دسته‌ها
اخبار

سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت-دنی سالیوان | سئو

در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم. سیستم‌هایی مثل وردپرس به صورت خودکار این کار انجام میدن و فقط کافی هست آدرس رو سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. کار سایت مپ این است که به گوگل (و البته موتورهای جستجوی دیگر) بگوید که کجا و در چه آدرسی می‌توانند مهم‌ترین صفحات آن سایت را پیدا کنند تا بتوانند این صفحات را ایندکس کنند. وردپرس با نصب افزونه محبوب سئو قابلیت تهیه سایت مپ به‌ صورت اتوماتیک را دارد و بسیاری از کاربران با نصب این افزونه سایت مپ تهیه می‌کنند.

توجه داشته باشید که در این فایل تمام صفحات قرار نمی گیرد بلکه دسته بندی های اصلی مطلب در آن قرار می گیرند. این نوع سایت مپ برعکس نوع قبل، برای استفاده کاربران سایت است. هرگونه به روز رسانی در صفحات سایت، توسط Sitemap XML به گوگل اطلاع داده می شود. شما باید یک نقشه سایت اصلی بسازید و 12 URL را در آن تعریف کنید. در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند. حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی.

  • اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند.
  • پس این بخش با هدف دسترسی سریع کاربران به اخبار فوری درست شد.
  • از برنامه نویس وب‌سایت خودتون بخواهید یک اسکریپت سفارشی را بنویسید که نقشه سایت به صورت خودکار بروز شود.
  • یکی از ساده ترین راه هایی که برای ایجاد سایت مپ وجود دارد، استفاده از افزونه سایت مپ است.
  • نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد.

البته شما می توانید هرگونه CSS که می خواهید را در نقشه سایت HTML خود اضافه کنید و استایل آن را تغییر دهید. بیشتر نقشه های سایت مناسب را می توانید از Disney Store تهیه کنید. همانطور که می توانید مشاهده کنید، تمام دسته بندی های مهم در این سایت لیست شده اند. یک نقشه سایت XML یک نوع لیست نشانه‌گذاری شده با XML است به طوریکه موتورهای جستجو می‌توانند به آسانی اطلاعات را درباره URLها بگیرند تا سایت ایجاد شود.

خدمات طراحی سایت

در بعضی از نقشه سایت ها شما قسمتی با نام “اولویت” دارید که به موتور جستجو می گوید کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است. البته کارکرد این ویژگی همیشه یکی از موارد اختلاف نظر بین سئوکاران بوده است. در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند.

انواع نقشه سایت

در جایی که وجود داره و لینک رو هم دستی در مرورگر وارد می کنم محصول نماش میده. اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید و یک CMS اختصاصی دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

آموزش جلوگیری از حملات بروت فورس در وردپرس

در نهایت، این قابلیت دسترسی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و آنها را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند. یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود. اگر از یوست استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ایجاد سایت مپ به شما کمک می‌کند.

امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت نقشه سایت و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید.

از این نقشه سایت هنگامی استفاده می‌کنیم که بخواهیم گوگل اخبار ما را بعد از انتشار، در بخش Google News نمایش دهد. همچنین اگه تمایل داشتین بیشتر در مورد خدمات سئووب سایت نبض مارکتینگ اطلاعات به دست بیارین میتونین یه سری به صفحه خدمات سئو ما بزنین. وب برتر، آژانس دیجیتال مارکتینگ در تهران، ارائه خدمات طراحی سایت، سئو، پشتیبانی و ادمین سایت. هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب کردید، آن را در نوار کناری سمت چپ جستجو کنید و روی نقشه سایت XML کلیک کنید.