبین از وب فارسی را به سوی زیبایی‌شناسی در کنار کارایی عمیق و ارزش‌آفرین افزایش دهیم. این مشکل برای ما هم زیاد پیش میومد ولی از زمانیکه پیش از شروع کار اطلاعات کافی در اختیار مشتریان قرار دادیم شرایط تغییر کرد.

Black Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سیاه چیست؟

به عبارت دیگر، Redirect زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی قصد باز‌کردن صفحه‌ای خاص را دارد اما به صفحه دیگری فرستاده می‌شود. اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند. در این مواقع، بکار بردن درست و به جا‌ی Redirect ها برای جلوگیری از افت رتبه و نیز کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر این تغییرات، امری حیاتی به شمار می‌رود.

فکر کردم که پایان هر مقاله در سایت قبلی لینک همون مقاله در سایت جدید رو قرار بدم اما نمی دونم این کار درست هست یا نه. از نظر من خیلی ازمون خوب و عالی بود طوری که افرادی که حتی سئو رو هم نمیدونن ترغیب میشن برای مطالعه سئو و دنبال کردن مقالات این حوزه. معمولا مهمترین آپدیت های گوگل در دسته بندی اخبار بهشون پرداخته میشه.

چیست؟

این موضوع نیز دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد. عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی رتبه بندی و سئو شما تاثیر دارد. برای بیشتر بخش ها، اکثر مشتریان فقط صفحه اول گوگل، بینگ یا هر موتور جستجوی دیگر را بررسی می کنند. به همین دلیل هر کسب و کاری که می خواهد قابلیت رویت خودش را در موتور های جستجو و مشتریان خودش را افزایش دهد، باید تلاش کند که رتبه بندی SERP خودش را بهبود بخشد و در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد.

این تکنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند تاثیر مثبت هم داشته باشد ولی پیاده سازی آن نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار است که برای سایت های تخصصی مثل شما به صرفه نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد میکنم مقاله بک لینک PBN را مطالعه کنید. اگر همه مطالب و محتوای سایت شما از جای دیگری کپی شده است و به این سایت ها لینک داده اید شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج جستجو نخواهید داشت. هر محتوا، کد یا لینکی که در دامنه ما باشد جزئی از سئو داخلی بوده و هر اتفاقی که خارج از سایت ما رخ میدهد و بر سئو آن تاثیر گذار است (مثل لینک سازی، تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی) را سئو خارجی می نامیم. از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. محتوای خوب مخاطبان را تشویق می‌کند تا به صفحه شما لینک داده و به گوگل صفحه شما را جالب و معتبر نشان دهند.این به موفقیت موتور جستجو منجر می‌شود زیرا گوگل می‌خواهد صفحات جالب و معتبر را در نتایج جستجو خود نشان دهد.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئوکار باید از تکنیک هایی کلاه سفید و سایر انواع سئو برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کند و تلاش کند ایده های جدید برای بیشتر شدن ترافیک سایت و کسب رتبه بالاتر در سایت پیاده سازی نماید. اگر نمیدانید اهداف سئو چیست میتوانید به متن ابتدای مقاله مراجعه کنید و کمی با دقت تر این مقاله را مطالعه کنید. اگر میخواهید تکنیک های بیشتری از سئو کلاه سیاه از انواع سئو را آموزش ببینید میتوانید به صفحه سئو کلاه سفید سیاه مراجعه کنید و مقاله جامع ما را مطالعه کنید. وقتی صحبت از سئو می شود ، همه به دنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب “سئو کلاه سیاه یا black hat SEO” اولین چیزی است که به ذهن خطور میکند. مهمترین کاربرد های سئو سایت این است که مانند یک جادو عمل میکند و شما میتوانی راه صد ساله را یک شبه بروید. سئو تکنیکال و اصولی میتواند شما را خیلی سریعتر از راه های معمولی به اهداف کاری تان برساند و موشک کسب و کارتان را روشن میکند.

تمام این اتفاقات و فعالیت ها درون دامنه یا وبسایت شما رخ میدهد پس نوعی سئو داخلی یا On Page تلقی خواهند شد. سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. اما معنای ساده تر آن، انجام یک سری فعالیت‌هاست که میتوانید با انجام آنها درک ربات گوگل از صفحات سایت را بهبود بخشید و رتبه وبسایت خود را در نتایج آن موتور جستجو بهبود بخشید.