دسته‌ها
اخبار

سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران

حال می توانید با مثلا غیر فعال کردن نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو این بخش از وب سایت را از نقشه سایت حذف کنید. نقشه سایت HTML فالبا در فوتر سایت و در تمام صفحات آن لینک شده اند. نقشه سایت XML با هدف براورده کردن نیازهای موتورهای جستجو ایجاد شده است. به موازات آن، نقشه سایت HTML با هدف کمک به کاربران انسانی طراحی شده است. زمان ویرایش مطلب در وب سایت هایی که تولید محتوای زیادی می کنند می تواند به گوگل کمک کند تا درک بهتری از فعالیت آنها داشته باشد. در واقع این تگ، ابزاری برای اطلاع دادن به گوگل مبنی بر ایجاد تغییرات در صفحه است.

  • این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند.
  • ربات‌های گوگل از منابع سرور شما برای خزش و ایندکس صفحات استفاده می‌کنند.
  • اگر از روش DNS استفاده کنید نیازی به ثبت زیردامنه ها نیست ولی از روش URL استفاده کردید باید هر زیردامنه را به صورت مجزا ثبت کنید.
  • در لحظه ثبت و تا زمانی که گوگل هنوز نقشه سایت را دریافت و مشاهده نکرده است، عبارت pending در قسمت Status نمایش داده می‌شود.
  • البته در حال حاضر کنسول گوگل بخش جدیدی را تحت عنوان Index Coverage ایجاد کرده است که مشکلات ایندکس را تا مشخص می‌کند و کار تا حد زیادی آسان‌تر شده است.

در هر صورت برای ثبت نقشه سایت خود، URL نقشه سایت خود را وارد این بخش کنید و ″Submitted″ را فشار دهید. اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، وقت آن فرا رسیده است که نقشه سایت خود را در گوگل ثبت کنید. مزیت استفاده از Yoast برای ساخت XML Sitemap این است که این افزونه؛ نقشه سایت پویا با بروزرسانی خودکار برای شما می‌سازد. در هر صورت صفحه ای مشابه زیر مشاهده خواهید کرد، همانطور که ملاحظه می کنید افزونه یوست بر اساس نوع محتوا یک فایل جداگانه ایجاد کرده است، کافی است روی هر کدام کلیک کرده و جزئیات شان را مشاهده کنید. کنسول جستجوی گوگل در برخی مواقع می‌تواند خسته کننده باشد، به طور مثال اگر شما صفحه داشته باشید و صرفا صفحه‌ی شما ایندکس شوند شما نمی‌توانید بفهمید که مشکل این 5000 صفحه که ایندکس نمی‌شوند چیست.

فقط در صورت نیاز نقشه سایت بسازید.

اگر این برچسب ها برای کارایی بهتر سایت استفاده شدن لازم نیست توی نقشه باشن. ولی در کل استفاده از این همه برچسب ممکنه در مواردی برای شما بازدیدکننده جذب کنه ولی در مجموع و در درازمدت به ضرر شما خواهد بود. این موضوع با عنوان نقشه سایت شناخته نمیشه و بهتره با عنوان نقشه اختصاصی گوگل جستجو کنید. مقالات وبسیما در جهت آموزش کدنویسی نیستند و فضایی برای این نوع آموزش ها در نظر نگرفتیم. البته موضوع مورد بحث شما هم خیلی کلی و جامع است و برای یادگیری قابلیت های اون نیاز به آموزش های جامع خواهیم داشت. معمولا این نوع سیستم ها بسته به پروژه و براساس آخرین دستورالعمل های گوگل انجام میشه.

ساخت نقشه سایت (site map)

ما در تیم تولید محتوای میهن وردپرس در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه وردپرس و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تهیه کنیم. پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم. صفحه در نقشه سایت هست ولی به دلیلی نامشخص قابل ایندکس نیست. صفحه‌ای که در نقشه سایت ثبت شده وجود ندارد و با مراجعه به آن خطای 404 نمایش داده می‌شود. نام نقشه سایت هیچ اهمیتی ندارد و با هر نامی می‌توان این نقشه را معرفی ساخت.

همچنین سایت مپ به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام محتواها از بقیه مهم‌تر است. در این موارد شما می‌توانید با استفاده از نقشه سایت، آدرس صفحات فاقد لینک را به موتورهای جستجو بدهید. در این صفحه ابتدا متوجه می‌شوید نقشه سایت چیست و سپس با انواع نقشه سایت آشنا می‌شوید و در نهایت با روش ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در سرچ کنسول آشنا می‌شوید. قبل از ثبت نقشه سایت بهتر است آن را تست کنید و با کلیک بر روی Test‌ می‌توانید ارورهایی که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ایندکس صفحات می‌شوند را پیدا و برطرف کنید. (اشاره به آدرس یا همان url آن صفحه دارد. url چیست؟ ) برای وردپرس و cms های دیگر واقعا بهترین روش استفاده از پلاگین ها و ماژول های آماده است.

وقتی یک وب‌سایت در یک صفحه نتایج موتور جستجو در رتبه بالا قرار بگیرد، وب‌سایت برای تعداد بیشتری از کاربران اینترنت قابل‌مشاهده خواهد بود، بنابراین میزان مراجعه به وب‌سایت را افزایش می‌دهد. درمجموع، این کار برای سازنده وب‌سایت و هم برای کاربر مفید است. سایت مپ HTML نمایشی تصویری از ساختار سایت یک وب‌سایت است؛ مانند یک سایت مپ XML، همه مهم‌ترین صفحات یک وب‌سایت را لیست می‌کند اما به روشی دوستانه‌تر برای انسان است. سایت مپ XML شبیه فهرستی از URL هاست اما برخی اطلاعات اضافی به آن اضافه شده است.

در پنل جدید سرچ کنسول شما امکان ثبت یک دامنه را دارید که در این شرایط به اطلاعات زیردامنه ها نیز دسترسی خواهید داشت. در این صورت کل اطلاعات را در یک بخش مشاهده و تحلیل خواهید کرد. شما باید نقشه سایت قبلی را حذف کنید و نقشه جدید را به گوگل معرفی کنید. تفاوتی نمیکند که شما فایل آپلود کنید یا در لحظه و براساس اطلاعات دیتابیس این محتوا را تولید کنید. به طور معمول سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به صورت لحظه ای این آدرس را تولید میکنند. ببخشید من نقشه سایت رو تو وبمستر تعریف کردم تو سایتمون هم تقریبا 5 هزار تا پست هستش ولی قسمت Discovered URLs زده صفر این از چی میتونه باشه خواهشا راهنمایی کنید.

وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است. به جای اضافه کردن این صفحات به نقشه سایت سعی کنید صفحات بهینه شده، شامل عکس و ویدئو، محتوای خاص، جذاب و … حتی میتوان با استفاده از JSON-LD و اسکیما مارک آپ ImageObject اطلاعات بیشتری از تصاویر را نسبت به نقشه سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار داد. به همین دلیل ساخت نقشه سایت تصاویر برای بسیاری از وب سایت ها ضروری نیست. درج نقشه سایت تصاویر در برخی وب سایت ها چیزی جز هدر دادن Crawl Budget نیست.