دسته‌ها
اخبار

ساخت فایل ربات Robots txt Generator ابزار سئو پونه مدیا

طراحی سایت فروشگاه موبایل برای مغازه‌داران و فروشندگان موبایل و تبلت یک نیاز اساسی است. این دسته از کسب‌وکارها خود در گسترش فضای دیجیتال نقش دارند؛ پس بدون شک به طراحی سایت فروشگاه موبایل نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره طراحی سایت فروشگاه موبایل، اهمیت آن و امکاناتی که باید در آن در نظر داشت، صحبت کنیم. پس از مشخص کردن ربات هدف باید دستورات لازم را به آنها بدهید.

  • اگر یک سئو کار حرفه ای نیستید، به هیچ عنوان سمت استفاده از این روش نروید؛ این تکنیک یکی از تکنیک های سئوی کلاه سیاه به حساب می آید و حتما باید توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود.
  • توجه داشته باشید که دستورالعمل Crawl-delay دقیقا باید بعد از دستورالعمل های Disallow یا Allow قرار گیرد.
  • در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفت سئو رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید.
  • این ربات ها در طی دو مرحله یعنی بررسی و ایندکس، سایت را بررسی می کنند.

پس از ورود به یک وب‌سایت، ربات گوگل به دنبال یک فایل robots.txt می‎گردد. اگر بتواند آن را پیدا کند، قبل از ادامه کرال صفحه ابتدا آن فایل را می‌خواند. از آنجا که فایل robots.txt حاوی اطلاعاتی درباره چگونگی خزیدن موتور جستجو است، اطلاعات موجود در این فایل، دستورالعمل‌های بیشتری را در اختیار ربات خزنده قرار می‌دهد.

فایل Robots.txt چیست و چکار می‌کند؟

این دستورالعمل یک فرایند چند خطی است که به شما در کوتاهترین زمان ممکن آموزش می‌دهد چه دستوراتی را در فایل خود قرار دهید تا ربات‌های گوگل بتوانند به خوبی در سایت شما جستجو کنند. در یک فایل Robots.txt با چندین دستورالعمل، می‌توان قوانین مجاز به دسترسی و عدم مجاز به دسترسی را ایجاد کرد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یک Robots.txt مشخص شده است که در آن قواعد مختلف برای ربات‌ها توسط یک کاربر ایجاد شده است. ربات‌ها و خزنده‌ها فقط به مواردی که به آن‌ها دسترسی یا همان کد follow داده شده است می‌توانند مراجعه کنند. درکل robots.txt به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی ربات‌ها به بخش‌هایی از وب‌سایت خود را ممنوع کنید، به‌خصوص اگر قسمتی از صفحه شما خصوصی باشد یا اگر محتوا برای موتورهای جستجو ضروری نباشد.

فایل Robots.txt چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟

(کاوش شدن شاید عبارت بهتری باشد) مطالب سایت توسط ربات های گوگل اثرگذار است، یک فایل متنی است موسوم به فایل Robots.txt. آیا از وجود فایل robots.txt در وب سایت خود مطمئن نیستید؟ تنها کافیست که عبارت robots.txt را به انتهای نام دامنه خود اضافه کرد و یو آر ال نهایی را در مرورگر خود وارد کنید. اگر هیچ صفحه متنی ظاهر نشد، پس چنین فایلی در سایت شما وجود ندارد.

برای اطمینان هم می‌توانید دوباره از همین ابزار برای مطمئن شدن استفاده کنید. امکان دارد هر کدام از ربات‌ها دستورات را به شکل متفاوتی درک کند. یعنی امکان دارد دو ربات متعلق به یک موتور جستجو یا هر سرویسی، یکی از دستورات پیروی کند و دیگری پیروی نکند. مدیریت ترافیک ربات‌ها از این جهت اهمیت دارد که سرور میزبان وبسایت شما برای پردازش و بارگذاری صفحات برای ربات‌ها مشغول نشود. از طرف دیگر، اکثر سرورها یا میزبان‌های وبسایت از نظر پنهای باند و ترافیک محدودیت دارند؛ به همین دلیل مصرف ترافیک برای ربات‌ها مقرون به صرفه نیست.