دسته‌ها
اخبار

سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟

هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند. بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

اعتبار یک دامنه به میزان گسترده بودن نام آن دامنه در میان دیگر وب‌سایت‌ها مربوط می‌شود. بالا رفتن بازدیدکنندگان رابطه کاملا مستقیمی با فروش یا معامله شما دارد. اگرچه ممکن هستش که در کوتاه مدت نتیجه نبینید ولی در دراز مدت بهترین نتیجه هارا خواهید دید. به دنبال اين رشد سئو براي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. بدین صورت علاوه بر افزایش زمان ماندگاری در سایت شما می‌توانید نرخ خروج از سایت یا Bounce Rate را هم به حد چشمگیری کاهش دهید.

  • به طور مثال اگر شما در گوگل عبارت “آموزش سئو” را جستجو کنید گوگل یکسری از وب‌سایت‌ها را بر اساس الگوریتم رتبه‌بندی خود بین لینک ۱ تا ۱۰ در صفحه اول گوگل و مابقی سایت‌ها را در صفحات دیگر قرار می‌دهد.
  • اجرای دستورالعمل هایی که در این راهنما به شما داده می شود شروع خوبی برای یادگیری سئو است.
  • با مشترک شدن در خبرنامه نردبان، آخرین مطالب مربوط به سئو و بازاریابی دیجیتال را در اینباکس خود دریافت کنید و دانش سئو خود را بروز نگه دارید.
  • البته ویژگی دوم به این شرط اتفاق می‌افتد، که از سئوی کلاه‌سیاه دوری کرده و به سمت استفاده از اصول و تکنیک‌های سئوی کلاه‌سفید بروید.
  • در این‌جا من الگوریتم‌های مهم گوگل تا سال 2019 را به شما معرفی می‌کنم.

ما تلاش کردیم که نقطه نظرات افراد مختلفی را جمع آوری کنیم و همچنان در حال تکمیل و به روزرسانی این صفحه هستیم. اگر شخص خاصی مورد نظر شماست که میتوان از نظر تخصصی او بهره مند شد به ما اطلاع دهید تلاش میکنیم تا به لیست متخصصین اضافه کنیم. در بخش کتاب سئو میتوانید مجموعه ای ارزشمند از کتاب های تالیف شده توسط مجموعه وبسیما و محبوب ترین منابع آموزشی انگلیسی را پیدا کنید. وقتی داشتم نظرات کارشناس های سئو رو توی این صفحه میخوندم به نکته جالبی رسیدم. تقریباً نظرات متخصص های ایرانی خیلی بهتر، دقیق تر و جذاب تر از خارجی ها بود.

گوگل آنالیتیکس: همه‌چیز را راجع‌ به کاربران سایتتان بدانید.

اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد. 2- من سایت شما را بررسی کردم و برخلاف تصور خودتون خیلی از قانون های سئو را در آن رعایت نکرده اید.

و مطالب مهم بسیاری در رابطه با سئو که در هیچ مقاله رایگانی پیدا نمیکنید. ممنون میشم اگر مقاله ای کامل و جامع در مورد تکنیک آسمان خراش دارید لینکش رو بهم بدید یا هنوز اگر مقاله ای در این مورد ننوشته اید مقاله ی کامل بنویسید. میشه اگر مقاله خوبی در مورد پاک کردن لیک های مخرب دارید لینکش رو بدید و یا اگر ندارید یه توضیحی در این مورد بدید لطفا؟ ممنون . اما برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، در کنار انتشار ویدئو، محتوای متنی هم تولید کنید. با دانستن و درک دیدگاه گوگل دیگر نیاز نیست نگران تغییراتش باشید.

۱- قابلیت خزیدن (Crawlability): امکان دیده شدن صفحات توسط گوگل

این افراد به صورت مستقیم بر روی نتایج جستجو تاثیر گذار نیستند، اما از داده های آنها در ارتقا الگوریتم جستجو استفاده می شود. مرور فهرستی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی گوگل (مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و…) می‌تواند روشی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی گوگل و سئو در طول سال‌ها باشد. همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد. در کنار بروزسانی های کوچک تری که هر روز در الگوریتم گوگل اتفاق می افتند، گوگل معمولا بروزرسانی های بسیار مهمی را هم هر سال پیاده سازی میکند.

چیزی به نام لینک سازی کلاه سفید وجود ندارد، هر روش ایجاد بک لینک، کلاه سیاه بوده و گوگل به شدت مخالف ساخت آن است. قبل از هر چیزی سعی کنید در صد کلمۀ اول محتوایتان از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. در ادامه هم کلمات کلیدی را طوری در متن توزیع کنید که هم گوگل منظور شما را بفهمد و هم اینکه لطمه‌ای به مفهوم مقاله وارد نشود.

مشکل من اینکه شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو زیادی در وب وجود دارند. البته دقت داشته باشید که تاثیر آنها به اندازه بک لینک نیست، اما وجود آنها در راستای کسب رتبه بالا کاملا ضروریست. مشاهده نتایج حاصل از سئو ممکن است هفته ها، ماه ها یا شایدم سال ها به طول بینجامد. این زمان به موضوع وب سایت و کلمه کلیدی مورد نظرتان وابسته است. همچنین منابع تحت دسترس شما (مانند نیروی انسانی و بودجه) نیز در این زمان موثر هستند.

از درک تغییرات کلان بازار تا درک هدف جستجو کننده در جزئیات، سئو به ما می گوید که مشتریان چه می خواهند و چه نیاز دارند. الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

اما آن چیزی که از استفاده کردن از هدینگ ها نیز مهم تر است، چگونگی به کارگیری آن ها است. برای مثال عناوین اصلی و مهم با هدینگ های H2 و عنوان با هدینگ H1 قرار می گیرد. تایتل در سئوی داخلی که یکی از خدمات سئو سایت است، به دلیل نگاه اولیه کاربر به آن از اهمیت بالایی برخودار است. وقتی یک کاربر کلمه کلیدی را جستجو می کند، بر روی سایتی کلیک می کند که تایتل آن بیشترین جذابیت را برای آن به وجود آورد. مردم با جستجو در موتورهای جستجوگر، در تلاش اند تا محصول یا سرویس مورد نظر خود را پیدا کنند. برخی به دنبال مقالات و اطلاعات مختلف هستند که اگر بهینه سازی سایت به درستی انجام شده باشد، با ظاهر شدن در رنک های بالا، حجم وسیعی از مردم به سایت مراجعه خواهند کرد.