دسته‌ها
اخبار

سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟

به عنوان کسی که از سئو هیچی نمیدونهباید بگم مقاله خیلی طولانی بود اما ارزشش رو داشت. سلام، خوشحالم که مطلب سئو به زبان ساده رو دوست داشتی و خوشحالم که تونستم سئو رو واقعاً به زبانی ساده توضیح بدم. من هم سعی میکنم به زودی همین مطلب رو بروز کنم و آموزشش رو قرار بدم.

  • این ویژگی به شما امکان می دهد تا داده ها را در بازه های زمانی مختلف مشاهده کنید یا دو دوره زمانی را با هم مقایسه کنید.
  • در مقاله آموزشی سئو خارجی به تکنیک های جامع این روش بهینه سازی پرداخته شده است.
  • اگر در حال بررسی خدمات سئو هستید، احتمالا با چند شرکت سئوی مختلف برخورد کرده اید.

این مسئله یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه بود که طی آن کاربران مختلف برای عبارت کلیدی های متعدد وارد یک صفحه می شدند و آن صفحه رنک و ورودی کلی وب سایت را به شدت افزایش می داد. پروفایل های شرکت شما در رسانه های اجتماعی نیز می توانند در موتورهای جستجو رتبه بندی شود. جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید؛ یکی دیگر از المان های مهم برای بهبود سئو، جستجوی کلمات کلیدی می باشد.

وقتی یک کاربر از‌طریق یک بروزر از وبسایتی بازدید می‌کند، یک کوکی روی کامپیوتر او ذخیره می‌شود که شامل داده‌هایی است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر یک کاربر مکررا از یک وبسایت بازدید کند، این بطور خودکار توسط کوکی ثبت می‌شود. Unique Visitor یک بروزر است که در طول یک مدت زمان خاص، چندین بار از یک وبسایت بازدید کند. در بازاریابی دیجیتال، Landing Page (صفحه فرود) به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که، بطور ویژه برای بازاریابی و تبلیغات ساخته می‌شود. Landing Page صفحه‌ای است که کاربر پس از کلیک بر روی لینک موجود در تبلیغات گوگل، در یک ایمیل، یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و یا مکان‌های مشابه در فضای وب، وارد آن می‌شود.

✔️ گوگل ادسنس

مانند افزایش سرعت سایت، بهینه سازی کدهای سایت و لینکهای داخلی. ساختار لینک سازی داخلی یا اینترنال لینک، بسیار مهم است، اگر شما مطلبی در سایتتان نوشته باشید وهیچ گونه لینک داخلیی به آن از سایر صفحاتتان نداده باشید، اطمینان داشته باشید رباتهای گوگل هم آن مطلب را نخواهند یافت. رباتهای گوگل، با توجه به لینک های داخلی در وبسایت شما، ارتباط صفحات سایت شما را با هم دیگر درک میکنند.

سئو یا بهینه سازی سایت چیست ؟

تجربه نشان داده است که هر چقدر که این آدرس کوتاه‌تر، خواناتر و با موضوع محتوای شما مرتبط باشد، تاثیر بهتری روی سئو دارد. برای این‌که تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را که توسط همکار قدیمی ما، رامین محمودی عزیز نوشته شده را بخوانید. برای پیاده‌سازی هر یک از مفاهیم و حتی تکنیک‌های سئو، روش‌های مختلفی وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که برخی از این راه‌ها، می‌تواند به ضرر سایت شما تمام شود. در اینجاست که مفهوم سئوی کلاه سیاه، سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه خاکستری مطرح می‌شود تا با دانستن آن‌ها بتوانید روش‌های بهتری را برای پیاده‌سازی سئوی سایتتان انتخاب کنید. سئو تکنیکال یا فنی بیشتر به مسائل فنی سایت شما می‌پردازد و شما باید یک اصول اولیه‌ای را در هنگام ایجاد سایت خود رعایت کنید تا ربات‌های گوگل به راحتی بتوانند سایت شما را بررسی کنند تا سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود. گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس از جمله ابزارهایی هستند که می‌توانند به شما در سئو فنی کمک کنند.

عبارت بعدی که با آن آشنا خواهیم شد SEM است، که مخفف شده Search Engine Marketing است. SEM در واقع به معنی انجام کارهایی است که ما بتوانیم در موتورهای جستجوگر بازاریابی کنیم. در کل ما با استفاده از روش SEO سعی می‌کنیم تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای سایت خود را در نتایج بهتر موتورهای جستجو نمایش دهیم. اما در روش SEM ما با پرداخت هزینه سایت را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌کنیم. شاید شما هم در میان صحبت های یک سئوکار یا بین مقالات آموزش سئو، عبارت هایی در مورد نقش الگوریتم های گوگل شنیده باشید. گوگل، موتور جستجوی هوشمندی است که از یک هسته الگوریتم مرکزی ساخته شده.

برعکس، باید بسیار مراقب باشید و ایجاد ترکیبی طبیعی از انواع مختلف انکر تکست را هدف قرار دهید. کلید ظاهر شدن در Featured snippet این است که در ابتدا به سوال مورد نظر در سایتتان پاسخ دهید. به سبک نوشتاری برای دیده شدن در Featured snippet «سبک نوشتاری هرمی معکوس» می گویند. اگر پهنای ناحیه محتوایی وبلاگ شما 800 پیکسل است، استفاده از تصاویری با عرض 2500 پیکسل توجیهی ندارد. به روز رسانی منظم محتوا یک تکنیک مهم سئو (اما اغلب نادیده گرفته شده) است. در واقع استفاده زیاد از کلمه کلیدی در متن می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد.

سئو در واقع تعریفی از این سه مرحله است که در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم. سئو یعنی فرآیند کمک به ربات ها و الگوریتم های گوگل برای دسترسی بهتر و درک درست از محتوای صفحه با این هدف که بهترین گزینه برای نمایش به کاربر براساس عبارت جستجو شده باشد. به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم.

سعی کنید آنها را پیدا کنید و از آنها در قسمت های مختلف محتوا استفاده کنید تا صفحه مرتبط تر جلوه داده شود. امیدواریم از راهنمای جامع سئوی ما نیز مانند خود ما لذت برده باشید. اکنون زمان آن رسیده است که با شرکت در آزمون و دریافت گواهی سئو ما، آنچه را که آموخته اید، به مرحله امتحان بگذارید. متا تگ به قطعه متنی اطلاق می شود که توضیحی برای صفحه به شمار می روند. از بین متا تگ های معروف می توان به title، description و robots اشاره کرد. متا تگ ها در ظاهر صفحه مشاهده نشده و تنها در کدهای HTML قرار میگیرند.

تو بعضی از سایت ها نوشته الان دیگه کار نمیکنه این قابلیت و گوگل نشون نمیده. ولی هنوزم دیده میشه در جستجو ها خواهشمندم یه اموزش براش بنویسید. برای مدت یک یا دو ماه باید هر دو آدرس در دسترس باشند ولی آدرس های مبدا عینا به مقصد ریدایرکت 301 شده باشند. از پنل گوگل وبمستر شما میتوانید انتقال سایت و تغییر دامنه را اطلاع دهید به شرطی که مالکیت هر دو دامنه را حفظ کنید.