دسته‌ها
اخبار

سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟

پس از آنکه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتوای آن بررسی شده و موضوع صفحه تعیین میگردد. نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است. سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمیکنند. مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد.

  • در صورتی که اقدام به تولید محتوای اتوماتیک نکرده و رفتارهایی مشکوک از شما سر نزده باشد، جای نگرانی وجود ندارد.
  • Scripting Language یا زبان اسکریپت نویسی اغلب بصورت مترادف بکار می‌روند، در صورتیکه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.
  • شما با پوشش دادن هر موضوع با جزئیات بیشتر، ارزش بیشتری برای خوانندگان خود قائل می شوید.
  • با بررسی نرخ کلیک برای جایگاه‌های مختلف در صفحه نتایج گوگل به نظر می‌رسد رتبه‌‌های ۱ تا ۳ اختلاف شدیدی با سایر رتبه‌ها در نرخ کلیک دارند.
  • در آن زمان موتورهای جستجویی از جمله Infoseek، Daum، Alta Vista و Yahoo در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار بودند.
  • هریک از این موضوعات برای بررسی نیازمند چندین مقاله یا ویدئو آموزشی هستند.

Domain Authority پیش بینی می‌کند که یک وب سایت، چه رتبه‌ای در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب می‌کند. امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینک‌های ورودی به سایت محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است. Domain Authority فقط ابزاری است که به کمک آن قادر خواهید بود محدوده رتبه ای که سایتتان در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب خواهد کرد را پیش بینی کرده و حدس بزنید.

سئو به طور خلاصه

این بود تمام آن چیزهایی که برای شروع یادگیری سئو لازم است بدانید. در زمان‌های مختلف گوگل اعلام کرده است هدفش از به‌‌روزرسانی‌ها چیست و در نهایت می‌خواهد به کجا برسد. ما با تجربه‌ای که داریم پیشنهاد می‌کنیم همیشه سراغ منابع معتبر و شناخته شده بروید. منابعی که حرف‌های آنها براساس تحلیل آماری و آزمایش‌های متعدد است. اگر یک تکنیک سئو روی یک وبسایت امتحان شد و موثر بود دلیل نمی‌شود برای همه کارایی داشته باشد. کارهایی که نتیجه آنها قطعی و موثر است را یاد بگیرید و بعد از تسلط روی آنها با مطالعه آموخته‌های خود را به‌روزرسانی کنید.

در این روش مالک کسب و کار خودش سئو را فرا گرفته و بخش مهمی از زمان و انرژی خود را صرف این کار می‌کند. کسب و کارهای نوپا که هنوز بودجه کافی و ساختار سازمانی مشخص برای سرمایه‌گذاری در حوزه سئو را ندارند معمولا از این روش استفاده می‌کنند و پس از کسب موفقیت‌های کوچک و تامین بودجه استراتژی خود را تغییر می‌دهند. سئو کلاه خاکستری به روش‌هایی گفته می‌شود که مطابق با استانداردهای پیشنهادی گوگل نیستند ولی تشخیص‌شان برای ربات‌های گوگل نیز ساده نیست در نتیجه احتمال جریمه سایت توسط گوگل کاهش یافته و می‌توانند به رشد سایت کمک کنند. فراموش نکنیم که؛ هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه رتبه‌بندی آنها برای نمایش به کاربر نیز اهمیت بالایی دارد. اعتماد کاربران؛ همان برگ برنده‌ای‌ست که گوگل را به چنین شرکت بزرگی در دنیا تبدیل کرده است.

چون رفتار کاربران در صفحه سایت شماست که برای گوگل مهمه، وقتی کاربر زود صفحه سایت شما را ببنده و مدت زیادی توی سایتتون نمونه جایگاهتون میاد پایین. پیشنهاد می کنم در مورد الگوریتم های گوگل مطالعه کنید و مقدمه مطلب استراتژی محتوا را حتما بخونید. مدت زیادی از معرفی این الگوریتم نمی‌گذرد اما همین الان هم می‌توان نتایج شگفت‌انگیز آن را هنگام جستجو در گوگل مشاهده کرد. کار الگوریتم Paraphrasing این است که محتوای سایت را خلاصه می‌کند و برای کاربرانی که از گوگل سوال پرسیده‌اند نمایش می‌دهد. من هنوز سایت‌های فارسی را که به این شکل توسط الگوریتم Paraphrasing شناسایی شوند ندیده‌ام، اما در مورد سایت‌های انگلیسی، محتواهایی که بیشتر حالت پرسش و پاسخ دارند مورد توجه الگوریتم پارافریسینگ قرار می‌گیرند. فِرِد نام الگوریتم دیگر گوگل است که وظیفۀ آن تمرکز روی حجم تبلیغات موجود در سایت و لینک‌های خارجی است.

Crawling چیست و چگونه عمل می‌کند؟

بنابراین اگر در حال حاضر جزو ده تای اول نیستید، شانس چندانی برای snippet ندارید. این توافق با شعار “تو به من لینک می‌دهی و من به تو” شناخته می‌شود. صفحات استاتیک، هر بار که بارگذاری می‌شوند، حاوی همان محتوای یکسان از پیش ایجاد شده هستند درحالیکه صفحات دینامیک، حاوی محتوا‌ی متفاوتی برای بازدید کنندگان متفاوت هستند. Permalink، URL کاملی است که برای هر صفحه وب یا پست در نوار آدرس می‌بینید و از آن استفاده می‌کنید.

آیا رفتار کاربران روی سئو تاثیر دارد؟

اگر قصد داشتید که از سایتی لینک بگیرید، حتماً به میزان پیج آتوریتی سایت توجه کنید و در صورتی که سایت امتیاز خوبی نداشت به هیچ وجه از آن سایت بک لینک نگیرید. چند ماه پیش میلیون‌ها نفر پیام Mobile-first indexing enabled را دریافت کردند. امروزه 60 درصد کاربران وب‌سایت‌ها از طریق موبایل صفحات را بازدید می‌کنند و جست‌وجو در موبایل روبه افزایش است.

و البته بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد. اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. در حقیقت این معیار نشان می‌دهد که چند نفر تنها یک صفحه را در سایت شما مشاهده کرده و بلافاصله سایت شما را ترک می‌کنند. به طور مثال این فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن کتابدار با شناختی کلی از تمامی کتاب ها، کمک میکند تا آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید. اولین موتور های جستجو در سال 1990 راه اندازی شده بود که معروف ترین آنها Alta Vista ، Infoseek و Yahoo بودند. © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب وب نسیم، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.