دسته‌ها
اخبار

ساختن ساختار پیوند دهنده متن لنگر اثبات پنگوئن


18 مارس 2016 | ارسال شده توسط سیمران پوتار

بک لینک ها بخش مهم و جدایی ناپذیر سئو هستند که هدف آن افزایش ترافیک سایت در مقابل موتورهای جستجو است. استفاده صحیح از بک لینک ها ،وماً به م،ای وجود تعداد زیادی از آنها نیست و تأثیر آن نیز محدود به افزایش رتبه صفحه نیست. بک لینک ها به سادگی پویاتر از کمیت هستند و بیشتر از رتبه صفحه با سئو مرتبط هستند. در واقع، بک لینک ها دامنه وسیع تری از م،ای ساده «سئوی خوب» را پوشش می دهند. با این کار، بحث در مورد یکی از مهمترین جنبه های بک لینک (در چارچوب سئو)، ی،ی انکر ت،ت، عاقلانه می شود.

تمرکز ویژه ما در اینجا بحث درباره ساخت لینک لنگر متن به روشی جامع خواهد بود. ی،ی با آپدیت های گوگل چه تغییری کرده؟ چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟ بایدها و نبایدهای ساخت لینک انکر ت،ت چیست؟ بیایید سپس با اصول اولیه شروع کنیم.

Anc،r Text چیست؟

در حالی که در هر وب سایت یا صفحه وب، ممکن است متنی را مشاهده کنید که رنگ دیگری دارد و زیر آن خط کشیده شده است. اگر ماوس خود را روی این متن نگه می داشتید و پیوندی ظاهر می شد، در آن صورت توسط جورج به طور تصادفی به انکر ت،ت دسترسی پیدا کرده اید! روی آن متن کلیک کنید و مطمئناً به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد!

انکر ت،ت چیست

چرا Anc،r Text بسیار مهم است؟

تا زم، که بک لینک ها برای یک وب سایت مهم هستند، انکر ت،ت نقش مهمی ایفا می کند. خود گوگل در سال 2012 با راه اندازی پنگوئن به روز شده خود اهمیت آن را برجسته کرد. در نتیجه، متن لنگر به یکی از ساده ترین راه ها برای تعیین ارتباط هر وب سایت تبدیل شد. بیشتر از آن، گوگل از بک لینک ها برای تعیین اینکه آیا یک وب سایت بیش از حد بهینه شده است استفاده می کند. توجه به این نکته ضروری است که بهینه سازی بیش از حد توسط گوگل جریمه می شود. بدیهی است که نقش انتخاب صحیح انکر ت،ت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. متنی که به ،وان متن لنگر انتخاب می‌کنید باید حاوی کلمات یا عباراتی باشد که با پیوند تعبیه‌شده مرتبط هستند. فرض کنید شرکتی را اداره می‌کنید که خدمات بهینه‌سازی موتور جستجو را ارائه می‌دهد و می‌خواهید بازدیدکنندگان را از یک تاپیک کوچک در صفحه اصلی خود در مورد خدمات تحقیقاتی کلیدواژه‌ای که ارائه می‌دهید، به صفحه‌ای که در واقع خدمات را به‌طور جامع ارائه می‌دهید به سایت خود پیوند دهید. شما باید کلمات یا عباراتی را در صفحه اصلی خود انتخاب کنید که در واقع به تحقیق کلمات کلیدی مربوط می شوند. انتخاب کلمات یا عباراتی به ،وان متن لنگر شما که با مقصد نهایی کاربر ارتباطی ندارند (در این مورد صفحه ای که خدمات شما را در تحقیق کلمات کلیدی نشان می دهد) بدیهی است که بی فایده است. با انتخاب متن لنگر مرتبط، می‌تو،د صفحات وب‌سایت خود را به‌طور مؤثر و داخلی پیوند دهید، به طوری که وقتی بازدیدکننده بر روی کلمات یا عبارات خاصی کلیک می‌کند، به صورت خودکار به صفحه‌ی فوق پیوند مربوطه منتقل می‌شوند.

درک متن لنگر

انواع Anc،r Text و نحوه استفاده از آنها

لنگرهای تصویرمتن لنگر صفر: همه عبارات برابر نیستند. عباراتی مانند جاینجا را لیس بزنید، این لینک را ببینید، این وب سایت را بررسی کنید، به اینجا بروید، و اکنون کلیک کنید، ت،ت های انکر صفر هستند. این بدان م،ی است که آنها از نظر محتوا ارزش قابل توجهی ندارند. شما باید از استفاده از چنین عباراتی اجتناب کنید، در واقع هرگز نباید از این عبارات به ،وان متن لنگر استفاده کنید.

URL های برهنه: این به هیچ کلمه یا عبارت خاصی در یک صفحه نیست، بلکه به پیوندهای واقعی تعبیه شده در متن اشاره دارد. قرار دادن پیوندهای غیر مستقیم (ی،ی کپی و ،باندن یک پیوند در صفحه شما) می تواند بر ارزش اسمی شما تأثیر بگذارد. حرف خواننده را هم قطع می کند که دقیقاً همان چیزی است که شما نمی خواهید!

انواع انکر ت،ت

Exact Match Anc،r Text: برخلاف انتخاب کلمات یا عبارات مرتبط به ،وان متن لنگر، شما می تو،د چیزی را کمی دقیق تر انتخاب کنید. ی،ی متنی که به ،وان متن لنگر انتخاب می‌کنید می‌تواند دقیقاً مطابق با کلمه کلیدی (های) تعبیه‌شده در هایپرلینک باشد. بنابراین بگویید شما عبارت را انتخاب کنید خدمات سئو هند به ،وان متن لنگر خود، و بگویید که کلمات کلیدی در لینک عبارتند از… خدمات سئو هند، خوب پس این نمونه ای از متن لنگر مطابقت دقیق خواهد بود. به کاربر هشدار داده می شود، استفاده بیش از حد از متن های انکر تطبیق دقیق می تواند منجر به شیوه های بد سئو شود، زیرا گوگل این را یک عمل لینک سازی غیرطبیعی در نظر می گیرد.

متن لنگر مطابقت دقیق

متن لنگر تطابق جزئی: جایگزینی برای متن‌های انکر تطبیق دقیق وجود دارد… متن‌های انکر تطبیق جزئی. در ادامه مثال ما از بالا، بگویید که می خواهید به آن پیوند دهید خدمات سئو هند، برای دستیابی به نتایج دلخواه نیازی به انتخاب یک تطابق دقیق ندارید. به جای انتخاب مکان در کلمه کلیدی، (در این مورد هند) می تو،د از عباراتی مانند بهترین خدمات سئو یا خدمات برتر سئو به ،وان متن لنگر شما، گوگل بقیه کارها را انجام خواهد داد. ،نده های گوگل، با تجزیه و تحلیل متن اطراف، مکان خدمات سئوی مورد اشاره شما، هند را انتخاب می کنند. این مانند تعیین تعریف یک کلمه بر اساس بافت اطراف آن است، در مقابل جستجوی آن در فرهنگ لغت فی نفسه. به عبارت دیگر، شما از برخی از کلمات کلیدی (به ،وان مثال خدمات سئو) استفاده می‌کنید و به گوگل اجازه می‌دهید کلمه کلیدی گمشده، هند را از طریق زمینه اطراف پر کند. با استفاده از متن‌های انکر تطبیق جزئی، گوگل شما را در حال استفاده از یک روش ساخت لینک غیرطبیعی نمی‌داند. به زبان ساده، متن لنگر مطابقت جزئی به شدت توصیه می شود.

متن لنگر مطابقت جزئی

متن لنگر متنوع: شما می تو،د از عبارات مرتبط با کلمات کلیدی اصلی خود و به ،وان انکر ت،ت خود استفاده کنید، ی،ی انکر ت،ت شما نیازی به گنجاندن کلماتی مطابق با کلمات کلیدی شما ندارد. به ،وان مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی در لینک شما باشد خدمات سئو، سپس متن لنگر شما می تواند عباراتی مانند؛ بهینه سازی موتور جستجو، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، یا بهینه سازی موتور جستجو چیست؟و غیره. در مورد آن فکر کنید مانند استفاده از مترادف ها، متن لنگر شما می تواند از کلمات یا عباراتی استفاده کند که برای همه مقاصد به م،ای کلمات کلیدی در پیوند شما هستند. این عمل لنگرهای ،یبی یا لنگرهای LSI (Latent Semantic Anc،rs) نیز نامیده می شود و به شدت توصیه می شود زیرا به متن های لنگر شما تنوع می بخشد.

متن لنگر متنوع

متن های لنگر مارک دار: ممکن است بخواهید از نام تجاری خود به ،وان متن لنگر استفاده کنید، بنابراین آن را متن لنگر مارک دار دوبله کنید. با این حال، هنگام صحبت از نام تجاری، مهم است که بین نام تجاری واقعی و نام داخل URL تمایز قائل شوید. وقتی به «نام تجاری» اشاره می‌کنیم، به نام تجاری آنلاین واقعی اشاره می‌کنیم، نه نام درون URL. این مهم است که هنگام استفاده از نام تجاری خود به ،وان متن لنگر خود به آن توجه کنید. ممکن است بخواهید نام تجاری خود را به ،وان متن لنگر خود انتخاب کنید، اما اگر آن نام در URL شما نیز استفاده می شود، نمی خواهید این کار را انجام دهید. بنابراین بگویید که شما یک شرکت کفش به نام اداره می کنید کفش های ج،، می تو،د از نام تجاری همانطور که در محتوای شما ظاهر می شود برای انکر ت،ت به شرط این اصطلاح استفاده کنید کفش های ج، در URL نیز استفاده نمی شود. ایجاد انکر ت،ت که با نام دامنه مطابقت داشته باشد یک عمل سئو خطرناک است و نباید انجام شود.

انکر ت،ت مارک دار

NoText Anc،rs: مانند نام آن برای تلفن های موبایل، مجریان noText … خوب آنها هیچ متنی ندارند. این در واقع یک روش رایج است که بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند. لنگرهای NoText از طریق تصاویر در یک وب سایت ساخته می شوند که به ،وان لنگر تصویر نیز شناخته می شود. گوگل از تگ ALT در تصویر به ،وان متن لنگر استفاده می کند. اگر ،مت تگ ALT را خالی بگذارید، لنگر noText را دریافت خواهید کرد.

نسبت متن لنگر

گزینه های جستجوی پیشنهادی: در واقع می تو،د از گزینه های جستجوی پیشنهادی به ،وان متن های لنگر خود استفاده کنید. گزینه های جستجوی مرتبط را از کجا می توان یافت؟ هر زمان که چیزی را در گوگل جستجو می کنید، گوگل جستجوهایی را در اختیار شما قرار می دهد که با جستجوی خودتان مرتبط هستند. می‌تو،د این عبارات را به‌صورت دستی جستجو کنید یا با استفاده از API جستجوی پیشنهادی Google Rank Ranger فرآیند را خودکار کنید تا در جمع‌آوری مجموعه‌های داده بزرگ صرفه‌جویی کنید.

گوگل جستجو را پیشنهاد کرد

چگونه باید Anc،r Text خود را تنظیم کنید؟

1) محتوا را به گونه‌ای توسعه دهید که متن لنگر شما کاملاً با پیامی که می‌خواهید به خواننده منتقل کنید همسو باشد. با حفظ ارتباط متن های لنگر خود بدون به خطر انداختن تجربه خواننده، همه چیز را محکم نگه دارید. دقیقاً به همین دلیل است که توسعه محتوای وب سایت جامد حیاتی است. 2) همانطور که در بالا ذکر شد، انواع مختلفی از انکر ت،ت در هنگام ایجاد بک لینک در اختیار شما قرار دارد. سپس موضوع به تخصیص منابع در اختیار شما تبدیل می شود. نسبت انکر ت،ت های تطبیق جزئی نسبت به انکر ت،ت های تطبیق دقیق چقدر باید باشد؟ چه تعداد از انکر ت،ت های مارک دار بهتر کار می کنند؟ چه زم، باید از انکر ت،ت متنوع یا حتی بدون متن استفاده کنید؟ پاسخگویی به سوالاتی از این دست ممکن است دشوار باشد زیرا دارای درجه خاصی از ذهنیت است. شما باید در اطراف بازی کنید و آزمایش کنید که چند درصد از انواع لنگرها برای شما بهتر کار می کنند. ممکن است متوجه شوید که در مواقعی غلظت بالاتری از متن‌های لنگر مارک دار بهتر عمل می‌کند، در حالی که در مواقع دیگر یک انکر ت،ت عمومی بهتر است. هر بار با ردیابی نتایج خود، روش های مختلف را آزمایش کنید. به انواع «لنگر» که می دهد، اولویت بدهید شما بهترین نتایج

برای شروع، ممکن است بخواهید تنظیمات زیر را امتحان کنید:

لینک 1: لنگر بازی دقیق

لینک 2: لنگر جزئی مسابقه

لینک 3: هر نوع لنگر

لینک 4: لنگر جزئی مسابقه

لینک 5: هر نوع لنگر (به استثنای موردی که به ،وان پیوند سوم انتخاب شده است)

لینک 6: لنگر جزئی مسابقه

لینک 7: هر نوع لنگر (به استثنای مواردی که به ،وان پیوند سوم و پنجم انتخاب شده اند)

لینک 8: لنگر جزئی مسابقه

لینک 9: هر نوع لنگر (به استثنای مواردی که به ،وان پیوند سوم، پنجم و هفتم انتخاب شده اند)

لینک 10: لنگر تطبیق دقیق به خاطر داشته باشید که موارد بالا فقط یک نمونه هستند، امتحان کنید یا نه، این به شما بستگی دارد.

هدف از ارائه یک طرح‌بندی نمونه، شروع ، شما به منظور مشاهده تفاوت آن در ترافیک و رتبه‌بندی شما است. به آزمایش ادامه دهید تا زم، که به نقطه ای برسید که بهترین نتایج خود را بگیرید. هیچ فرمول کاملی وجود ندارد با این حال، مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، در مورد مرتبط بودن، طبیعی بودن، و تنوع سازش نکنید. مرتبط بودن، طبیعی بودن و تنوع، شما را از دایره جریمه گوگل دور می کند. رعایت این دستورالعمل ها همچنین می تواند رتبه و تعداد ترافیک شما را دو برابر کند. با این حال، اگر شیوه‌های لنگر انداختن شما برای Google طبیعی به نظر نمی‌رسند، یا هیچ درجه‌ای از تنوع یا مرتبط بودن با آنها وجود ندارد، در مسیر اشتباهی قرار گرفته‌اید.

ردیابی عملکرد بک لینک

عملکرد صفحه فرود

اگر بین سایت‌هایی که مدیریت می‌کنید پیوند ایجاد کرده‌اید، می‌تو،د ترافیک صفحه فرود را با انواع گزارش‌های Rank Ranger کنترل کنید. اگر تصمیم به پرداخت هزینه یا تبادل لینک با سایت دیگری دارید، لینک منیجر ابزاری عالی برای نظارت و تجزیه و تحلیل بک لینک ها است.

مدیریت بک لینک

درباره نویسنده

سیمران پوتار

سیمران مشاور سئو و مدیر بازاریابی در SEO Professionals India است. او بیش از 5 سال تجربه به ،وان صادرات سئو کار با برندهای بزرگ به دست آورده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/penguin-proof-anc،r-text